Homey waardeloos zonder Pro?

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw met Homey, In de winkel hebben ze me verteld dat de gewone homey meer als voldoende was voor je smarthome te verbinden. Echter nu zie ik dat bijna alle apps die ik nodig heb alleen voor de Pro versie zijn?

Mijn stofzuiger, Mijn camera’s, sensoren en temperatuur meter zijn allemaal alleen te bedienen met de pro versie.

Nu is mijn vraag doe ik iets verkeerd of is de “basic homey” echt maar zo beperkt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mogelijk heb je de goedkopere Homey Bridge gekocht en niet de Homey Pro 2023?
De Bridge is beperkt in het aantal apps dat hij kan draaien en hij werkt uitsluitend via de Cloud.

Niet de Bridge is beperkt, de Homey (subscription) is wat je in de cloud draait …en daar zit de beperking.

2 Likes

Bedankt voor jullie snelle antwoord, dan ga ik hem straks terug brengen naar de winkel.

Als je hier gezocht hebt, dan zal dat helaas wel zo zijn.

Ja helaas wel, er staat overal pro bij. Nu is mijn vraag alleen nog als ik gewoon voor de 2023 pro versie moet gaan. Of dat de oude pro versie voldoende is. Ik las dat de nieuwe vooral veel sneller is

Is die nog (nieuw) te koop dan?

De nieuwe Pro 2023 heeft voor- en nadelen t.o.v. de Pro 201x modellen.
Zie voor mezelf nog geen aanleiding om het 2023 model te kopen.

Er zijn aardig wat gebruikte Pro 201x modellen te koop, vanaf €100,‐
Let er wel op dat je het model Early 2019 met 1024MB RAM zoekt/krijgt.
De eerdere modellen hebben maar 512MB, en daarmee heb je echt snel ruimte te kort om al je favoriete apps te kunnen installeren.

1 Like

Ik gebruik nog steeds een early 2018 met 512MB en ben nog steeds niet tegen de limieten aangelopen.

Als je écht goedkoop een 512MB versie op de kop kan tikken kan dat nog steeds een goed begin zijn om in te stappen. Wanneer je nu al volledig overtuigt bent dat de Homey jou slimme huis gaat runnen kan je net zo goed voor de 2023 Pro gaan.