Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Je kan toch een flow aanmaken met een handmatige test, of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb een flow gemaakt met “Handmatige test start” dan “lampen aan”

Als ik nu een handmatige test start gaan ook de lampen aan.

En dan weer een flow wanneer de test is geëindigd

Zekers, manual test start en eind is gewoon een trigger

Martin Verbeek

Hallo allemaal,

Ik heb met de SDK 3 protect rookmelders succesvol toegevoed,
Krijg alleen een foutmelding bij het toevoegen van een Thermostaat :slight_smile:
onPiar
Iemand een idee waarom hij niet toegevoegd kan worden ?

Alvast bedankt, Patrick.

Je probeert de thermostaat toe te voegen maar de app is niet ingelogd in Google.

De nest protect is eigenlijk apart van de andere devices omdat die not supported zijn in de SDM API.

Voor de andere devices moet je een volledige setup doen.

Als je dat al gedaan hebt, kan je voor de zekerheid even de app herstarten en opnieuw inloggen

heb ik nu een Google account nodig van uit de nest app of kan het ook met een nieuw Google account?
ik wil een paar nest protect aan mijn Homey toevoegen

Als het goed is met nieuw account. Voor nest protect hoef je niet de hele setup te doen voor SDM. Alleen de nest legacy tab.

dank je wel het werkt

Dag @Martin_Verbeek ik heb bovenstaande eens doorgenomen. Klopt het dat ik met mijn Nest protect (batterij) geen triggers krijg bij oa beweging, of alarm?

Mvg, Yov

Dat klopt. Alleen protect met een stekker geeft occupancy indicatie

Gaat dit dan enkel over aanwezigheids detectie? Of ook als er brand of co2 gedetecteerd word?

Alleen detectie beweging.

1 Like

Martin,

Google SDM zegt dat ik ingelogd ben,
Als ik uit en weer in wil loggen krijg ik een foutmelding.
Weet jij wat er fout gaat ?

Alvast bedankt, Patrick.

Ik heb de thermostaat inmiddels al via de “reguliere” Google Nest app kunnen toevoegen,

image

Ik heb deze oplossing hier nog niet eerder gevonden, weet iemand waarom ?

Patrick

Tja, dat is de app van de “concurrent” van Martin’s app, Athom in dit geval :upside_down_face:

Mijn deurbel werkt sinds een paar maanden niet meer. Ik zie hem nog wel gewoon als device, en kan ook flows toevoegen, maar de laatste activiteit is van vier maanden geleden. Ik heb bij mijn weten nooit iets gewijzigd en als ik probeer om alles opnieuw te registeren en pairen lijkt dat ook probleemloos te gaan. Zie ik toch iets over het hoofd?

He Dagmar, welke versie van app draai je. En kun je een event triggeren op de bel en dan een stukje log naar me sturen ?

Martin Verbeek

Hoi Martin, ik log hier net weer in, omdat ik ontdekt heb dat de app inderdaad niet meer geüpdated is. Net even getest en alles werkt naar behoren. Sorry, voor deze overbodige post. En dank weer voor je supersnelle reactie!

Top, dank je voor de update

Martin Verbeek

Het ziet er naar uit dat de configuratie goed is verlopen, maar in Homey kan ik de apparaten niet toevoegen. Wat doe ik verkeerd?




Wil je de app eens te starten. Soms gaat het ergens niet helemaal goed