Tuya WiFi Video Doorbell

Hi. Ik heb een prima in Tuya app werkende ‘Tuya WiFi Video Doorbell’.
Is te installeren als ‘Smart Doorbell‘.
In Homey is helaas de Video Deurbel middels ‘Tuya cloud’-app niet te installeren.
Weet iemand of dit anders ondersteund wordt en/of de ‘Tuya cloud’-app binnenkort een update krijgt?
Hartelijk dank voor jullie ondersteuning & info.

Yes i hope it to. is a nice an cheap product

Maar geen tranen, lees de 1e post van het Tuya Cloud app topic, en zoek naar tap-to-run scènes en/of RAW commando’s.
Bijna elk Tuya-apparaat kan worden bestuurd door Homey, of op die manier Homey besturen.
Homey ondersteunt geen streaming video overigens.

Dag Koos

Heb jij inmiddels de deurbel kunnen verbinden met je Homey? Ik heb een Zedar deurbel die bediend wordt via de Tuya App. De info in deze en andere topics is voor mij te summier om dit in orde te krijgen. Is het jou wel gelukt? Zo ja, zou je dan willen uitleggen hoe je het hebt aangepakt? Dank alvast.

Hartelijke groet

Jos

Het antwoord staat boven jouw post, Jos

Bij deze, Jos. Bekijk vooral de howto’s:

1 Like

Dank je Peter, maar ik begrijp de uitleg die onder Raw commands staat niet.
Ik heb volgens mij nu de Tuya App correct ingesteld (met de API-gegevens van het IoT-platform).

Als ik Tuya-apparaten wil toevoegen, staat er geen deurbel tussen de beschikbare apparaten. Maar uit de uitleg bij Raw commands begrijp ik dat ook interactie met niet-ondersteunde apparaten mogelijk is. De virtual devices app heb ik ook al geïnstalleerd, maar als ik een virtueel apparaat wil toevoegen, gebeurt er niets.

Can you ellaborate on how I could do this with a tuya wifi doorbell to get the video feed and the intercom function?

Hi Péter,

Homey kan geen feeds / streams weergeven (hardware is niet geschikt).
Intercom gaat ook niet werken vlgs mij.

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een combinatie van Ring deurbel + Google Hub. Homey kan reageren op de bel, en de feed naar de G hub sturen en het zou mogelijk moeten zijn om de hub als intercom te gebruiken, maar geen idee hoe.

EN:
Homey cannot display feeds / streams (hardware is not suitable).
Intercom just won’t work either I’m afraid.

I think you should look for a Ring doorbell + Google Hub combo. Homey can trigger on the doorbell, and send the feed to the G hub, and it should be possible to use as intercom, but no clue on the hów.