Vragen over de Nest SDM app

Goedemiddag allen,

Sinds kort heb ik een Homey pro in mijn bezit. Bijna alles werkt naar behoren m.u.v. van mijn Nest Protect melders.

Ik heb de hele installatie procedure doorlopen (via de nieuwere App Store), echter ik krijg het niet voor elkaar om de melders toe te voegen.

Als ik via de app wil inloggen dan krijg ik van Google de volgende melding:

Kan geen apparaten vinden om te koppelen aan Nest protect

Als je huis meerdere leden heeft, moet de persoon die het huis de eerste keer heeft ingesteld het eigen Nest-account migreren naar een Google-account. Pas daarna kun je koppelen aan Nest protect

Nu heb ik nooit te hoeven migreren want ik heb de melders pas onlangs aangeschaft. Helaas voor dat ik de Homey kocht. Kan deze melding komen omdat ik wellicht nooit een " oud". Nest account heb gehad?

Hopelijk weet iemand hier meer over te vertellen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Rens

Niet gezocht op ‘nest sdm app’?

Goedemorgen,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het antwoord. Ik heb gebruik gemaakt van de handleiding zoals die hier te vinden is.

Hier staat verder niets over mijn “probleem” of zie ik iets over het hoofd?

Groet

Volgens mijn worden de rookmelders niet meer ondersteund.
Dit was alleen nog met een oude nest account, echter werkt deze ook niet meer.

Voorals kan je geen Google / Nest rookmelders toevoegen

Hoi Arjan,

Dank je, dit dacht ik ook. Bedankt voor de bevestiging.

Groet,

Rens

Deze info is dan oud, Arjan? Want dan zou developer Martin even op de hoogte gebracht moeten worden denk ik:

@Rens_Drooger Hi Rens, de zoekfunctie geeft nog veel meer resultaten, maar zoeken is niet jouw ding lijkt het.
Hierboven staat officiële community Nest SDM app info over Nest Protect, als die info obsolete is, dan kan ik daar ook niets aan doen vanaf hier.

Goed weekend, gents

Ik heb de setup net getest, en nest.home.com is nog steeds beschikbaar inclusief nestprotect. Die heb je nodig om sessie op te kunnen zetten voor de app.

Events komen in de log ook nog steeds langs.

Wellicht zit ik naar oplossing voor verkeerde probleem te kijken, maar ziet er nog steeds okay uit.

Google API ondersteuning gebruik ik niet voor dit stuk omdat dat al langer niet beschikbaar was.

1 Like

Goedemorgen Martin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu alleen de " Nest Legacy" toegevoegd en krijg een " authorized OK".

Hier loop ik dan wat vast want hoe krijg ik dan die rookmelder te zien?

Groetjes,
Rens

Goedemorgen Martin,

Het is me gelukt, geen idee hoe maar het werkt!

Groetjes,

Rens

1 Like