[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

English [APP][Pro] HomeKit Controller - for a better Homey
Begonnen als een manier om de Aqara FP2-sensor via Homekit in Homey op te nemen. Maar nu wordt het algemener gemaakt.

  1. Homekit capable device aan app van de leverancier toevoegen, eventueel configureren etc.

  2. heb je het met een iOS device toegevoegd dan moet je het device verwijderen uit iOS Home App, een device kan maar 1 controller hebben en dat moet de Homey app worden.

  3. Meestal is het device vanaf nu beschikbaar om aan deze App toe te voegen. Ik maak device services beschikbaar als ik de characteristics van de service in Homey heb opgenomen. Dit gaat geleidelijk. Dus soms kan je een device wel vinden en toevoegen, maar dan zie je nog geen of niet alle capabilities. Met elke release zullen daar meer van komen. Als eerste de door Apple gedefinieerde, later zullen wellicht specifieke merk characteritics toegevoegd worden, als daar tenminste ergens de definities van te vinden of te gokken zijn.

  4. Als je de PIN invoert en op OK drukt, clickt, wacht dan rustig af tot het device is toegevoegd en NIET nog een keer ongeduldig op OK drukken ;-).

7 Likes

Ik hoop dat er snel goede flow’s voor komen, IFTTT is mij iets te ingewikkeld

Moet eerst nog in de store komen. Is echte 0.0.1 versie…

1 Like

Flow triggers

3 Likes

Ik heb een paar FP2 sensors. Last maar weten als ik kan helpen testen.

Hier ook, goed bezig :slight_smile:

De eerste test versie zit in het certificatie proces bij Athom. Ik laat het weten wanneer ie live is.

3 Likes

Top! Thanks.

0.0.3 is live. Hou er echt rekening mee dat het echt eerste versie is gericht op met name fp2.

Als je een zone template veranderd op de sensor dan moet je restart van de app doen…

Laat maar komen de feedback

1 Like

Heb je een linkje? Staat dit al in de App Store?

Wil binnenkort mijn kerstverlichting (twinkly) er wel eens doorheen halen. Kijken wat die al doet.

1 Like

Ik zou nog even wachten met twinkly, ik beperk op dit moment de homekit services die ik laat zien…
ben nu bezig om alle capabilities/characteristics aan te maken.

Er zit ook nog geen update mogelijkheid in ri Homekit devices, dat is next.

1 Like

Misschien iets van een handleiding ook of een korte how to.

Ik heb hem geinstalleerd en als ik nieuw apparaat kies en wil toevoegen dan komt de meldinge er is niks toe te voeggen.
Doe ik iets verkeerds of wat is de basic dingen die je moet doen?

Ja hier hetzelfde heel erg benieuwd, is er een kleine handleiding? Kan ik je helpen met testen met diverse apparaten? @Martin_Verbeek

Nogmaals , de app is op dit moment redelijk gericht op de Aqara FP2. Indien die al paired is dan komt ie niet te voorschijn want kan maar aan 1 controller tegelijk.

Als ik wat tijd over heb komt er iets meer officiëel.

ah dat verklaard dan wat. Ik heb de FP2 al in homekit zitten en dan is hij niet zichtbaar dus…
Duidelijk…dat wist ik niet…

Gedeeld voor je: WhatsApp Channel Invite

1 Like

Ik heb mijn fp2 verwijderd uit homekit maar de app vindt hem nog steeds niet. Heb je misschien nog een tip?

Ik krijg mijn Fp2 sensor te zien als te koppelen apparaat. Dan wordt om een code gevraagd. Als ik de code op de sensor invul krijg ik de melding “connect econnrefused”

Na het herstarten van de app en stroom af en aan van sensor is het gelukt de sensor toe te voegen!

1000050398

Omdat Homey niet goed omgaat met disconnect op het network moet je ook mijn app even herstarten. Dan gaat de indicatie dat de FP2 paired is weg. Voor de zekerheid nog even de FP2 van stroom en opnieuw starten.

als dat niet werkt (dan krijg je nog (steeds) ECONNRESET error):

Remove accecoire in Aqara app en opnieuw toevoegen aan Aqara (vaak moet je voor opnieuw toevoegen even de reset knop gebruiken zodat ie geel knippert).

1 Like