[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Ik ben er naar aan het kijken.

Ik had dat ook @Wimstradamus. Bij het verwijderen van de FP2 uit homey. Ik moest FP2 resetten met de knop. Ik was bang dat ik in de aqara app weer zones moest aanmaken na het toevoegen van de geresetten FP2. Maar tot mijn verassing bestond de zones nog en kon ik de FP2 daarna weer toevoegen aan homey. Of dat voor iedereen zo werkt…?

Dat werkt bij mij ook zo. Heel handig als je het vaak moet opbouwen :sweat_smile:

2 Likes

Heb geprobeerd om een versie v1.03 nieuw te configureren. Wat ik ook probeer (herinstalleren Homekit app, opnieuw FP2 config in Aqara app, soft reset, hard reset, opnieuw opstarten Homey, (un)plug) na het invullen van de juiste Homekit code blijft de Homekit app configuratie hangen met een blauw knipperende led op de FP2.

Opnieuw v1.02 installeren en Aqara app opnieuw configureren lukt wel: Homikit app levert wel een apparaat op. Conslusie: ik blijf vooralsnog op v1.02.

Misschien ligt het aan mij, maar sinds versie v1.03 reageert hij wel trager, en dan bedoel ik als ik de ruimte betreed het licht pas na een seconde of 2 aangaat.

Daar is niets veranderd, maar voor de zekerheid PM me eens de log.
Update 3 heeft zeker issues, gewoon terug naar live versie gaan.

Hello,
Ik heb net een mooie aqara fp1 aangeschaft en ik kan hem al koppelen aan homekit controller wat ik al heel wat vind. Maar er zijn helaas geen flowcards beschikbaar.
Komt dit nog of heb ik de verkeerde sensor gehaald?

Groet Igor.

Volgens mij is FP1 een zigbee sensor. Zou raar zijn als die in de Homekit controller naar boven komt want de app kijkt alleen naar devices die zich via IP bekendmaken.

Ik heb een aqara e4 hub waaraan gekoppeld de fp1 sensor. Als ik een apparaat toevoeg met homekit controller vind hij de e4 hub waarvan ik de code kan invullen. Als ik dan bij geavanceerde instellingen kijk heeft hij een fp2 gevonden (dat zag ik nu pas en niet een fp1) en geeft zones weer. En trouwens is de fp1 wel geschikt voor homekit.

Wil je eens wat screenshots posten van wat er gevonden is door Homekit Controller?

Hi Martin,

Thx voor de moeite die je er in steekt!
Als ik de FP2 toevoeg, dan krijg ik in Homey een apparaat zonder enige capabilities zichtbaar. Tevens krijg ik na enkele minuten te zien dat het apparaat niet meer verbonden is. In de Aqara app lijkt alles gewoon te werken.

Groet
Tom

What version of the app are you running? Test or Live? Please install test
Is the FP2 added to aqara app in iOS or Android?

You can start deleting this device in Homey.
Then remove accessory from aqara app.

Reset the FP2 by holding the button on the FP2 until it flashes yellow.
Then add it again to the aqara app.

If added using iOS then remove it from Homekit in iOS home app.

Add it to Homey.

Enter PIN and enter OK ONLY ONCE, keep waiting until screen with pin clears.

PS Pushing 1.0.4 from TEST to LIVE now…

I’m now running the test app and everything seems to be working!
Thx alot Martin

1 Like

Version in test 1.0.6.

Mainly support for bridges.

Add the bridge device first, after that bridged devices will show which you can add without PIN.
Might be that sometimes device capabilities are not shown that you expect. (i do not have all devices :slight_smile: )
If this is the case PM me the log and a short description of the issue.

PS. Hue bridges that support Homekit can be discovered by pushing the button on the bridge.

1 Like

Hello, 1.0.6 no longer recognizes the parameters of a new sensor being paired. This worked with 1.0.4 even if you had to re pair 2 or 3 times, eventually it would recognize the device in Homey.

I bought 3 more of these and tried pairing 2 at least a dozen times with 1.0.6 and keep getting the sensor to pair successfully, but get the “All Good” message without being able to get the different sensor parameters or access to flow cards. Not sure if something changed that is causing this in the app or if I’m able downgrade to 1.0.4 without breaking the connection to my other sensor that is functioning. Any guidance would be helpful.

PS: @Martin_Verbeek Saw the 1.0.6 was pushed a few minutes ago. I’ve been attempting the pairing since last night, so problem might come from previous version as well.

Then it existed in 1.0.4. please pm me the log

You should be able to downgrade to the live version.

No need to downgrade. Do not pull power plug during/just before pairing on the FP2. Will create a safeguard for this situation.

Sorry voor de late reactie, ik heb nu mijn fp2 binnen en die doet het prima, bedankt daarvoor!!

Na beginners (begin november) issues heeft de fp2 probleemloos gewerkt.
Echter sinds een paar dagen niet meer helaas. Dit al 4 x gehad.
Bij homey apparaten een gestippelde vierkant en rode driehoek uitroepteken.
Daarin “apparaten onbeschikbaar”
In de app/logging slechts 1 regel, iets over table class.
Opnieuw opstarten van de app en alles doet weer normaal
Versie staat op auto en is 1.0.07
Mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat wel.