Homey Bridge valt me toch wel tegen

Hi all,

Tot op heden valt de Homey bridge mij behoorlijk tegen. Ik heb al verschillende slimme apparaten in huis. Bv, een foscam camera, een irobot, verschillende wifi smart switches (Tuya).

Van geen van voorgaande apparaten kan ik de app gebruiken, ze zijn alleen beschikbaar voor de homey pro.

Het enige dat ik nu kan gebruiken is de Aqara temperatuur sensor.

Wellicht dat mijn verwachtingen te hoog zijn geweest.

Zo te lezen ben je gevallen voor de lage aanschafprijs
maar behoor je mogelijk niet tot de doelgroep volgens Athom
en zou je beter uit zijn met een Homey Pro.

Daarom altijd bij alles goed informeren of het ondersteund is.

Ook als je een Homey Pro koopt, als Model A van Merk X wat je wilt koppelen ondersteund is denk dan niet dat automatisch Model A+ ook wel werkt als het eerste model niet leverbaar is.
Echter bij Homey Pro heb je met Community Apps soms mogelijkheden dat zelf te beïnvloeden en als het een officiële App is kun je de leverancier vragen.

Klopt, ik ben gevallen voor de lage prijs.

Normaal gesproken ben ik iemand die voor een super pro plus zou gaan, maar ik dacht, laat ik eens rustig beginnen😊.

Toch verveeld het me dat ik verschillende zigbee producten niet met elkaar kan koppelen, terwijl ze wel in principe hetzelfde protocol gebruiken.

1 Like

Zigbee is nooit zonder meer uitwisselbaar, in tegenstelling tot z-wave.
Echter, de deconz conbee zigbee stick noemen ze de “allesvreter”, daar kun je veel meer mee mixen dan met Homey’s Bridge en Pro als zigbee controller.

Hier een mooi overzicht van de beschikbare apps op dit moment: The new Homey — Beta Status | Homey

1 Like

Na een aantal weken de bridge uitgebreid getest te hebben, moet ik zeggen dat het echt een teleurstellend product is.

Ik zie echt geen toegevoegde waarde om dit in huis te hebben. Buiten het feit dat je volledig afhankelijk bent van cloud based apps (die vaak nog geen 10% van de functionaliteiten van devices ondersteund en die zo nu en dan onbereikbaar zijn), worden er meer producten niet ondersteund, dan wel.

De bridge laat regelmatig een rode led ring zien. Waar het op dat moment misgaat weet ik niet aangezien ik geen melding zie in de tijdlijn. Wel 2 x per dag, dus regelmatig wegval van de wifi verbinding. Ik vraag me af waarom Athom kiest om zowel voor de bridge als de pro 2,4 Ghz wifi antennes in te bouwen en er niet voor te kiest een UTP connectie of minstens een combi van 2,4 en 5ghz wifi.

Bij mij ligt de bridge in de la. En ik pieker niet over een Homey Pro.

2 Likes

zelfde ervaring met bridge. volgens keynote was dit een super en kon alles koppelen maar dat was een tegenvaller. HA pakte wel al mijn integraties. heb wel inmiddels een 2019 pro en daar is deels wel mee te koppelen maar homey app voor bridge is nog steeds gelimiteerd op 5 items ongeacht dat ik nu een pro heb.

Je beschrijft de limitering van een Homey (cloud) zonder subscription…

Maar niet als je de Bridge als Satellite koppelt.

please explane how to do with homey pro 2019 ?

aub leg uit hoe je dit kan met homey pro 2019 ? homey pro geeft geen limiet in homey app en ik heb beide in 1 account dus in homey app zou het 1 moeten zijn.

heb dit trouwens ook bij homey neer gelegd maar die begrijpen het ook niet. homey is inmiddels de app en die werkt dus met max 5 items. maar als je een homey pro hebt dan geldt limiet niet in homey app. dus ik heb nu homey pro 2019 en homey bridge en homey app geeft dus limiet op 5 items. ongeacht dat veel apps niet werken in homey app want ze zijn niet goed genoeg.

Ah sorry over je 2019 heen gelezen.

Tja dan heb je twee Homey’s,
Voor je Homey cloud dien je dan een subscription te nemen als je meer dan 5 devices wilt.

Heeft niets met niet goed te maken, is gewoon een verschillende doelgroep en wie de servers en bandbreedte betalen en voor ondersteuning gevraagt worden.