[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

And when I enter the PIN code again, it says “M2: Error: 7 => Attached to other controller,” and I have to restart the application.

12345678 is considered an invalid pin. Like 11111111 etc.

Okay, thank you for your response, so I can’t integrate this relay?

Need to get 12345678 out of the invalid pin list, so not in this version.

Test versie 1.2.0 wordt released.

Veranderingen: gebruik van andere netwerk discovery library en aangepaste logic in geval van problemen op het netwerk.

Waardes in ranges worden nu in het device aangepast, hier verwacht ik wellicht issues, graag feedback met log indien je dit ondervindt.

Hello Martin,
Ik heb de versie 1.2.0 getest met de Aqara Dual Relay Module T2 (Via de Aqara Hub)
Met deze versie werken de flow cards EN en DAN correct.
Helaas de flowchart ALS wekt niet.
In de developer tools kan je de beide relais schakelen, vanuit de App zijn ook beide te bedienen.

He Eric, vertel even wat er precies niet werkt en graag via een PM een log via app settings nadat je een ALS flow hebt gedaan, of een screenshot van de ALS flow met de foutmelding. Tevens een screenshot van je device waar de ON/OFF UI te zien is.

Hallo Martin, geen foutmeldingen.
De ALS instelling is correct in te geven.
Zie afbeelding. De situatie is dat er niets gebeurt als de betreffende status verandert.

1 Like

Hi Martin,

Love your HomeKit Controller app. I’ve been waiting for Aqara to support FP2 directly via their Homey app, but you have filled that gap.

Question: Is there a way to get an “AND” card for lx value in the FP2? I want to turn on the lights when someone enters the room but only if it is dark (lx less than 10). The only lux card I can find is a “WHEN” card to start the flow and then only when it goes above or below a value.

Thanks,
Troy

The Aqara app is for Zigbee devices only.

Thanks Robert I didn’t realize it was ONLY ZigBee. I have several Aqara water sensors (ZigBee) using it.

FYI I think I worked out a solution to my problem using a “low light” variable set when lx goes above/below a specific value limit (also a variable).

Hi Martin, dank je voor deze app! Gebruik 'm al een tijdje voor de Aqara FP2 en sinds vandaag ook voor een Aqara M2 hub. Over dat laatste een vraag: De zigbee devices op de hub komen mooi door in Homey, ik kan echter met geen mogelijkheid de IR-commando’s ingeleerd op de M2 in Homey toegevoegd krijgen. Bestaat deze functie al? Of doe ik iets verkeerd?

Ik denk dat ir niet tot standaard homekit specs hoort. Welk type device is het?

De IR-functionaliteit zit in de M2 hub zelf: via de Aqara app kan die IR-codes lezen/leren en zenden (worden in de app knoppen op een kaart onder de kaart van de M2).

Kun je het hub device in Homey eens in debug mode zetten in de settings van het device. Dan een restart van de app doen?

Na een paar minuten naar de settings van de App gaan en de log via het clipboard naar me sturen via PM?

Hello,

I can not add the FP2 into Homey Pro 2023.
What ever i try, i always got No New Devices.
I removed the app and reistalled it.
In the Aquara app everything is working fine, but i can not install them in homey
Homey Pro 2023 v 10.3.2
HomeKit Controller v. 1.1.15
FP2 Firmware : 1.2.5_0003.0074

I hope you can help me.
Henk

Did you remove it from homekit in the Aquara app before trying to add it to Homey?

I checked and removed them.
But when adding it in homry i got the following Error
M2: Error7 ==> Attached to other controler.
But he is added!!!

Hi there!

I am using this app to connect my Koogeek LS1 ledstrip to Homey. It works, but stops working each day. When I restart the app everything works again. Does anyone know what could be the cause of this?

Kan je eens testen met de laatste test versie?

1 Like