Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

BELANGRIJK!!!

Voor gebruikers die nog niet updaten naar een hogere versie van de App: deze maakt gebruik van een webhook die inactief is/wordt op 4 April 2022. Graag updaten naar de laatste versie van de APP

Op verzoek een Nederlands overzicht van de stappen om Google Nest devices te koppelen via de Google Nest SDM app. De App is alleen beschikbaar op de Homey Community Store.

KIJK UIT MET NEST BATTERY DEVICES! De Google API support geen event images, je krijgt dus geen foto’s in het device te zien. Ook worden deze devices niet meer aan de oude Nest App toegevoegd.

Proces bestaat uit:

  1. Aanmaken van een project op Google Cloud

  2. Het aanmaken van credentials (OAuth2 Client Id) voor dat project en een consent page

  3. Het aanzetten van gebruik van een aantal Google API´s voor het project

  4. Aanmelden voor het gebruik van de Google SDM API (Dit kost je eenmalig 5$ aan Google, dus dit is niet hetezelfde als een donatie voor ontwikkelen app!!!)

  5. Aanmaken van project voor Google Nest Device Access

Een uitgebreide guide vindt je in gitbook:

Setup guide Google Nest SDM

5 Likes

Een uitgebreide guide vindt je in gitbook:

Setup guide Google Nest SDM

Google Nest Flowcards

WIP

Google Vision AI flowcards

WIP

tot hier werkt het. Als ik de nest hello wil instaleren moet ik mij weer aanmelden bij homey. gaat ook nog goed. zegt venster sluiten. Dan moet ik weer aanmelden met google gegevens zegt dan aanmelden en verder gebeurt er niks. instalatie wieletje blijft ronddraaien. Wat doe ik fout?

Dat je opnieuw moet inloggen tijdens device install is niet goed. Kun je naar app configureren gaan en daar een logout en login doen? Daar even de log via PM aan me sturen…

@Martin_Verbeek Bedankt voor deze mooie uitleg, ik ga hier binnenkort zeker mee aan de slag :slight_smile:

Sorry, maar de Google Nest SDM app is niet te vinden in de App Store… Wat doe ik verkeerd? Ik zou graag mijn Nest apparaten werkend willen hebben met de Homey

Hij staat in de Homey community store

Martin

Ik ben al weken op zoek naar deze oplossing en een simpele uitleg. Hartstikke bedankt hiervoor, het werkt! Ik heb een kleine donatie gedaan :slight_smile:

Graag gedaan! Bedankt voor het support :muscle:

Martin

@Martin_Verbeek Ik heb alles gedaan zoals in de tut, maar als ik inlog met mijn Google Nest account krijg ik een foutmelding dat er iets is misgegaan, En dat ik contact moet opnemen met de developer…

In de logging blijft hij steken bij “created new temporary OAuth2 client” En dat was het.

Kun je me de log sturen via PM?

Martin Verbeek

Hi Martin, Hoe doe ik je een PM sturen? Ik zie het even niet :wink:

Tik op z’n icon, dan rechtsboven “message”

1 Like

Geen idee waarom het me niet lukt, dan maar zo:

:grin: ik ga eens kijken voor je… even geduld waarschijnlijk, mooi weer!

Martin

Log je in tijdens aanmaken (pair) device? Of heb je al ingelogd in de app (configure app).

Inloggen op device werkt niet goed. Op app niveau zou het goed moeten gaan

Martin Verbeek

Hoi Martin,
ik heb hetzelfde probleem als terrorpaki. (what’s in a name?)
Inloggen met Nest account gaat niet want ik heb een Google account. Nest accounts zijn van voor de Google overname. Ik krijg de melding 'Er is iets fout gegaan. Please contact the developer of this app. etc.
Enig idee?
Thanks.
Wim

Hi Wim, de SDM API is bedoeld voor gebruik met het Google account en werkt ook alleen met een geconverteerd Nest account.

Martin Verbeek