Tado mogelijkheden/vragen

Welke app gebruik je?
v3.1.13 of v1.0.8?

V1.0.8

Outlook voor Android downloaden

Ik heb v1.0.8 op homey cloud en de pro, de flows met tado werken prima.
Misschien helpt het om de app te verwijderen, homey te herstarten, de app weer installeren en dan je flows repareren.

What’s new

Version 1.1.1 — This update adds a couple of new Flow card, including activating Boost Heating, reacting to Smart Schedule changes and several others. Heating capacity is currently not supported because of limitations in the Tado api.

Ik heb een vraag aan de tado gebruikers. Ik heb zelf een Nest Thermostat en ik wil eigenlijk alle kamers uitrusten met Tado.

Kan jk de nieuwe tado gewoon mijn opentherm aansluiten? Er naast?

Dat ik met homey flows kan maken geloof ik wel. Ik zal wellicht meer slimme thermostaten moeten aanschaffen of voice command.

Mijn vraag is als ik zowel de tado als nest aansluit op de opentherm, gaat dit dan werken?

Alvast bedankt

Lijkt me sowieso niet wenselijk, als het al kan…
Waarom zou je dat willen en je Nest niet gewoon vervangen door Tado?

1 Like

Je zou eens uit moeten zoeken of de Nest en Tado MsgID 9 (Remote override room setpoint) en wellicht MsgID 100 (Remote override function) ondersteunen.
Een matrix is hier te vinden:
https://otgw.tclcode.com/matrix.cgi

Nee, een OpenTherm opzet is altijd: één controller en één “agent”. De controller is meestal de thermostaat, de agent is meestal de CV ketel. Je kunt niet twee controllers aansluiten op één agent (en vice versa).

(Wel heb je apparaten, bv de Plugwise Smile, die tussen de thermostaat en de ketel in gaan zitten. Naar de thermostaat doet ie zich dan voor als agent, naar de ketel als controller. In feite heb je daarbij twee OpenTherm “netwerken”).

1 Like

Ik heb het risico genomen. Ik heb de Tado aangeschaft voor zone management in het huis. Maar voor 2 ruimtes wil gebruik maken van een thermostaat. De nest had ik al en ik heb net getest dat de Nest via Homey de Tado perfect aanstuurt. Nu nog bekijken hoe ik de Aqaras mee ga laten beslissen.

Maar bedankt voor get meedenken

Hoe stuurt een Nest een tado° aan? En welke stuurt dan de ketel aan?

Zie mijn bericht. Het zit wel degelijk in het protocol. :wink:

Ik denk dat je de Plugwise Adam bedoeld?

Wat zit in het protocol? Meerdere controllers met één agent of vice versa? Want dat kan niet met OpenTherm.

Of je moet een aparte gateway hebben die twee agents ondersteunt, en dus in feite 3 OpenTherm netwerken opbouwt: van agent 1 naar gateway, van agent 2 naar gateway, en van gateway naar ketel. Maar dat is niet triviaal (weet ik uit eigen ervaring, want ik heb al eens een eigen gateway met bijbehorende software in elkaar geknutseld). Ik heb even de Nest Heat Link bekeken, en die heeft maar één ingang (vanaf de thermostaat) en één uitgang (naar de ketel), dus die ondersteunt dat niet. Het lijkt me sterk dat Tado het wel zou kunnen.

Die override is er voor dat apparaten die tussen de thermostaat en de ketel in zitten de thermostaat op de hoogte kunnen brengen van een gewijzigde setpoint temperatuur (maar mijn ervaring is dat niet veel thermostaten, ook slimme, dat ondersteunen).

Nee, de Smile-T, het apparaatje dat je bv bij de Anna krijgt. Maar de Adam doet inderdaad iets vergelijkbaars.

1 Like

De nest synct gewoon via een flow. Tado stuurt de ketel aan. Ik vind een nest mooier in mijn woonkamer dus daarom besloot ik ze beide te gebruiken.

Vraagje… Weet iemand hoe ik in de FLOW de ingestelde temperaturen van de Airco-controllers kan vinden? Dit zit wel bij de thermostaten als mogelijkheid, maar niet bij de Airco helaas.

Dat kan middels Logica kaartjes.

1 Like

Dank u!
Zit er al weken naar te zoeken. Ik heb een screenshot gemaakt voor iedereen die hier tegenaan loopt met de Advanced Flows. Bij de normale thermostaten is er wel een kaart, maar voor de Airco’s helaas (nog) niet.

Ingestelde temperatuur wel beschikbaar voor thermostaat
1

Niet beschikbaar voor Airco

Oplossing van Peter_Kawa

Hartelijk bedankt!

1 Like

Goeie dag,

Kort geleden had ik de tado app geinstalleerd, en knoppen en thermostaat toegevoegd.
Nu werkte helaas de flow niet doordat de acties niet uitgevoerd werden.

Toen had ik de app verwijderd, en wil ik hem opnieuw installeren, echter nu gebeurd er niks meer als ik de app wil installeren.

Nu is mijn vraag, werkt tado nog met homey, of is dat over?

Tado werkt bij mij nog steeds perfect.

Waarom app meteen verwijderen, dat lees ik overal. Dan ben je meteen je geinstalleerde apparaten kwijt en flows gaan kapot.
Het beste is, bij twijfels, gewoon naar de app store gaan en de app ‘er overheen’ installeren.
Misschien was de connectie weg, dan kun je bij de advanced settings van de thermostaat op ‘repair’ klikken om opnieuw met de tado cloud te verbinden.
Ik gebruik overigens de tadoZones app, misschien is dat een optie voor je.

Ik had nog geen apparaten toegevoegd. Vandaar dat ik het geen probleem vond om opnieuw te installeren.
Meestal is een app of homey herstarten voldoende.

Ik heb het een aantal dagen geprobeerd en nu een aantal apparaten toe weten te voegen.

Helaas krijg ik nu bij de laatste apparaten de melding: invalid refresh token.
Dus kan helaas nog niet alles toevoegen

De tadozones app ga ik even naar kijken.
Bedankt voor de suggestie.