Orienteren homey pro vs bridge

Hi,

ik ben me aan het oriënteren voor de Homey Pro of de Bridge. Ik heb behoorlijk wat apparaten die aangestuurd moeten gaan worden. Van verlichting tot tv’s en versterkers en thermostaten enz enz. Nu zie ik bij veel apps dat ze wel voor de Homey Pro en NIET voor de Homey beschikbaar zijn. Nu is mijn vraag; komt dit nog, of heeft dit te maken met het feit dat het vooral lokale API’s zijn, wat niet werkt met de Homey (cloud)?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven!

1 Like

Hier is een begin, Pim

Inderdaad het is een begin. het geeft alleen niet echt antwoord op mijn vraag :blush:

Dat ligt maar helemaal aan de app, sommige apps werken met een lokale API, sommige apps worden niet meer verder ontwikkeld, sommige apps hebben developers die geen €99 willen betalen voor het privilege om cloud-apps te mogen publishen, en sommige apps zullen op den duur wel cloud-support krijgen.

Enige manier om vragen beantwoord te krijgen is heel veel lezen.
Zoals hier

Waarschijnlijk weer een stukje,
En ik denk dat je weer meer vragen hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

De meeste apps worden nog omgezet naar de cloudversie . De bridge is voorlopig nog beta en gezien het verleden kan dit nog wel eens lang gaan duren.
Wil je echter zoveel apparaten koppelen en uitgebreide flows maken zoals je naar mijn idee van plan bent, kun je beter gewoon voor de pro gaan dan kun je gelijk aan de slag ook. Voordeel ook dat je geen maandelijks abbo nodig hebt.

ik denk dat dat wishful thinking is, in bovenstaande community lijst staan van de ~750 apps in de store nu 43 App op beschikbaar voor Homey (Cloud) ~ 52 op No/NotYet en zijn onzeker, maar mogelijk ooit en ca 47 geclassificeerd (op basis van nu beschikbare info) als Nooit…

Ik denk persoonlijk dat een er een aantal uit de huidige “Never” best nog zouden kunnen na rewrite, maar ook dat er nog heel veel niet geclassificeerd zijn welke vanuit de community komen en zeer waarschijnlijk nooit gereed gemaakt worden voor Homey Cloud (cq Homey Bridge)

2 Likes

Vandaar hij ook beter de homey pro kan nemen. Die bridge gaat nog lang duren voordat het alles doet, athom kennende. Nemen teveel hooi op hun vork naar mijn idee. Ze kunnen beter zorgen dat het oude eerst goed werkt. In de zin van de beloofde functies van origine.

Zo zit ik dus ook. Nou heb ik geen 100’den devices maar als ik kijk dat ik een TADO wil en de app niet in Bridge maar wel in Pro wordt ondersteund, dan heb ik al 1 ding (of staat die er inmiddels wel tussen) en hetzelfde geldt voor de Ring deurbel. Wel in Pro niet in Bridge.
Maar aan de andere kant… 400 euro voor Pro en 70 voor bridge (+3 euro per maand).
Dat is nog wel een verschil.
En daarbij komt dat mijn vrouw liever ziet dat ik 70+3p/mnd uitgeef dan 400 euro :smiley:

Op dit moment heb ik alleen maar iets van IKEA, wat goed werkt met die Bridge en ik heb wat aqara spullen maar die heb ik op Zigbee zitten en niet via de cloud van Xiaomi.
Aan de andere kant wil ik wel steeds meer erop gaan zetten. Zal het dus moeten hebben van wat er nu wordt ondersteund. Daarmee beginnen en dan uitbouwen en zien waar we tegen aan lopen.

Of denken jullie dat het nog wel een tijd zal duren voordat er eindelijk nieuwe apps en ondersteuning voor producten bij komt?

De community mag geen ondersteuning voor nieuwe producten maken voor de bridge. Je bent dan volledig afhankelijk van de fabrikant, of Atom als die het heel graag toch willen en de fabrikant het niet zelf doet. Ik denk duat het aantal ondersteunde apparaten laag blijft.

Of zoals gezegd werd in de Ask me Anything: De pro is voor jou, de cloud/bridge is bedoeld voor de lampjes bij je moeder.

Nu mijn vrouw nog overtuigen :grin:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik de beperkingen zie van het systeem. Ik wil wel verbetering ten opzichte van mijn domoticz. Maarja dat draait op een pi dus dat heeft weer andere issues.

Je kunt nog een occasion Homey “pro” kunnen overwegen, om mee te starten. De 512MB versie zou je voor ~ €175 wel op de kop moeten kunnen tikken.

Ik heb de pro al op mijn verlanglijstje gezet. Als je dan eens gaat na zitten denken wat je allemaal wil aansluiten dan ga je dat niet met die bridge redden.
Na het bekikjen van de apps zie je dan, ooh dat kan ook en dat kan ook. Dus ja, dan maar voor de Pro gaan. Misschien inderdaad eerst 512mb doen. Hoeveel kan je daar aan apps op kwijt of zijn de apps qua mb’s heel verschillend?

@HenkFeenstra
Hoeveel apps je kunt draaien hangt af van:

  • Het geheugen dat de app gebruikt
  • Mogelijk het aantal devices dat je per appt hebt geïnstalleerd
  • Hoeveel geheugen Homey zelf gebruikt

Zie het “Memory overview” in de tijdlijn screenshot voor een indicatie van gebruikt. app geheugen, en meer, in dit topic:

Occasionnetjes:
https://tweakers.net/pricewatch/1303702/athom-homey-early-2019/aanbod/

1 Like

Zou nooit voor de homey bridge gaan. Heb deze begin dit jaar gekocht en valt enorm tegen. Zelfs de apps die je wel kan installeren zijn zeer beperkt. Philips hue welke je wel compleet zou verwachten heeft alleen de beschikking over lampjes en stekker schakelaars. De dimmer switch zit er gewoon niet in. Heb inmiddels de pro besteld omdat je met de bridge gewoonweg te weinig kan.