Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

BELANGRIJK!!!

Voor gebruikers die nog niet updaten naar een hogere versie van de App: deze maakt gebruik van een webhook die inactief is/wordt. Graag updaten naar de laatste versie van de APP

1 Like

Hoi Martin, ik wilde de Google Nest SDM app eens gaan proberen en zie dat je hiervoor dient aan te melden bij HCS. Tijdens de aanmelding krijg ik de melding dat Homey CLI ‘Full Access’ tot mijn Homey krijgt. Kan je mij vertellen wat voor mogelijkheden ik HCS hiermee op mijn Homey geef? En wat doet HCS met deze verworven rechten? Misschien is het ook interessant om te weten wat het HCS platform zelf aan preventie tegen hacken doet, omdat wanneer HCS gehackt zou worden er door de hacker misschien direct toegang wordt verschaft tot mijn Homey en daarmee mijn netwerk?

Hi Jean-Paul, dat vraag je helaas aan de verkeerde. Ik ben een gebruiker van het platform, niet de bouwer.
Max van de Laar en Adrian Rockall (te vinden op slack of via HCS) zijn de bouwers/onderhouders.
Maar ik gok dat API access nodig is om een update/install van de app te kunnen doen van de app op je homey.

Hoi Martin,
Ah sorry dat had ik ook kunnen bedenken, ik zal het aan de beheerders vragen. Daarmee is de vraag eigenlijk ook ‘off-topic’ en hoort hier niet thuis.
Bedankt voor je snelle reactie.

Was even door wat oudere posts aan het lopen

Weet niet of je het gezien had, maar bekende gezichten is ondertussen een mogelijkheid in de app met behulp van Legacy Nest API. Hou er rekening mee dat dit alleen gaat voor camera´s die ook zichtbaar zijn in de oude NEST app.

Er komt binnenkort een update uit die Hub Max via een omweg support met Person/Motion inclusief images en triggers voor het device.

1 Like

Dat zou heel mooi zijn. Bedankt voor je reactie

1 Like

Nieuwe versie op de store 6.2.0

“6.1.1”: “Problem in Legacy Nest auth and Update of data, remove battery measure for nest protect, add a clear log button”

“6.2.0”: “Implement workaround for Hub Max missing events, this is now retrieved via Legacy interface. Now showing images and triggering on motion/person etc”

Om de Hub Max aan het werk te krijgen moet je een Nest Legacy Code ophalen, die kun je instellen via de App onder de tab Nest Legacy.

@Martin_Verbeek mijn camera’s werken niet meer

Als ik dan kijk bij laatste snap shot zie ik hele oude afbeeldingen en ook een flow maken voor de deur bel werkt niet meer

Wat kan er aan de hand zijn

Hi Martin,

Wat een super App. Alles werkend gekregen (themostaat en protects).

Heel fijn dat via deze app mijn Nest apparaten weer geintegreerd kunnen worden in de Homey. Mijn huis werkt weer zoals ik het bedoeld had :wink:

Super bedankt :pray:

Dank je …

Welke guide heb je gebruikt. Het Gitbook wat ik gestuurd had? Ben even benieuwd of dat een beetje okay was

Hi Martin,
I managed to get it working! Thanks for your effort in making this possible. I have a few questions about some of the cards.
For the Neste Hello Then card, Create Snapshot for. What does that card do? I cannot select a tag or variable.
For the Neste Hello Then card, Image Analytics, what does that card do? On, off, Reset Object Analysis.?
Thanks.
Cheers,
Wim

Hi Wim,

De create snapshot, maakt op verzoek een image, die zie je dan onder het device onder Last OnDemand. Dus als je een specifieke reden hebt die niet te maken heeft met automatische events als geluid, persoon, beweging of bel dan kun je hiermee een image maken.

Analytics is wat specialer, als ‘hobby’ was ik aan het spelen met Google Cloud Vision API. Je kan een foto doorsturen naar deze API om er een analyse op los te laten.
In het kort: je maakt een een initiele staat van een omgeving (reset Object), daarna kan je reageren op events dat objecten verdwijnen en weer terugkomen uit dat image. On en Off zet de interface aan.

HET GROTE nadeel is dat de API een betaalde service is van Google, een hoeveelheid is vrij, maar je moest enorm goed in de gaten houden wat er doorbelast wordt. Ik heb het dus standaard uit staan.

Hoi, en als eerst bedankt voor de duidelijke uitleg, het is gelukt, maar krijg nog 1 probleem.
Mijn deurbel werkt perfect en doet wat het moet doen. Maar ik krijg mijn Nest Protect niet toegevoegd.
Deurbel zag hij in één keer maar met de protects krijg ik de melding “Cannot read property toString of undefined”
Wat kan ik nog doen?

Heb je tijdens de setup ook de tab nest legacy ingevuld. Die haalt een code op die nodig is voor o.a. de nest protect. Dit stuk is later toegevoegd en staat daarom niet in de guide

Martin Verbeek

1 Like

Hoi Martin bedankt voor je snelle reply.
Ik heb precies gedaan wat er stond in de guide dus ik vrees van niet.
Er staat wel een code als ik kijk in de tab Legacy Nest.

Kun je me via pm een stuk van de log met de fout sturen?

Martin Verbeek

Er ging even niet iets goed, maar heb de log via pm gestuurd.

Thanks Martin, alles werkt. Nu kan ik verder knutselen.
Nogmaals dank ben er erg blij mee

Hoi! Er staat in de beschrijving als eerste stap: installeer de app, maar ik kan niet op installeer drukken. Moet ik eerst doneren?