Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Hi Martin,
da’s nou jammer. Misschien een idee om dat erbij te vermelden? Scheelt weer € 5,-.
Thanks
Wim

Sorry :neutral_face:

Wat was jouw PayPal id?

Dacht dat het in de originele thread stond. Maar ik zal het nakijken en vermelden.

Martin Verbeek

Hi Martin,
No worries, het is alleen een tip. Het zou kunnen dat het wel vermeld is maar dat ik eroverheen gekeken heb.
Jammer want het leek me wel gaaf om m’n Nest spul met Homey te koppelen. Maar geen probleem. Misschien komt er ooit wel de mogelijkheid van Nest uit of zo.
Groetjes,
Wim

thx! ik heb het net voor de zekerheid er nog bijgezet in de originele Engelse thread…

Super handleiding , had al eens eerder geprobeert maar met dit in 1 keer gelukt !!
Thanks

Bedankt!!

Lekker bezig Martin !!
het inloggen is gelukt nu nog even uitvogelen wat voor leuke trucs ik er mee kan doen.
ik kan geen live feed of snapshot krijgen of wel ?

Nope geen snapshot. Livestream kun je in een action card een streamUrl opvragen, die kan je wellicht naar een extern device sturen die er mee om kan gaan. Vraag me niet welke :unamused:

Martin Verbeek

Ik heb van de week een nieuwe deurbel geplaatst hoe kan ik dat makkelijk updaten ?

Als je een nieuw device hebt, dan moet je naar configureer app gaan en een logout en opnieuw een login doen. Dan vraagt Google om autorisatie van het nieuwe device. Dan kun je hem toevoegen.

Martin Verbeek

Ik heb het geprobeerd indd bij de login page staat de andere deurbel er wel bij maar als ik ingelogd ben dan zie ik in de app nog steeds maar mijn huidige apparaten

Je hebt daarna in Homey ook een nieuw device toevoegen gedaan via apparaat toevoegen? Sorry als wellicht too obvious :sweat_smile:

Martin Verbeek

haha natuurlijk ! t werkt dankjewel

Top!

Martin Verbeek

Ik heb hetzelfde probleem als terrorpaki en Wim_van_Bezouw: De installatie lijkt goed te gaan, maar als ik in de app wil inloggen krijg ik “Er is iets misgegaan - Please contact the developer of this app if the issue persists.”
Uit de draad meen ik te begrijpen dat de app alleen werkt met Google accounts, en niet met Nest. Ik gebruik inderdaad mijn Google account om in de Nest-app in te loggen, maar toch werkt het dus niet.
Ik heb alles al een keer weggegooid (SDM-app, GCP-project en Device Access) en ben weer opnieuw begonnen, maar toch lukt het nog niet.
De app zegt overigens wel dat ik ingelogd ben. Hieronder de logging van wat er gebeurt als ik eerst uitlog, en dan weer probeer in te loggen.

2021-08-24 17:09:03 [dbg] [NestOAuth2Client] [c:default] [s:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx] Got authorization URL: Sign in - Google Accounts
2021-08-24 17:09:03 login() → created new temporary OAuth2 client
2021-08-24 17:09:03 [dbg] [NestOAuth2Client] [c:default] [x:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx] Initialized
2021-08-24 17:09:03 login() → no existing OAuth2 client available
2021-08-24 17:08:59 logout()
2021-08-24 17:08:56 settings enableDebug true

Wat zie ik over het hoofd?

Je moet me iets meer van de log geven, ik kan het nu nog niet zien. Doe je een login wanneer je een device toevoegt of wanneer je de app configureert?

Martin Verbeek

Heb je hier meer aan?
Ik log in via de app. Hebben het ook wel geprobeerd bij het toevoegen van een device, maar dat werkt zoals verwacht ook niet.

:neutral_face: sorry, kun je debug uitzetten, ik ben geïnteresseerd wat er gebeurt nadat de auth code ontvangen is, dus idd graag wat meer log die hierna komt

Martin Verbeek

Wat ik nu heb gedaan:

  • App gedeinstalleerd
  • Homey gereboot
  • App opnieuw geïnstalleerd
  • Geprobeerd om in te loggen (lukt nog niet)

Debug staat uit, dus ik hoop dat deze logging je iets meer vertelt.

Gebeurt er na 19.17.42 niets??? Ik zie dat de autorisatie gevraagd wordt maar ik zie geen response in de log, ik verwacht nog wat ellende…