Om naar Homey 2023 PRO maar alle zigbee devices offline (help)

Ik ben om naar Homey PRO 2023, ik heb een backup terug gezet maar ik krijg mijn zigbee devices niet actief.
op de web interface kan ik wel repear doen maar dan moet ik alle devices reseten of iets (geeft die aan) wie heeft een oplossing want ik heb er een stuk of 40+ die overal en nergens zitten.

voorbeeld:

repear werkt niet als ik dit doe op een device krijg ik:

Voor zover ik weet moet je alle Zigbee apparaten repairen na een overstap naar de nieuwe Homey (ivm nieuwe Zigbee hardware). Voor apparaten die normaal gesproken “slapen” (alles met een batterij, zeg maar) geldt dat je ze eerst wakker moet maken (en houden) voordat je ze gaat repareren. Dat doe je normaal gesproken door de pairingknop kort in te drukken.

dat doe ik Robert,

maar je ziet de melding die ik terug krijg meerdere diverse geprobeerd allemaal zelfde melding helaas.

En een apparaat opnieuw toevoegen zonder 'm eerst te verwijderen?

Zelfde probleem

Net homey 2023PRO Fabriek reset gegeven backup van dag geleden erin gezet.
Maar helaas zelfde probleem ik krijg niet 1 Zigbee device actief, wat ik ook doe nieuw reparatie etc.

wel kan ik een nieuw device aanmelden als test, dit werkt!
Maar dit zou betekenen dat ik 40+ schakelaars langs moet 15+ sensoren.

Dat moet je sowieso, alle devices moeten gerepareerd of opnieuw toegevoegd worden als je een backup terugzet vanaf een andere homey naar de HP23.

reparatie is niet mogelijk, neem dat maar van mij aan

  • 2x backup terug gezet (verschillende)

ik ben op dit moment bezig idd alles opnieuw aan te melden, maar al meld je ze ze opnieuw aan met zelfde naam werken de flows ook niet meer 25+ die moet ik ook nalopen helaas.

Al met al moet ik zeggen #Atom super migratie, eerlijk zegt als ik dit gelezen/geweten had ik dit niet gedaan.
ik heb redelijk veel devices aangemeld maar sommige hier hebben nog wel 3x zoveel ik wens ze veel suc6 dan.

Ik heb er 140 moeten doen dus weet waar je het over hebt jammergenoeg, en toen was er nog geen migratie mogelijk dus heb ook alle flows opnieuw moeten maken🥲 maargoed was wel weer even een goeie opfrissing en gelijk alles in advanced flows gemaakt.

Ik heb zojuist een homey 2023 gekocht. Ik wil graag migreren. Nou heb ik ook gelezen dat je beter de installatie from scratch kan doen. Ook lekker, een frisse start, maar wel een hoop werk. Daar zie ik eerlijk gezegd wel tegenop. Wat is jullie advies? En als ik vanaf 0 installeer, veel variabelen en flows die ik nu heb zou ik wel weer terug willen. Is er een manier om een backup uit te lezen (zodat ik handmatig kan zien wat ik voor elkaar heb gevogeld), of moet dan de oude homey operationeel blijven en zo ja, kan dat ook?

Ik heb ook ontelbare problemen gehad met de migratie, ook foutmeldingen zoals hierboven. Maar een twee keer repareren werkte wel, ondanks foutmelding.
De tips zijn: geduld, opnieuw en opnieuw proberen. En eventueel support inschakelen. Peter heeft mij ontzettend goed geholpen.

Van scratch beginnen klinkt fris, maar als je wat flows hebt dan kun je je aardig vergissen in het werk. En als eenmaal alles weer werkt dan vergeet je zo dat je alle stopcontacten 4 keer hebt open moeten draaien… :wink:
Enige probleem dat ik nog heb is dat enkele sensoren -die voorheen wel werkten- nu als unidentified Zigbee device worden gezien….

