[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

staat alleen de motion alarm aan (degene die de Homey zone activity doet) in de UI of ook FP2 zones?

Alleen motion alarm. Alle zones en bezetting alarm is wel uit.

Wellicht een situatie gevonden dat dat optreedt. 1.0.2 komt in test die bevat code om dat te voorkomen.

Super. Wacht ik af.

Is released

Dank je voor het snel aanpakken. Maar voor mij werkte het niet. Helaas. Zie screenshot.


Hier zelfde problemen, hoe kan ik helpen om de werking te verbeteren?
Moet zeggen deze blog was behulpzaam

  • Connecten lukte steeds maar een keer, moest de sensor resetten om hem omnieuw te laten vinden.
  • aantal zones werden niet gevonden, opnieuw ingesteld en in standaard kleur gelaten. DAarna vond ie ze wel in de Homey app.
  • nu lijken alleen de bewegingen niet goed door te komen. In de aqua app zie ik mezlef lopen, maar komt niet door bij Homey. Stroom uit en aan van sensor lijkt paar seconde te helpen. krijg dan plaatje zoals @Pieter_Pessers ook laat zien. Nu in de ochtend hangt ie dan nog steeds op dat laatste beeld maar krijgt ogenschijnlijk geen signalen door.

hierdoor werken de advance flows die ik ingesteld ook niet. ER gebeurd niets, maar dat lijkt te liggen omdat ie per zone niet doorkrijgt dat er beweging is.
Hopelijk krijgen we het aan de gang, als ik daarin kan helpen. Laat het me weten.

Is het mogelijk om met deze app de homepods mini in Homey te krijgen?

Moet even kijken welke service en characteristics er nodig zijn, en of ze al actief zijn, maar in principe geen beletsel.

Bij elke versie update reageert de Homekit Controller app niet meer, terwijl de Aqara app wel de actuele informatie aangeeft. Herstart van de Homey app en reboot van de FP2 (stekker (un)plug), en het werkt weer volgens verwachting. Zou dit nog te verhelpen zijn? Voor nu heb ik de automatische update van de app even uit gezet.

In principe zijn de services en de characteristics die bij een smart-speaker service horen actief en zou het moeten kunnen om de homepod in Homey te krijgen

Goedemorgen,

Allereerst dank voor het maken van de app.
Ik heb nu een tijdje 1 Aqara FP2 draaien met 2 zones die perfect werkt.
Nu heb ik vorige week een 2e en 3e Aqara FP2 aangeschaft maar de 2 nieuwe verliezen de na enkele minuten de verbinding met Homey. In de Aqara app werken ze normaal. Na een reset van de sensor kan ik deze weer toevoegen aan Homey, alleen hier komt soms het probleem dat hij niet goed inleert en vanaf het moment dat de sensor aan Homey is toegevoegd de sensor offline is en het blauwe lampje op de sensor blijft knipperen alsof hij nog bezig is met inleren/configureren.
De 1e sensor blijft ondertussen gewoon goed werken.

Als ik ergens mee kan helpen om de bug op te lossen laat het me weten.

mvg, Wim

Denk dat ik het issue al gevonden heb. Er komt straks een versie in test.

Voor mensen die issues hebben om een device toe te voegen, of die een device toegevoegd hebben die β€œstil” staat.

Fixed tevens een issue in THEN card when testing for result of the action

1.0.3 in test. Delete je device in Homey en voeg opnieuw toe.

@Martin_Verbeek Op welke vraag of welk verzoek is dit een reactie?

1 Like

Enig idee wanneer je toekomt aan het toevoegen van andere devices? Met name de Aan/Uit capability (en dan ook updaten richting HomeKit) zou een grote klapper zijn :grinning:

1 Like

De meeste functionaliteit zou er in moeten zitten. Ook update en action cards ri devices. Ook bridge functionaliteit moet er nu inzitten.

Voor bridges, moet je eerst de bridge toevoegen met PIN, als je daarna weer een add device doet, hoor je de aangesloten accessoires te zien.

Install wel de test versie!

1 Like

Als er issues zijn met een device, PM me dan de log. Ik heb niet alle devices :joy: en soms moet ik dingen simuleren. Met de log kan ik er meestal wel achter komen wat unsupported is en of dat te fixen is.

@Martin_Verbeek dank alvast, zal vanmiddag/vanavond mijn eerste Twinkly device eens proberen, laat je weten hoe dat ging.

Hi, 2x FP2 verwijderd maar blijven nu hangen op het laadscherm na invoeren pincode.
Na lang wachten of handmatig afbreken van installatie proces is de sensor niet zichtbaar in Homey.
Als je hem dan aan Apple homekit wil toevoegen geeft deze aan dat de sensor al aan een andere woning is toegevoegd.

6dae4537-0425-400a-bc23-67d70cd7d9b2