[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Ik zal ze een beetje anders maken.

Ondersteunt momenteel alleen Thread

Hallo Martin,
helaas kan ik alleen via Developer tools -devices de capabilities status aanpassen.
In de flowcard “En” kan men alleen Device Identity selecteren.
In de flowcard “Dan” zijn de switches niet te selecteren.

Wel moet ik opmerken dat ik de Dual Relay Module T2 via de Aqara M2 hub heb verbonden.

Dat zou niet uit mogen maken. Kun je nog een keer via de developer tools de capabilities posten?

Hierbij de data uit de developer tools


Als je onoff1 en 2 schakelt via devtools dan doet ie het wel?
Ik denk dat ik zie wat er fout gaat in de flowcards…

Stapje voor stapje komen we er wel (hoop ik). Is wat ingewikkelder als er meer van dezelfde capabilities zijn.

Kun je eens met 1.1.15 testen?

Hallo Martin,

In de developer tools in en uit te schakelen.

Te bedienen in Apparaten

Dit zijn de mogelijkheden in de flows. (Ik weet hier niet wat er in te stellen is)

Click eens op mogelijkheden en device properties in beide cards, ben even benieuwd wat er te voorschijn komt in jouw device

Hierbij de afbeeldingen van de flowcards




Bij mij draait nu versie 1.1.15 maar heb nog het zelfde probleem dat de percentages als 0 tot 1% worden getoond ipv 100% de flows werken overigens erg goed

Toen ik 4 dagen geleden keek was dat mij ook zo, maar nu staat hij weer goed. Ik vermoed dat Martin wat aanpassingen in de tussentijd heeft gedaan op de testversie.

Helaas is het bij mij nog niet zoals het zou moeten, ik draai op versie v1.1.15 (net gewisseld nog even van de experimental naar productie) maar dit heeft geen verschil doen maken. Ook niet na het opnieuw installeren en configureren van de velux gateway etc.

Los van dit kleine detail… werkt het allemaal fantastisch!

Hoi Martin, wanneer ik mijn Aqara FP2 selecteer en mijn pincode invoer en (1x) op OK klik, dan krijg ik de melding “Error in network, please try to add in a minute”.
Enig idee?

Hoi @Martin_Verbeek

Ik heb zojuist Aqara E1 Thermostaat kranen toe kunnen voegen aan Homey via deze app en een Aqara E1 hub. Gemeten temperatuur en ingestelde temperatuur werken wel, maar volgens mij wordt de knop niet als thermostaat herkend.

Daardoor kan ik de ingestelde temperatuur niet gebruiken in flows, maar alleen handmatig aanpassen. De gemeten temperatuur dan weer wel, dus zo te zien herkent homey het apparaat nu als een sensor, ipv thermostaat.

Zou je zoiets aan kunnen passen? Als je meer info nodig hebt, let me know!

Thanks!

1 Like

Hoi Martin,

Ik draai nu nog steeds versie 1.1.15 test draaien. Gisteravond kwam ik erachter dat de app niet meer werkte. na een restart van de app werkte hij weer naar behoren. Ik had er niet over nagedacht om een diagnostisch rapport te maken, en ik neem aan dat nu te laat is. Zodra het weer gebeurt zal ik een diagnostisch rapport maken en het hier melden. Ontvang jij die rapporten automatisch of moet ik daar iets voor doen?

I have two zones and I what both zones to be unoccupied to turn the lights off, but there does not seem to be a way to do this, can anyone help, please?

if there are only two zones, then use alarm_motion is false. That means the room is unoccupied

Hello, I’m trying to add a relay = ‘Relay_95853E.’ The application finds the device, but when I enter the PIN code, it says ‘Invalid PIN => undefined,’ even though I’m sure it’s ‘12345678.’ Any ideas, please? Thank you in advance. Best regards.

Thank you for your response, but I am sorry I do not understand, I’m new to all this.

Here is a snapshot of what I have set up now, but I know this will not work because both zones would have to trigger at the same time to turn the switch off, I would like it to confirm that both zones are unoccupied for 10 minutes then turn the switch off.