[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

De log is wel handig, en screenshot van de melding, open het device , dat geeft als het goed een melding van het waarom



Vooral die laatste van de log is vreemd.
Dus eigenlijk (te) weinig info helaas.
Screenshots zijn van voor app herstarten en niks gereboot ofzo.

Doe eens een create diagnostic van de app

App is nu al herstart, dus leeg. Bij volgende hang zal ik het doen. Heb diag overigens nog nooit gebruikt. Dus ik ga er van uit dat het veld zichzelf automatisch vult
Ps homey probversie is de oude 2016 en sw 10.0.0.2 Draait bijna niks op. Is hw interface voor sommige dingen. Rest wordt met nodered gedaan.

maar juist bij herstart spuugt ie veel log uit… het is raar dat de log leeg is…geeft een not_found error.
Een diagnostic report gaat buiten de app om, daar hoop ik dus wel wat te zien…

Hi, laatste versie werkt top. Zojuist nw firmware geïnstalleerd, Aqara FP2 kan nu ook het aantal personen tellen in een kamer.
Wellicht dat daar een paar flows mee te maken zijn


Vraag is of dat aan homekit doorgegeven wordt…

Zie ze helaas niet langskomen.

Komt de informatie wel binnen als je de aqara fp2 gebruikt als een sleep monitoring?

Presence wel. Sleep niet

Jammer. Dat was fijn geweest. :slightly_smiling_face:

Hello. I have connected the FP2 sensor to the homekit controller app, but nothing is working. The sensors dashboard comes up and displays the zones I created in the aqara app, but only occupancy shown in one zone. It has been showing occupancy for over an hour and it hasn’t changed even when unoccupied. The flows are not working either. I have unplugged the sensor multiple times, reinstalled it, restarted the homekit controller app and homey pro early 2023. What am I missing? Please help!

English thread for this app here: [APP][Pro] HomeKit Controller - for a better Homey

Are you running the latest test version of the app? v1.0.8

Yes. I am running the current version.

Vandaag net mijn eerst fp2 geinstaleerd en werkt top! De 2de komt er aan op kerst. :santa:
Als het goed is mag het ook eens gezegd worden.

Nu kom de vraag over het lang verwachte antwoord, komt er support voor de aqara m2 hub en al de devices die daarop staan?

1 Like

Als de hub een bridge is die via IP en homekit beschikbaar is dan kun je hem verbinden aan de app, wel test versie gebruiken. Eerst de bridge met PIN koppelen daarna zouden devices beschikbaar moeten zijn.

Allereerst bedankt voor het maken van deze app.

Helaas lukt het mij nog steeds niet om bij het installeren van een nieuw apparaat de bridge van mijn Atag Zone one te vinden , terwijl ik in de log file wel zie dat hij deze herkent

Enig idee hoe ik dit op kan lossen ?

Jammer genoeg zie ik enkel maar mijn tado bridge, eufy bridge en nanoleaf shapes maar geen aqara m2 hub.
App versie 1.0.8
Homey Pro (Early 2019) 10.0.4

Kun je de App een restarten en me daarna de log sturen via PM… dan kan ik zien of de hub zich bekend maakt…

Deze hub was heel lang geleden eens gekoppeld aan homekit.
Mijn oude iphone nog eens opgestart en daar zat hij niet meer in de homekit app.
Factory reset gegeven aan de aqara hub en nu is hij zichtbaar.
Moet wel effe eerst al mijn subdevices terug koppelen.
Ik hou je morgen op de hoogte als de sub devices er ook doorkomen.
Bedankt voor uw moeite al. :+1:

Edit:
Snel nog even bezig geweest.
Na factory reset van de aqara m2 hub heb ik deze gevonden in de homekit controller app maar nog niet toegevoegd. Eerst al de subdevices terug in de aqara app geplaatst en dan willen toevoegen aan de homekit controller app.
Hij vond de aqara hub niet meer.
Opnieuw de aqara hub m2 factory reset gegeven en dan direct toegevoegd aan de homekit controller app.
Nadien pas de sub devices toegevoegd. Die komen mooi door naar homey.
Dus voor degene die een aqara m2 hub willen toevoegen. Bij mij moest hij eerst leeg zijn, dan de hub toevoegen aan de homekit controller app, en dan pas de subdevices toevoegen in de aqara app.
Dan kan je ze ook vinden als je nieuwe devices zoekt in de homekit controller app.