Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Waarschijnlijk heb je events niet op enabled gezet in het Device Access project…andere gebruiker met zelfde probleem…

okay, ik denk dat ik het probleem wellicht gevonden heb. Ik staarde me blind op de 404- not found en dacht dat de url op de een of andere manier fout was…maar ik kreeg het niet fout bij mij.
Maar Google kijkt in de aangeleverde info en checked of het Topic ook bestaat. En als ik die met opzet fout maak, dan krijg ik dezelfde melding als jij.

Zou je voor mij naar de volgende page willen gaan?

https://console.nest.google.com/device-access/project-list en jouw project selecteren? dan ben ik benieuwd naar onderstaande…

1 Like

Ik heb net de howto gevolgd (bedankt hiervoor) ik zie nu wel mijn protects maar de hello wordt niet gevonden. Op het Google Nest tabblad in de instellingen ben ik wel ingelogd maar zie ik daar onder “error in project request 403 forbidden” en “cloud error see log”.

Ik kan helaas niet veel kaas maken van het log.
Waar moet ik dit zoeken?

Hi Jürgen, kun je een herstart van de app doen en kijken of je het probleem houdt?

Indien niet goed, dan de log even aan me sturen via pm.

Hoi Martin,
Na installatie en configuratie van de app krijg ik de volgende melding “Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden” als ik een V3 thermostaat of een deurbel wil toevoegen.
Heb je enig idee waarom er geen apparaten worden gevonden?
Groeten,
Jean Paul

Dat kan verschillende oorzaken hebben, wil je via PM mij de log sturen.

Hey Martin, ik overweeg de aankoop van een stel Nest Protects. Momenteel heb ik nog niets van Google Nest en het is me niet duidelijk of ik met deze app mijn Nest Protects zal kunnen koppelen aan Homey, omdat ik iets las over Nest en Google accounts waarvan de ene wel en de andere niet zou werken? Alvast een warme dankjewel voor je feedback!

Met de community app kun je de protects koppelen. De door Athom zelf ontwikkelde app niet.

Tegenwoordig koppel je Nest Protect aan het Google account en die is koppelbaar.

Oudere gebruikers hadden een Nest account en sommigen willen niet migreren naar een Google account en die zijn niet koppelbaar.

1 Like

“De deurbel is ingedrukt” is bij mij actief en blijft actief (12 uur gelezen).
Is dit normaal gedrag? Zo, ja hoe kan je de status resetten?

Nee niet normaal, komt door de vraag achat ik in. Ik denk dat ie reset als je de bel nog een keer indrukt.

Dankjewel!

Hi Stefan, ik hoop dat ik niet te laat ben. Maar wacht even met de aanschaf van Nest Protect. Sinds vandaag heeft Google out of band authoritisatie dicht gegooid.
Daar moet ik een fix voor maken en ik weet nog niet precies hoe ik dat ga doen.

3 Likes

Dankjewel en succes Martin! Veel respect voor het vrijwillige werk dat je doet hier ook …

2 Likes

Er komt over een week of twee een nieuwe versie van de app waarin twee grote wijzigingen zitten.

  1. Een nieuwe manier om autorisatie te krijgen van Google Nest Legacy, dit werd al gebruikt door een andere implementatie maar is helaas minder gebruikersvriendelijk. Kort door de bocht clone je een sessie waarin je ingelogd bent in Home en kopieer je een tweetal dingen naar de app om autorisatie te krijgen. De instructies zullen in het setup gitbook staan.

  2. Userdata (de plek waar de images opgeslagen worden) verdwijnt (wellicht) in de nieuwe Homey Pro, in voorbereiding daarop een nieuwe manier van bewaren van de images ingevoerd.

Indien je niet meteen over wil naar deze versie, zet auto update uit voor de app in HCS!!!

Dag Martin, is dat een oplossing voor die stopgezette out of band authorisatie voor mijn Nest Protect (zie hierboven)? Bedankt!

Inderdaad

7.1.1 is actief op HCS. Instructies voor nieuwe Nest legacy authorisatie via de app of:

Hoi Martin,

Ik ik update naar 7.1.4 krijg ik de volgende foutmelding op mijn theromstaat:

Als ik terug ga naar versie 6.4 2 geen problemen.

Ja, heb idd al andere melding gehad. Ik denk dat hij de Oauth config kwijt raakt op de een of andere manier. Als je logout/login doet, met misschien herstart van de app zou het goed moeten komen. Ben met fix bezig, maar kan even duren

Bied helaas geen soelaas. Ga wel even terug naar 6…

Groet,

Peter

ok, newbe hier… ik heb geen idee wat ik moet doen bij deze melding: “Could not automatically log you in. Please copy & paste the code below in the command-line.