Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Via de knop tandwieltje bedoel je toch. Dat had ik al gedaan (voor de zekerheid net nog een keer) en ook heb ik de Homey herstart.

volgens de Log ziet de app 5 apparaten. Wil je ze eens in de mobile app proberen toe te voegen, en dan me het bovenste stuk van de log pm-en.

ik denk dat het met de zoek functie te maken heeft van apparaten op de web interface. Als je niets intypt dan zie je Google Nest SDM wel. Als je iets intypt dan Google of Nest dan komt de app niet te voorschijn.
In de mobile app werkt dat wel.

Klopt helemaal. Dan had ik gisteren toch niet goed gekeken. Bedankt voor je hulp (en ook zo snel). Ik heb alle camera’s en de deurbel nu ingesteld. De Nest Hello (zonder batterij) werk nu ook. Met de Athom app lukte dat niet. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat bij het testen in een kort tijdsbestek niet elke keer de betreffende flow wordt gestart, maar op de telefoon zie ik ook geen melding van Google, dus ik denk dat dat een Google feature is om niet alles te melden.

Ik skip events van hetzelfde soort op een device die binnen een seconde binnenkomen. Die kun je zien in de log.

Hallo Martin,
ik gebruik je app al een hele tijd, maar ik heb het afgelopen jaar wat minder aandacht gehad; ik kwam er onlangs achter dat de app niet meer goed werkt. Ik ben ondertussen in zoverre bijgelezen dat de Community app via de installer op de Homey geplaatst moet worden (dat heb ik gedaan), maar ik krijg je app niet geüpdate (ook de community app ziet je app niet al een HCS app). Ik zit nog op versie 2.0.2 van je app. Heb je een manier om die update te forceren, zonder dat er een herinstallatie nodig is (ivm gekoppelde flows)?
thx! groet, Bram

Je bent ingelogged op je Homey in HCS?
Dat ben je niet als de install button grijs blijft. Inloggen via de groene area rechtsbovenin, via de middelste icoon.
ben je wel ingelogged dan kun je op het Nest icoon clicken


dan click je in het volgende scherm op de 3 puntjes bovenin…selecteer de bovenste versie…

Daarna op install drukken…

Crap; dat was het idd; ik dacht dat ik wel ingelogd was, maar blijkbaar toch niet…
Thx!

:joy: update goed gegaan?

Ja; ik zit nu op v6.4.1!
Thermostat werkt weer prima; ook mijn Protects kunnen toevoegen (erg gaaf!).
Echter mijn Hello is nog steeds unresponsive (laatste update 5 mnd geleden).
Hoe krijg ik die weer wakker?

Kan je hem eens opnieuw toevoegen?

Ik heb de oude weggedaan, maar als ik 'm opnieuw probeer toe te voegen, dan lijkt hij geen Nest Hello meer te vinden…

Als je hem probeert toe te voegen, zou je me een stuk van de log willen sturen via PM van rond die tijd

Ik heb ook een probleem met de Nest Hello, ik kan hem wel toevoegen maar daarna doet het niks meer.
Mijn Thermostaat werkt wel gewoon goed.

Hoi allemaal,
Ik heb een nieuwe Nest deurbel gekregen omdat mijn oude stuk was. Deze moest ik opnieuw toevoegen in Homey en dat lukte. Toen kwam het probleem dat mijn Nest Protect’s het niet meer deden in Homey.
Ik wilde ze verwijderen en opnieuw toevoegen, en dat lukt niet meer.
Ik heb in de Google Nest SDM al een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd bij Google maar dat mocht ook niet helpen. Mijn deurbel werkt nog wel gewoon, krijg alleen de protect’s niet meer toegevoegd.
Krijg de melding kan geen nieuwe apparaten vinden. Ik heb Homey ook al een keer opnieuw opgestart.

Kan iemand mij een zijn log kopiëren en aan mij sturen via pm?

Zou je het volgende eens willen proberen:

ga in de de App setup naar de Nest Legacy tab, vul daar opnieuw de code in en druk op save.
Daarna eens checken of de protects weer te zien zijn…

Hi Bram, zou je nog eens een stuk log willen sturen van rond het toevoegen van de Hello?

Hoi Martin, ik had dit gisteren al 4x gedaan zonder resultaat. Ik denk probeer het vandaag weer en hoppa ze staan er weer in. Alles werkt gelukkig weer. Thnx…

Done! Zie PM