[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Ik heb zojuist handmatig bijgewerkt naar de testversie 1.2.7. Mocht de app toch wederom problemen geven zal ik het melden. In ieder geval alvast bedankt!

Does it support Bosch Smart devices and especially the door/window sensors.
Thanks.

I do not support specific devices. The app is attempting to be a homekit controller with some specif tweeks. But it should aupport sensors if they are IP based and Homekit capable. So NO bluetooth

Thanks. After adding the Bridge first I was able to add my window sensors and smoke sensors as well! Works great. Top, bedankt!

1 Like

Hi, is het bij iemand gelukt om een HomePod mini toe te voegen aan Homey via de HomeKit Controller? Ik zie hem niet omhoog komen als optie wanneer ik een nieuw apparaat wil toevoegen. Al wel geprobeerd of het opnieuw opstarten van Homey en de HomePod het probleem verhelpt.

Wat Model Firmware
Homey Pro Early 2023 11.0.0
HomePod mini MY5G2D/A audioOS 17.4
HomeKit Controller 1.3.4

Kun je eens de homekit controller app herstarten en na een paar minuten me de log sturen via PM?

Hoi Martin,

Ik ben recentelijk afgegaan van de test versie terug naar de reguliere versie toen de reguliere versie omhoog ging (1.3.4). Echter merk ik dat ik wel sensoren via Homekit kan uitlezen maar de flows werken niet meer.

Is er bepaalde logging die ik kan aanleveren waar je wat mee kan? Ook na een herstart van de app werken de flows niet meer.

EDIT: Met versie 1.3.6 hetzelfde verhaal. Met het testen van advanced flows zie ik wat roods aan foutmelding maar krijg ik die niet tevoorschijn. met een reguliere flow zie ik dit:
image

Handmatig bedienen van de devices werkt wel

PS. het gaat om Velux dakramen met Velux rolgordijnen via Homekit

EDIT2: alle flow variabelen zijn veranderd en een stuk eenvoudiger geworden, bedankt hiervoor. Ik heb mijn flows aangepast nu en alles werkt weer. Echter de benaming is wel verwarrend. Voor zowel de dakramen als de rolgordijnen is openen en sluiten precies verkeerd om. Dus als ik het dakraam om 100% zet (volledig open) ziet Homekitcontroller dat als gesloten.

Kun je naar de advanced settings gaan en dan naar label JSON gaan en me de inhoud van dat veld sturen via PM?

Ik zal de open/close nog een keer nalopen.

Kun je hiervan een screenshot geven?

Hoi Martin,

Dit is de flow die ik heb om de gordijnen om 7 uur 's avonds dicht te doen:


Dit is het gordijn helemaal dicht:

Het verwarrende is dus dat de benaming van de flow net andersom is dan de settings zoals je in de interface ziet

EDIT:
image
Nu staan zowel het gordijn als het raam 100% open. Hij ziet het als 100% gesloten.

wil je eens met 1.3.7 testen?

De flows zijn nu logisch, alleen is het gesloten schuifje van de apparaten view nog niet in sync:
image
image
waarbij positie 100% van het gordijn is volledig open en positie 100% van het raam is ook volledig open. Dus de positie en de flows zijn nu goed.

Kun je van een van deze device debug aanzetten in de settings? Dan flow uitvoeren (of op tile drukken) en me dan de log even sturen via PM? Daarna debug weer uit… thx!!!

Tip: “hover” met de muis over het rode lijntje
Of
Knoop een tijdlijnkaart aan de ‘error’ nipple aan de onderkant van die kaart met de fout.
In de tijdlijnkaart voeg je vervolgens de lokale tag genaamd “error” in.
Zo wordt de foutmelding naar de tijdlijn gestuurd

Ik heb net mijn Somfy connectivity kit proberen te installeren op de app maar heb tijdens de installatie 2 keer op ok gedrukt (wat niet mocht)
In de log zie ik dat de connectivity kit nog steeds verbonden is met de homey maar ik zie niets tussen mijn apparaten staan.

Kan ik de connectie op één of ander manier terug verbreken?

Kun je de Homey Homekit app eens herstarten en me daarna de log sturen?

Beste,

Hieronder de log.

66a99310-de6b-4b2f-aacd-22445bc64bf8

vriendelijke groeten,

Peter Sas

Hi Peter, kun je eens checken of je hem wellicht nu wel ziet (soms reset de app bepaalde zaken na herstart).

Anders moet je de connectie eens resetten aan de Somfy kant (of een power off/on, of opnieuw toevoegen aan Somfy app/reset).

Ik krijg de Aqara Presence Sensor FP2 niet geconnect in homey :frowning:

Ik heb een homey pro 2023 en werk met android voor de aqara app.
Ik heb inmiddels al wel van alles geprobeert.

Ik heb de sensor via de Aqara app ingesteld (firmware 1.2.6_001.0077)
Daarna geprobeert toe te voegen via homey, maar binnen 2 seconde geeft homey al aan “no new devices have been found”
Ik heb de test versie van de Homekit controller geprobeert.
Ik heb voordat ik hem aan homey toevoeg de stekker eruit gehaald, even gewacht, homekit controller herstart, daarna opnieuw toegevoegd. Toch weer terug naar de stable version.
Reset uitgevoerd van de FP2, opnieuw geconfigureerd in aqara app, herstart van de homekitcontroller voor toevoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar. De enige melding die ik continu krijg is no new devices have been found.

Ze zitten op hetzelfde wifi netwerk, zelfde VLAN, ipadressen gechecked. Ik heb geen apple devices, dus hij kan niet automatisch aan een apple home zijn toegevoegd.

Uit de log haal ik ook niet veel, waarschijnlijk omdat hij niet connect:

2024-05-30T17:24:11.892Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] hapIP driver has been initialized
2024-05-30T17:24:11.879Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] discoveredHapBonjour devices Ready start browsing your network
2024-05-30T17:24:11.868Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] discoverDevicesBonjour
2024-05-30T17:24:10.542Z [log] [MyApp] Homekit Controller 1.3.8 has been initialized
2024-05-30T17:24:10.541Z [log] capturing stderr
2024-05-30T17:24:10.540Z [log] capturing stdout
2024-05-30T17:22:58.931Z [log] [MyApp] app unload called
2024-05-30T16:43:16.173Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] hapIP driver has been initialized
2024-05-30T16:43:16.172Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] discoveredHapBonjour devices Ready start browsing your network
2024-05-30T16:43:16.170Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:hapIP] discoverDevicesBonjour
2024-05-30T16:43:15.898Z [log] [MyApp] Homekit Controller 1.3.8 has been initialized
2024-05-30T16:43:15.897Z [log] capturing stderr
2024-05-30T16:43:15.896Z [log] capturing stdout

Waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd? Help?!?

Zelfde VLAN? Hoe ziet dat eruit? Ik zie geen enkel device reageren in de log op de broadcast. Normaal zou ik hier ook jouw Homey zien. Dus ik zou nog even naar de netwerk setup kijken.

Googled and found something called bonjour forwarding. Maybe something to look into