Heb vandaag 2 aircos gekregen van Inventor. Deze zijn nu gekoppeld aan Tuya app en worden gezien door homey als “overige apparaten” dus geen airco.
Alleen controle is niet te krijgen via homey. Die geen temperatuur, geen opties niks. Alleen het apparaat is te zien.
Is er een manier om deze werkend met Homey te krijgen?
Welke? (wifi, zigbee, local).
Of bedoel je de Tuya telefoon app?
Zo ja: dan kun je de Tuya Cloud community app voor Homey gebruiken.
Voor niet rechtstreeks ondersteunde apparaten kun je de workarounds
“tap-to-run scenes” (Homey → Tuya)
en
“Raw Commands” (Homey ↔ Tuya)
gebruiken
Alle info is hier te vinden in post 1:
Ik heb de aircos ingesteld via de Tuya Smart app Android. De app Tuya (experimental) op Homey vond de aircos alszijnde overige apparaten.
Het zijn wifi aircos. Via de tuya app prima te bedienen, echter in de homey app staat geen info alleen de naam en als je flows wil toevoegen krijg je iets van “bealon” tekst enzo enzo. Geen duidelijke flows zoals inschakelen bij zo veel graden etc.
Is tuya cloud heel anders de gewone tuya app?
De cloud app heeft het over een api code…
klopt, je dient 1-malig de hele handleiding te volgen om de Tuya Cloud app op Homey te configureren, zodat je daarna ieder apparaat gekoppeld via de Tuya Smart telefoon app, kunt besturen/uitlezen met de Tuya Cloud app.
Heb ik gedaan, echter nu blijft Tuya Cloud aangeven ‘configureer app’. Terwijl alles is ingesteld/opgeslagen incl API’s.
Krijg ook hele tijd deze melding: You are still using the old deprecated API and drivers, please switch to new drivers only. See community forum for details. [App][Pro] Tuya Cloud
Het is gelukt. Mijn lidmaatschap was verlopen, moest even 6 mnd verlengen :)))
Echter, hij geeft bij Tuya cloud hele hoge huidige temperaturen aan, van 220-230° aan. Hoe dat dan weer kan
Top dat het gelukt is.
Tuya geeft intern een waarde 22,5 als 225 aan.
Volgens mij heeft iemand een extea instelling aan de app toegevoegd, waarbij je van een device bepaalde sensorwaardes door een factor 10 kunt laten delen. Kijk eens bij ‘geavanceerde settings’ o.i.d.
Hi dankje,
de homey app bedoel je of de tuya smart telefoon app? Beide apps hebben hier verder geen opties in zoals ik het zie. Op telefoon en homey niet.
De telefoon app heeft hier verder geen invloed.
Het gaat om de (geavanceerde) instellingen van het Tuya Cloud apparaat zelf, waarvan je net het screenshot deelde, “Airco keuken”.
Zie:
.
Heb je wel de test versie van de TC app geïnstalleerd? Daar zitten de meest recente updates in namelijk.
Op de app pagina in de app store, tik op “View change log” en dan op het oranje “test
” blokje:
Oh thanks had ik nog niet deze versie.
Nog steeds hoge temperaturen, ook na opnieuw toevoegen in de app… Oplossing lijkt dus niet te werken.
Van wat ik gelezen heb in de post van RonnyW, heeft hij een aanpassing gedaan voor apparaat-klassen met temperatuur waardes. En is het (helaas) geen instelbare setting.
Helaas “kloot” Tuya maar wat aan, en zal jouw airco wel een andere klasse hebben, waardoor “de fix” niet werkt.
Ah heel vervelend, maar bedankt voor je antwoord.
Ik wou een flow maken, maar als die in 200 temperaturen verwerkt word de flow lastig. Zeker i.c.m. andere temperatuursensoren in huis.
Hm, denken dan maar…
Een optie is om een virtueel apparaat te maken, waarbij je de RAW commands gebruikt om de ruimte temperatuur op te vragen en de airco temperatuur in te stellen.
Hoi Mike, ik heb ook inventor airco’s en in mijn beleving is er maar 1 manier om het werkend te krijgen, en dat is via een andere wifi stick. Inventor werkt op tuya wifi, maar de stick van inventor is alleen te koppelen met hun eigen app. Het ligt er nu wel even aan welke stick je hebt overigens. Als je nog hulp nodig hebt om het goed werken te krijgen tegen lage kosten. Stuur maar een berichte.
Het is gelukt met de aircos ze zijn nu bedienaar met Homey.
Met de tuya cloud. Alleen nog de temperaturen die 230 gr aan geven
Hoe werkt dat een virtueel apparaat? Moet ik die airco dan vervangen voor een virtueel apparaat?