My Homey works like **** flows dissapear from devices. Hue devices are see multiple times and more

Hoi @Flowbee,

Vervelend om te horen.
Even dit. Ik zie dat je in totaal 1 uur hebt gelezen op dit forum. Prima, maar er staat hier een hele berg info over de meest uiteenlopende problemen + vaak bijbehorende oplossingen of workarounds. Het kan zijn dat er in het Engelstalige deel méér is te vinden.
Homey is best een complex en uitgebreid apparaat, en je moet je er echt wel even in verdiepen.
Perfect is geen 1 apparaat, Homey ook niet, Athom brengt regelmatig, gratis, nieuwe firmware met verbeteringen uit. Er verdwijnt soms iets idd., maar er komt soms ook weer iets nieuws bij.
En de community is zeer actief en behulpzaam.
De Athom Support site staat ook vol info.

Mijn tips:

Deze is weer beschikbaar voor zover ik weet.

Wat bedoel je precies? Flows hernoemen is wat tricky, echter de onderliggende ID is uniek en blijft ongewijzigd.
Vooral een flow vanuit een andere flow starten/in-/uitschakelen wordt dan onoverzichtelijk, maar het blijft wel werken.

Zie mijn comment hierboven, ik heb die ervaring (blijvende schade) niet.
Als ik een flow edit in de web interface, wordt hij niet ‘live’ gewijzigd in de mobiele app en vice versa.
Even terug naar het flow overzicht gaan, of een andere flow openen en sluiten, zorgt ervoor dat de flow opnieuw wordt geladen en al mijn wijzigingen zijn dan te zien…
Ik heb nog nooit iets dubbel / opnieuw hoeven doen bij wisselend gebruiken van de web- en mobiele flow editor.

Ik begrijp niet wat je hier nu wil zeggen… :hugs:

Flows verdwijnen niet, tenzij je ze verwijderd.
Wat wél gebeuren kan, dat je (per abuis) twee flows dezelfde naam hebt gegeven.
Dan “vind” je vaak maar 1 van de 2 flows, en lijkt de andere verdwenen.
In de web app kun je zoeken op flownaam, en zo de flows ontdekken met dezelfde naam.

Plaats (tijdelijk) een tijdlijn / push notificatie kaartje of logkaartje in het DAN en in het DAN ANDERS gedeelte.
In beide bijv. de flownaam plaatsen, en in het DAN ANDERS kaartje het woord ‘Anders’ bv. voor de flownaam zetten.
Zo kun je zien wat je flow doet, mochten de lampen niet aangaan.

  • Geen notificaties:
    flow wordt niet getriggerd.
  • Notificatie uit het DAN gedeelte, en lampen gaan niet aan:
    flow werkt prima, er is iets met de lamp sturing.
  • Notificatie uit het DAN ANDERS gedeelte:
    flow werkt prima, maar er is aan 1 of meer voorwaarden niet voldaan in het EN gedeelte van de flow.

Zigbee heeft wel wat achtergrond kennis nodig om het optimaal in te stellen.
Check de Zigbee info en tips van Athom Support

Check je kanalen:
Zigbee netwerk en kanaalnr info

Zigbee & WiFi interference check

Met Ikea / Hue kan ik je niet helpen.

Tip: neem het backup abbo (€10 p/j).
Als je lekker aan het editen bent geweest, en je mist daarna van alles, dan zet je de backup van de afgelopen nacht terug en klaar.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.