Nest SDM op nieuwe Homey

Ik had op mijn oude Homey de Nest SDM draaien en dat werkte perfect.
Nu heb ik de nieuwe Homey Pro2023 en wilde hem uiteraard hier ook weer ophebben.
Nu heb ik de client id en secret id allemaal gekopieerd en geplakt in de nieuwe app.
Als ik dan als laatste wil inloggen zegt hij “Er is iets misgegaan
Neem contact op met de app-ontwikkelaar als het probleem aanhoudt.”
Ik zal denk ik iets fout doen, of bestaat er een andere manier?

Edit: Ik heb hem zover dat hij wel mijn Nest protect rookmelders ziet, alleen mijn Nest deurbel nog niet.
Hij geeft aan log in etc

1 Like

Howto:

Hoi Peter, alvast bedankt voor je reactie, maar bedoel je dat ik alles opnieuw moet doen en niet de oude kan gebruiken?
De link die je gaf had ik al gevolgd zover het kon, omdat ik het één en ander al had aangemaakt op de oude Homey.

Nee, je zou gewoon de oude waardes moeten kunnen gebruiken voor het GCP project-id, client id/secret en SDM project id. Kun je een screenshot plakken van de fout en de log?

image
image

Ik hoop dat het zo goed is, anders hoor ik het wel.

Bedankt allemaal het is uiteindelijk toch gelukt.
Vraag me niet waarom maar via de laptop werkte het niet, dus ik dacht ik doe het via mijn telefoon en dat lukte wel. Hij draait weer en ik weer een beetje blij

goede dag ik snap iets niet hoe krijg ik de nest sdm app op mijn homey 2023
op de 2019 was het geen probleem de hcs werkt toch niet meer?

Heb je hier al gekeken?

@Willie_Plompen De community store is tijdelijk out-of-order

Je had hier nog niet gekeken denk ik, @Ronny :wink:

Met inloggen kun je ook zien dat er iets niet klopt

Screenshot from 2023-06-06 02-44-10

Klopt, niet gezien, ik had hem een aantal weken via die link geïnstalleerd dus ging er vanuit dat het nog werkte.
Ik hoop wel dat hij terug komt.

1 Like

Je kunt niet alles weten :wink:
Ik ga er vanuit dat Dominic het weer aan de praat krijgt :pray:

Al nieuws ?
misschien op een andere manier

Ik heb een nieuwe homey 2023 en krijg geen gegevens meer binnen van de camera’s en deurbel. Bij het inloggen via de app bij google wordt alles groen. Maar ik krijg geen data binnen. Flows worden niet gestart en als ik de camera of deurbel open ziet deze ook geen beweging of iets dergelijks.

Hallo Peter,
Ik ben een beetje aan het stoeien met de nest rookmelder en Homey.
Nu kan ik volgend niet vinden. : Paste de waarde in de app settings veld NEST Session Issue Token UR I
Waar vind ik de app settings veld??
Hopelijk kun je me verder helpen
Gr. T

Als je de app opent (via …Meer > Apps), kun je ‘settings’ of ‘configureren’ kiezen.
Dan kom je in het scherm waar het genoemde veld te vinden zou moeten zijn.
Ik gebruik de app zelf niet overigens.