Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Top!

Martin Verbeek

Is er al wat bekend over vision AI? Ik zou graag een bericht willen spelen voor de pakket bezorger indien deze word herkend :sweat_smile:

Nee, bekende personen is nog geen optie in de API. Ik heb een automatische check op de release notes staan, als er iets komt wat in de buurt zit…ga ik ermee aan de slag.

Martin Verbeek

1 Like

Vraag je die bezorger vooraf om toestemming?
Geen idee, maar iets van privacy wetgeving kan zomaar van toepassing zijn.

Gebruik van een camera op eigen terrein mag, mits aangegeven.

Maar ik snap het volledig, ik zou dan ook liever niet z’n gezicht herkennen (ook omdat we vaak van postbezorgers wisselen wegens zwaar onderbetaald), maar eerder het logo op de kleding/pakket herkenning.

Dit staat al in de nest app, en GVision AI is meer als capabel hierin.

1 Like

Goedemiddag

Is het ook mogelijk de nest protect te koppelen ?

Of komt dat nog

Hi Mark, dat is inderdaad nog niet mogelijk. De sdm API van Google heeft daar nog geen interface voor. Als het beschikbaar komt dan zal ik hem zeker toevoegen.

Martin Verbeek

1 Like

Denk jij dat dat ooit nog beschikbaar komt dan ?

Hahaha, ik vraag het me af…

Martin Verbeek

1 Like

heb al tig keer gedoneerd maar de install knop in de comunity store wordt niet actief en blijft grijs … snap er niks van.
Wat doe ik verkeerd !?

Om in HCS te kunnen installeren hoef je niets te doneren. Maar er kunnen verschillende dingen niet goed gaan.

Ik neem even aan dat je met je pc op hetzelfde netwerk als je Homey zit.

Voor HCS moet je software op je pc installeren in inloggen via de website op je Homey Je zou daarna de HCS app ook op je Homey moeten zien.

Als je dan het Homey id ziet of kunt selecteren op de website, dan zou je ook App s moeten kunnen installeren via de website van HCS.

Martin Verbeek

Thnx Martin werkt idd

Onze collega’s bij HA hebben inmiddels ook de Nest Protect werkend gekregen.

Zou jij deze ook kunnen opnemen in de App @Martin_Verbeek?

Die is nog niet echt werkend. Ik ga er nog een keer naar kijken, maar het is een implementatie buiten de SDM API om.

Martin

2 Likes

Ik hoop het mooie melders

Er is voortgang met Nest Protect buiten SDM om, denk nog 1 week nodig te hebben. Ze worden in ieder geval al gevonden en goed toegevoegd, eerste data (pull) gaat goed. Nu nog de events, die (near) real time moeten binnenkomen, mechanisme werkt al. Nog stabiliteitswerk en lange testen nodig in verband met access etc. Kortom, lijkt de goede richting op te gaan.

2 Likes

Geweldig!! Erg blij mee, hoop dat het je lukt. Heel veel succes!

Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik geen connectie meer met de Nest Doorbell meer had via Homey. Nu gebruik ik alle instellingen zoals ik het eerst werkend had maar helaas krijg ik steeds bij de laatste stap, het inloggen bij Nest een 404 foutmelding van Google. Iemand enig idee?

Niet echt, had laatst wel iemand met een 404 maar dat was een setup fout. Zou je me een stuk van de log willen sturen via pm rond jouw login poging.

Martin Verbeek

Met dank aan Martin alles weer draaiend! Nu wachten op de Protects :pray:

Nogmaals bedankt Martin!