Homey Pro - model 'Early 2023'

Hmm ook de mooie gekleurde ring niet meer aan te passen :cry:. Deze gebruik ik nogal veel voor het tonen van bepaalde statussen. Vraag mij af wat de reden is dat deze niet meer naar eigen inzicht te gebruiken is… (hopelijk komt deze optie nog terug)

Euh… App store?
Wel apart, volgens de app store werkt RTS op 433MHz en is geschikt voor de Pro 23

Bij het produkt wordt ook over 433MHz gesproken:

Clickme

VZIW zat er in de Pro 16-19 wel een 866MHz unit, maar werd dat niet gebruikt / was niet te gebruiken.

Clickme

Oh, heel jammer ook weer… De screensaver app gebruik ik zoveel, om aan te tonen dat zonnepanelen werken, dat er een kraan/water verbruikt wordt.

Maar voor mijn homey (2019) die ik nu net 2 jaar heb vind ik het ook zonde om deze te vervangen door een nieuwer model die nog niet echt af is, en voor nu nog beperkingen met zich meebrengt.

Verdraaid je hebt gelijk! :grinning: Ik las ergens dat RTS op 868 MHz werkte. Mooi da’s weer een probleem minder! Thanx! :+1:

1 Like

Is het al opgevallen dat de naamgevingen ‘Homey’ en ‘Homey Pro’ alweer verouderd zijn?
Screenshot from 2022-10-13 11-57-57

  • Homey (zonder toevoegingen) = cloud + optional bridge
  • Homey (early 2016 + 2018 + 2019) heet nu weer niet meer Pro
  • Homey Pro (early 2019) heet nog steeds Pro zoals vroegâh
  • Homey Pro (early 2016) kende ik nog niet
naamgevingen t/m 2019 (click)

Oh, wel jammer dat er nog steeds ‘maar’ 50.000+ apparaten op de nieuwe Pro 23 aangesloten kunnen worden :crazy_face: :wink:
Screenshot from 2022-10-13 12-02-55

Huh inderdaad, als ik nu naar m’n app instellingen ga staat er Homey Early 2019 zonder PRO haha…

Het lijkt erop van niet. En dat is jammer. Ik gebruik de audio uitgang en heb speakertjes in meerdere ruimtes zodat je het volgende kan doen:

Deurbel. Die hoor je overal dus door de hele benedenverdieping en met meldingen in de app.
Aftellen van Heimdal, wanneer het alarm af gaat.
Enorm veel herrie maken wanneer het alarm af gaat (speakertjes hangen aan een versterker).
Mensen kunnen laten weten dat ze naar huis komen (met een heel relaxte doongggg en dan zegt ze, jadija is onderweg naar huis)
Als een flow start (bijvoorbeeld film kijken) dan geeft hij een bepaald herkenbaar geluidje. Dat is handig, want hij moet een beste kermis afwerken en dan is feedback (je actie wordt uitgevoerd) erg prettig.
Ik kan nog even doorgaan, maar luidsprekeruitgang is nodig. Want gedoe met BT audio zit ik echt niet op te wachten tenzij er een superstabiele acceptabele oplossing is.

Waarom hebben ze de gebruikers niet gevraagd wat zij niet zouden willen missen op hun huidige Homey? Het “Apple” idee van, wij weten wat goed voor je is, werkt niet (ook niet bij Apple)

1 Like

Dan ook nog de enorme lijst met Apps die (nog) niet ondersteund worden.

Dan zou Homey 2x zo duur worden, aangezien sommigen ook de 868MHz ondersteuning willen houden, sommigen de NFC antenna, etc etc.

Dan zou Homey 2x zo duur worden, aangezien sommigen ook de 868MHz ondersteuning willen houden, sommigen de NFC antenna, etc etc.

Dat begrijp ik. Het verschil is dat 868Mhz vervangen kan worden door een ander apparaat. Dat lukt met audio dan weer niet. Dat is een feature van een ander kaliber.
Net als dat ze besloten hebben om de ring niet meer zelf aan te kunnen passen. Dat is echt wel een feature die je ook niet kan vervangen met iets anders.

Dus er is wel verschil. En audio is ook niet zo spannend. Het zit op het bord van de Pi (4-pole stereo audio and composite video port)

Dus een, wat wil je niet missen, waarom niet? Waar gebruik je het voor?

1 Like

Op de compute module zit dat er niet standaard als aansluiting op :wink:. Wel uitgebroken op pennen, maar ook dat heeft weer een amplifier nodig voor een speaker, meer energie verbruik en kosten.
De led ring zouden ze naderhand misschien nog kunnen activeren, als er maar genoeg mensen over klagen.

Al was het maar een audio uitgang. Paar PC speakers eraan en klaar (ik gebruik nu ook de uitgang en niet de ingebouwde speaker).
Home automation zonder audio. Het is echt wel een stuk minder cool (en ouderwets).
Maar wat zou een oplossing zijn? (niet cloudgebaseerd. Geen Google, Alexa of wat dan ook).
Ik heb geen Sonos (ze bouwen geen Dolby Atmos versterkers) maar Yamaha. Die zou ik geluid kunnen laten maken, maar dan moet het wel weer de hele dag aan staan.
Maar ben ik (bijna) de enige die de audio gebruikt? Kan me dat niet voorstellen. Volgens mij zijn ze het gewoon vergeten… :slight_smile:

1 Like

Audio zou eventueel met een hub wel mogelijk moeten zijn over USB-C gok ik.
Ik gebruik zelf audio wel over sonos voor kleine subtitele meldingen

Dat is dus beetje nadeel van USB C, er is geen vast standaard wat het moet kunnen naast spanning verwerken, er zou ook DisplayPort signaal overheen kunnen, maar neem aan dat dat (ook) niet is gedaan.

@Ronald_Otto
Weet zeker dat er best veel mensen zijn die de audio gebruiken (doe het zelf ook).
Denk gewoon puur een kosten kwestie is geweest, het op het prijspunt te houden dat het nu is.

Maar mischien het ook wel mogelijk is, audio over de usb-C poort, een latere dongel is die je kan gebruiken/kopen, zoals nu het netwerk aansluiting.

2 Likes

Jammer ik gebruik de ledring wel aktief voor monitoring P1 (Groen, blauw, rood)

2 Likes

Nee hoor je bent niet de enigste die het audio gedeelte gebruikt, ook hier staat de Homey in de kamer en produceert dagelijks gesproken meldingen (container bij de weg, regen, aktie uitgevoerd, iemand welkom heten) en dat op een Homey KS 2016.

1 Like

Ik gebruik de Google Home als speakers. Kan je gewoon via MP3 bijvoorbeeld laten afspelen.
En als je eigen teksten wil hebben, even een MP3 opnemen en gebruiken.

google mini gebruik ik ook voor deurbel, informatie met google services en de speaker van de ruimte waar ik ben, maakt het geluid. dus niet door het hele huis :slight_smile:
ook de sonos speakers gebruik ik. google hub ook nog voor visuele info en pip voor op de tv.

Flows kunnen overgezet worden :crazy_face:

2 Likes

Of gewoon de Google Services App gebruiken om moderne mooie spraak url’s aan te maken, die je ook direct op Homey kunt afspelen (nu nog :wink: ) en op elk ander apparaat met url flowkaart.

Zie [TUTORIAL] How to make a Great Public Announcement (P.A.) System with any device! - Tutorials - Homey Community Forum