Dank voor je antwoord. Ik heb idd. de back-up terug gezet. From scratch Kan immers altijd nog. Ging heel soepeltjes idd. Aantal apps werkte nie, maar waren vervangers voor. Zonde dat dit met de Kodiapp nog niet het geval is. Het enige wat nog niet werkt is de lidl motionsensor, die krijg ik niet aan de praat en SSH, dat ik alleen gebruik om de Pc uit te zette. Moet gaan uit gelen hoe dat ook al weer werkt. Maar goed, het is zaterdag en druilerig😁

Hey, welke Lidl motion sensor? De vierkante of de langwerpige? Ik kreeg er 3 ook niet aan de praat, dus ik heb Lidl maar gemaild. Maar 1 deed het wel nadat ik de accu had verwisseld. Beetje jammer, dat een grotere batterij toch nog binnen een ¾ jaar vervangen moet worden (en had ik dus net zo goed kleine Xiaomi’s kunnen kopen).

Haha, ideaal pruts-weer inderdaad! :smiley:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is gewoon niet mogelijk om de Zigbee-apparaten te repareren.
De volgende foutmeldingen verschijnen:
– Zigbee is bezet, probeer het later opnieuw
of
– Er is een fout opgetreden bij het opnieuw koppelen van dit apparaat. Probeer het opnieuw.

Ik heb Homey al verschillende keren opnieuw opgestart, verschillende PTP’s uitgevoerd, herhaalde reparatiepogingen gedaan op verschillende apparaten. Niets van dit alles heeft geholpen.
Ik heb contact opgenomen met Athom. Gisteren hadden ze me gevraagd een PTP uit te voeren (10 minuten), dan 10 minuten te wachten en dan te proberen een eenheid te repareren. Ik zou ze dan een diagnoserapport en screenshots van het Zigbee-netwerk moeten sturen. Ik hoop dat ze maandag contact met me opnemen.

Voor de mensen waar het werkte om de Zigbee apparaten te repareren, was je Zigbee netwerk ook leeg voor de reparatie?
Mijn Zigbee netwerk bestaat alleen uit Homey, verder staan er geen apparaten in:

Ik denk niet dat dat correct is, of wel?

@andre_ZWL, neem alsjeblieft ook contact op met Athom.

Vertaald met / Translated with deep.com.

De vierkante. Ben al weer een hele tijd aan het prutsen. Nog meer gekke dingen tegengekomen. Als ik van een app een diagnostisch rapport wil maken krijg ik terug dat de app niet werkt, terwijl ik zeker weet dat dit wel zo is en ik krijg de homey via USB niet gekoppeld aan de PC.
Lidl app al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar noppes. PTP misschien nog een idee, maar afgaande op fantross…

Zelfde probleem had ik ook Zigbee netwerk was leeg en bestond alleen uit Homey idd.
Ik heb inmiddels alles maar opnieuw aangemeld alle regels hersteld totaal ruim 8 uur werk gehad. #bedanktATHOM

Als ik dit vooraf wist had ik never de overstap gemaakt, je betaald 400 euro voor totaal waardeloos product als het om migratie mogelijkheden gaat!

Oke, as we speak. Ik heb even de batterij uit de sensor gehaald en terug gezet en wonder oh wonder, de sensor werd meteen gevonden!

1 Like

Dat zou ook mijn laatste oplossing zijn, alle apparaten opnieuw toevoegen. Ik zou echter graag willen dat Athom eerst het probleem identificeert en, indien mogelijk, een oplossing voorstelt.
Ik gebruik mijn Zigbee apparaten voornamelijk voor extra sfeerverlichting en enkele afstandsbedieningen. Mijn hoofdverlichting wordt bediend via Z-Wave en echte drukknoppen. Voorlopig kan ik dus zonder de Zigbee-apparaten en wacht ik op een oplossing van Athom.
Het is jammer dat ze geen contact hebben opgenomen met Athom support.

Vertaald met / Translated with deep.com.

Dat zou idd ook mijn wens zijn maar ik ben bang dat #atom daar geen boodschap aan heeft.

Ik heb contact met Athom en heb al verschillende dingen moeten testen. Tot nu toe is het probleem echter nog niet opgelost.

Vertaald met / Translated with deep.com.

1 Like

Repairen van zigbee werkt niet blijft foutmeldingen geven tijdens herstel proces.
“gelukkig” maar 25 zigbee devices maar zal handmatig alle flows moeten omzetten.