[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

I try it to do tomorrow. In moment very busy.

1 Like

Met versie 0.16 heb ik problemen het het updaten van de status van de fp2. Vaak wordt de fp2 niet geupdate in de homey app. Het herstarten van de app helpt ook niet.

Heb reeds het zelfde probleem met het update.
Motion blijft aanstaan terwijl de Aqara app dit niet doet.
Herstarten van de app heeft inderdaad geen effect.
Als ik iets kan betekenen dan hoor ik het graag.

0.0.16 is in review naar live om fallback te hebben voor test 0.0.17. nog even geduld :pray:

1 Like

Dit probleem ervaar ik ook. Kamerbezetting geeft precies aan wat de aqara app aangeeft. Maar de bewegingsalarm geeft soms onterecht aan dat de kamer nog bezet is en houdt dus de zone aktief. Dit triggered weer onterecht een flow.

Je ziet in deze afbeelding dat het bewegingsalarm langer erop is blijven staan.

Hoi Martin. Ik zie een update 44 minuten geleden. Maar het is nog V0.016. Is dit toch een nieuwe?

Tot nu toe loopt alles vlekkeloos in V0.018, er is nog niets blijven hangen. :smiley:

:crossed_fingers:

Ik kom hetzelfde probleem ook tegen bij de testversie v1.0.0.

Het lijkt erop dat wanneer ik de Aqara fp2 voor het eerst aansluit of opnieuw opstart. De app wordt bijgewerkt en daarna. Er is nooit een update op homey, maar deze wordt nog steeds bijgewerkt in de aqara-app.

Kun je nog eens een restart van de FP2 doen en me daarna je log sturen?

Hi Martin, ik heb je net een logfile gestuurd. Ook hier werdt de homey app niet goed geupdate.

Heb je meerdere FP2s?

wil je eens een test doen met 1.0.1?

Ja hoor, als het niet al te ingewikkeld is…
Ik 3 FP2’s.

Kun je me stuk log sturen tot 1 minuut na de upgrade naar 1.0.1

Ik moest ervoor zorgen dat ik mijn fp2 van alles verwijderde (homey, Google, aqara) en vervolgens opnieuw verbinding maakte met aqara.

Daarna kon ik het toevoegen aan homey en het werkt prima. Verliest geen verbinding meer.

1 Like

1.0.1 ziet er goed uit voor mij, Martin. Met 1.0.0 had ik nog wel eens bij een homey restart dat 1 of beide FP2’s niet werden herkent, maar dat probleem lijkt opgelost te zijn.

Of de zone (bewegingsmelder) aktief blijft als de FP2’s in de aqara app als niet aktief wordt aangemeld heb ik nog niet uitgebreid bekeken. Maar tot nu ziet alles er goed uit.

1 Like

Misschien heb ik nog een bug gevonden.

Als u meerdere zones maakt en deze een andere kleur geeft dan de standaardkleur (zoals groen)

Het lijkt erop dat die zone niet wordt bijgewerkt. Maar als ik de zonekleuren op standaard houd. Dan lijken de zones te werken.

Bedankt voor alles tot nu toe!

Als je alleen de kleur bijwerkt of de vorm in de Aqara app dan zal er geen sein komen vanuit Aqara om iets te veranderen. Alleen als het aantal veranderd

Het opnieuw opstarten van homey en geen contact met de FP2’s is opgelost. Top.

Het probleem dat de bewegingsmelder erop blijft terwijl de FP2 niks meer registreert waardoor de zone actief blijft, bestaat nog.