[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

yep… maar helaas heeft alleen de specfieke capability alarm_motion en alarm_contact invloed op de zone activity zie ik net…

1 Like

After restart Homekit app and repower the FP2, the app is responsive again in v0.0.11 coming form v0.0.10.

@Martin_Verbeek What are the functional changes?

1 Like

Ik heb zo’n vermoeden dat dus zowel Homey als de Heimdell app werken met die specifieke capabilities. Balen.

Ripped out bonjour discovery service and replaced it with dnssd.

1 Like

Ik voeg wel een aparte alarm_motion toe die loopt mee met het alarm van de kamer, dan is ie compatibel…

1 Like

@Festini

Aaaah. Nu snap ik wat je bedoelt. En ik zie het ook dat de zone niet aktief is bij aanwezigheid. Ook niet bij versie V0.0.12.

Nadat V0.0.12 geinstalleerd was voelt deze goed aan. Hij zag meteen de FP2. Ik had er meteen een backup van gemaakt van heel homey op de computer. Maar na het weer opstarten van homey kreeg hij weer geen status verandering van FP2.
Gelukkig was een herstart van de homekit controller app genoeg om het weer te laten werken. Voor de zekerheid een homey restart, met dezelfde resultaat. Homey merkte niks van veranderingen van FP2 op totdat ik een app restart deed.

Afgezien daarvan lijkt het erop dat met deze kleine error het voor de verder rest een grote verbetering is op de vorige generaties.

Wil je me een stuk van log sturen via PM van na de herstart? Even checken of het een timing issue is…

PM gestuurd.

1 Like

Hoe draait de laatste test versie voor wat betreft stabiliteit van de connectie en updaten van sensor info?

Ik weet van een issue wanneer de FP2 unplugged en weer on power komt, die wordt in 0.0.13 opgelost. Die doet het ook goed over restarts van Homey heen.

Best stabiel, Martin. Mocht ik homey hebben gerestart, moet ik soms een paar pogingen doen om hem mijn keuken FP2 te laten herkennen. Maar als dat eenmaal is gebeurt, lijkt het bij mij stabiel te draaien. Dus best tevreden.

Helaas hier nog spontane hangers. Nu ook weer…laatste updates zijn 15 uur geleden.
LUX en aanwezigheid staan gewoon stil.

Herstart app helpt dan weer.

Motion_alarm in 0.0.13, die is nu compatibel met Homey Zone-activity

2 Likes

Super dat hij nu ook zones activeert. Het werkt met V0.0.13.
Alleen bij herstart van homey kan het nog steeds zijn dat ik de app moet restarten om mijn keuken FP2 te laten herkennen.
Kan het aan mijn opzet liggen? Ik heb namelijk een tweede FP2 in de woonkamer. En deze hangt nog aan de home assistant.

Ik heb dat dus helemaal niet, ik moet nog door jouw log heen, tijd :expressionless: .
Maar vannacht is toevallig de Homey herstart vanwege fw en app/fp2 deed het gewoon nog…

Bij mij draait hij al dagen als een zonnetje…Erg blij mee!

Terwijl andere gebruikers zoveel problemen hebben :grin:.
Wat zouden de verschillen tussen de systemen kunnen zijn?
Kun je misschien je systeemconfiguratie weergeven? Welke Homey, welke software versie, welke app versie, welke FP2 firmware versie, wat voor flows?
Als je systemen exact hetzelfde zouden zijn, zouden ze ook hetzelfde moeten reageren toch?

Ja sorry, ik kan er ook niks aan doen😄

Ik heb een
Homey Pro 2023
Software loopt op div. Apple devices,
IOS 17.2: Homey 7.5.2
FP2 firmware: 1.2.2_0002.0056
Diverse advanced flows

Ik gebruik in de Aqara app per fp2 maar 1 zone. Het gaat mij erom of er iemand in de kamer is of niet.

Gelijk maar even mijn Homey App op mijn iPad bijgewerkt :grin:

The Vocolinc humidifier issue. After updating the app, colors for the lamp appeared on the device card. I was initially pleased because this option was not available before. However, when attempting to change the color, nothing happened. I decided to delete the device and add it again. But now, when trying to add it again, I encounter the following error.