Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

De code voor de trigger is nog niet helemaal actief. Ik zal het afmaken en dan komt het met de volgende update mee.

1 Like

Wil je 4.1.0 eens testen om te zien of AC mode change werkt om je vloerverwarmingspomp aan en uit te zetten.

Hoi Martin,

De app is geüpdate maar helaas precies hetzelfde als bovenstaand. Als ik de mode wil selecteren kan ik niks selecteren.


Dat is raar, bij mij doet ie dat wel. Kun je eens in de log kijken van de app of er fouten zijn?

Martin Verbeek

Ik kan helaas niet zo snel iets vinden. Ik heb ook de app en Homey restart maar geen succes helaas.

Martin,

Het valt mij dus op dat de app niet is geüpdate. Dit stond in de tijdlijn:

Daardoor dacht ik dat hij geüpdate was naar 4.1.0…

In de community store heb ik ook al op installeren gedrukt maar hij blijft op 4.0.2. staan.
Ik heb geen zin om de app te verwijderen en alles opnieuw in te moeten vullen.

Hoe kan ik de app nu goed updaten?

Ik zag het ook…moet even met de beheerder van HCS checkem.

Martin Verbeek

net op de store even specifiek de 4.1.0 geselecteerd en install gedaan, nu wel 4.1.0 op mijn tijdlijn

Nou Martin,

Het zit niet mee. Welke ik versie ik ook aanklik, hij blijft 4.0.2 installeren… Vanaf m’n pc en telefoon geprobeerd.

App ook al opnieuw op gestart maar helaas.

Ik weet niet precies wat je probeert. Maar voor de zekerheid: als je op de drie ... klikt, rechtsboven in de afbeelding, dan kun je de te installeren versie selecteren.

Ja, deed ik dus ook.

Maar ik heb nu HCS opnieuw geïnstalleerd via Windows. En nu werkt het wel! Nest SDM geüpdatet naar 4.1.0. :slight_smile:

En nu kan ik kiezen uit verschillende opties bij HVAC modus! Dank Martin!

Edit: En het werkt perfect! :slight_smile:

1 Like

Hoi Martin,

Nog een vraagje. Is het veel moeite om het volgende toe te voegen?

‘de ingestelde temperatuur is hoger/lager dan…’

Ik heb het trouwens over het ‘en’ veldje.

Dacht dat het zo al werkte.

Martin Verbeek

1 Like

Dat vind je bij logica

1 Like

Dank!!

1 Like

Ik heb het project opgezet binnen mijn G-suite account. In het proces kwam ik aan bij de Google Nest tab. Daarvoor moest ik mijn Nest account omzetten naar Google, maar dat stuit op een foutmelding waarbij het lijkt dat dit niet mogelijk is op een G-suite omgeving.

Dus heb daar een los gmail adres voor gebruikt. Maar dan krijg ik de melding dat die gebruiker geen onderdeel vormt van mijn Google Home.

Kortom: ik ben verdwaald. Heeft iemand een wijze raad?

Kun je eens proberen om dat nieuwe ID toe te voegen als gebruiker aan de Home omgeving.

Ik weet dat problemen met deze setup zijn. Ik kan het helaas niet na doen in mijn omgeving.

Martin Verbeek

Ik stuur dan een invite to Home naar dat losse gmail adres, right? Daar gaat het al fout als ik op de invite knop druk: Can’t send invitation at the moment. (Dat moment was gisteravond en vandaag nog steeds).

Ik wil vanavond gaan proberen om de gehele procedure opnieuw te starten maar dan met het losse gmail adres.

Ik denk dat je problemen blijft houden, lees overal dat G Suite of Workspace accounts niet lekker werken met Google producten als Nest. Beetje ironisch…

Ik heb de procedure opnieuw doorlopen, dit keer met een los gmail adres. Ik heb de app nu draaien, en kan zowaar weer mijn Nest thermostaat toevoegen en via de app e/o flows instellen. Thanks!!! Donatie onderweg :slight_smile: