[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Kun je 1.0.9 installeren (test versie). Deze update versie verwijderd niet langer services die down melding geven. Zou moeten opvangen dat apparaten die even laten zien dat ze er zijn niet meer te zien zijn voor de app.

Tevens initieert deze update een network discovery wanneer er een refused connection error optreedt, de discovery zou het op dat moment geldende adres op moeten pikken en een apparaat juist koppelen.

Zelfde geldt indien er een disconnect optreedt en de apparaat service om de een of andere reden geen event afgeeft waardoor de app stil komt te staan qua events.

1 Like

Hoi Martin,

Done…. Bedankt

Vriendelijk Groeten
May

zie je hem nu wel?

Ja

Tot nog toe werkt hij perfect

Hallo, heeft iemand toepassingen getest met de Aqara Aqara Smart Video Doorbell G4?

1 Like

Ik heb geen idee wat voor dingen de G4 naar Homekit stuurt. Homey zelf is natuurlijk ook redelijk beperkt voor met name video (niet aanwezig).

Indien er snapshots gedaan kunnen worden naar homekit dan zijn er wel mogelijkheden, denk ik.

Als ik het goed begrijp is het nog niet mogelijk alles aan te sturen.
Kan ik je met iets helpen om de Homepod te implementeren hierin zit namelijk een temperatuur en vochtigheid sensor die ik graag wil gebruiken.

Hoor je graag of en als ik wat kan doen.

In principe is het meeste aan te sturen, maar als het device al paired aan een andere controller is dan kan het niet aan een andere controller (Homey Homekit Controller app).
Dus als de Homepod te pairen is, dan krijg je wellicht een speaker class device in Homey met een temperatuur en humidity sensor.
Dit is even puur op zoals het zou moeten werken, de homepod is als een category gedefinieerd. Welke services de homepod allemaal heeft, geen idee, ik heb zelf geen Apple devices. Ben wel benieuwd wat r gebeurd :wink:

en is de optie alleen lezen ook mogelijk dat je op die manier alsnog iets met de waarde kan aansturen?
als ik homey als controller ga gebruiken dan kan ik er weer niets mee met mijn TV.

nope…

balen, dan zit er niks anders op om een standalone apparaat te kopen.
bedankt voor de terugkoppeling.

is Matter an option? I know Matter can have multiple apps connecting to it…

was that respons for me? :stuck_out_tongue:
i dont know,… it is a matter device if you want i could try with some info from you how to start.

There is some Matter support in Homey, do not what type of devices are supported right now, but you can try and scan the Homepod code and see if it is added to Homey

I also have no experience with it, just see it as a workaround…

Ik neem aan dat hij hp2023 heeft?

Oeps, dat is idd een aanname, thx Pieter

Ik heb inderdaad een Homey Pro 2023.
Het toevoegen van een Homepod is dmv een QR niet toe te voegen

  1. geen code aanwezig op het product.
  2. door dichtbij het product te staan is er geen optie om dit toe te voegen.
    Getracht om de QR code op de doos (assembly code) toe te voegen maar helaas ook hierin geen geluk.

Enorm bedankt voor het meedenken maar helaas geen geluk.

Is er ook geen 11 cijferige code aanwezig? Anders kies instellen zonder qr-code als die aanwezig is.

die optie is er wel maar er is geen code (cijfers) aanwezig.

Beetje vreemd, ik draai 1.1.3 (update zojuist).
Maar ik heb dit kaartje niet bij AND:

Tbv FP2 uiteraard.

Ik heb er nu omheen gewerkt door een virtueel apparaat aan/uit te zetten als een zone bezet/vrij wordt…maar maakt het onnodig complex.
Enig idee waarom ik dit flow kaartje niet heb?