Homey Pro - model 'Early 2023'

Je bent zeker niet de enige. Ik gebruik Audio heel veel. Gesproken aankondigingen over afspraken, reistijden, de condities op de weg (gladheid bij vorst), weersverwachting, Alarm scherpstellen, ramen die nog openstaan, sensors waarvan de batterij opraakt, Witgoed apparatuur die klaar is met programma (en reminders om te herinneren dat de wasmachine nog niet uitgepakt is), vogelgeluiden als de Lovebirds alleen zijn.

1 Like

Waarschijnlijk kun je die module niet vervangen, maar @Emile heeft op Slack door laten schemeren dat je het geheugen wel kan upgraden. Niet officieel een je verliest je garantie, maar dus niet onmogelijk…

Ik denk dat Athom hier bedoeld dat er 50.000+ apparaten ondersteund worden. Tegelijk aansluiten zal echt wel een probleem worden, gok ik… :slight_smile:

1 Like

Dat is niet helemaal waar. Je kunt wel LED Ring effecten laten zien via een Flow, maar we hebben de LED Ring niet meer bestuurbaar gemaakt voor apps.

5 Likes

Qua speaker: ik hoop eigenlijk dat er een goedkoop Wi-Fi speakertje op de markt komt, een beetje zoals de Unifi Chime, waar Homey Pro dan een kort mp3’tje (geluid of TTS) heen kan sturen. Dan kun je er ook veel meer door je hele huis doen.

3 Likes

I know haha, bedoelde ook ‘ondersteund’. De gedachte was in de trant van: nieuwe Pro, nu nog méér apparaten ondersteund.
Maar 50.000 ondersteunde apparaten is al best heul veel, is er ergens een lijst eigenlijk? :crazy_face:

Je oude homey pro kan je niet in zetten als satellite of wel ?

Dat verschil is mij niet helemaal duidelijk, sorry…
Een flow leunt toch ook op apps?

Niet per se, Homey zelf heeft ook Flow kaarten, waaronder de LED Ring.

@Dijker als ik mijn homey reset voor een andere gebruiker omdat ik hem gekocht heb, dan ga ik er vanuit dat al mijn divices worden gereset en verwijderd. blijft de backup dan nog wel in mijn account staan, zodat als ik de nieuwe pro krijg dit eventueel wel weer over kan zetten?

Ah duidelijk!
Zijn dezelfde flowkaarten die Homey zelf heeft weer beschikbaar in Homey 2023?
Met “animeer” kun je alle kleuren kiezen naast helderheid en screensaver.
Dan is het meer gedoe, maar wel te omzeilen lijkt me.

Dat krijg ik dan met geen mogelijkheid meer uit de speakertjes in het plafond. Daarvoor heb je een line out signaal nodig.

Audio over wifi is ook minder betrouwbaar natuurlijk. Voordeel is dan wellicht wel dat je dan per speaker iets kan laten zeggen. Deurbel overal maar alarm aftellen alleen bij de voordeur.

Anyway, audio uit lijkt me minder zwaar dan audio over wifi> IP en het bordje heeft audio uit pinnen. Bijna letterlijk 2 draadjes naar een jack plug denk ik?
Wellicht via de USB poort? Ook goed.

Staat bij de backup afdeling vermeld:

1 Like

Toch zou het mooi zijn om deze optie weer vrij te geven. Bijvoorbeeld het actuele verbruik in huis kunnen zien middels de ledring is echt een nice to have.

5 Likes

Wordt het ook mogelijk om een back-up van de bridge te maken en deze over te zetten naar de nieuwe pro.
Dat zou wel een mooie functie zijn voor mij.

1 Like

Nope, is er nu ook niet en waarschijnlijk zijn cloud en Pro te verschillend om dat mogelijk te maken.

Ik hoop niet dat je devices ge-reset zijn, die moeten hun pairing met het netwerk behouden.

Die backup blijft bestaan… maar er staat me bij dat wanneer de nieuwe eigenaar backups maakt op jouw oude Homey Pro, in de cloud die gekoppeld zijn aan de ID van jouw Homey en daar dus backups bij jouw verwijdert worden (als er meer dan 7 zijn).
Backup / Restore is m.i. in dit geval bedoeld voor disaster recovery, niet voor lange termijn opslag.

@Dijker @Robin_De_Lange
M.a.w. de “oude” Homey zou dan niet door iemand anders in gebruik moeten worden genomen, ‘dus’ nog maar niet verkopen. Dan blijft je backup staan tot [datum] …(in ieder geval 5 maanden :wink: ) Ik zie geen vermelding over een einddatum op de backup pagina.

Ah kijk hier :
"Transferring ownership

When you transfer ownership of Homey to another user, your backups until that point are still available to you.

If the new owner is also a Homey Pro Backups subscriber, then Homey will continue to backup automatically. The new owner will not have access to the backups created prior to the transfer date."

1 Like

@Dijker @Peter_Kawa helaas wordt mijn “oude” homey morgen opgehaald, ik heb voor tijdelijke tussen weg een brigde op kop kunnen tikken welke ik later weer ga gebruiker als repeater.

Als ik mijn homey naar fabriek instellingen zet, hoe kan kunnen mijn devices dan hun netwerk behouden?

ik ben er bang voor dat ik weer een beetje overnieuw moet beginnen met de homey. heb ik mooi wat te doen :laughing: ik heb de flows al opgeslagen van de nieuwe “flow deel” app, wellicht dat mij dat wat gaat bieden tegen die tijd.

1 Like

Bedankt voor het meedenken.

Er is een maar: Naast dat ik absoluut geen Google devices in mijn huis wil hebben (de reden om een Homey te hebben is dat je minder cloudafhankelijk bent en privacy hebt) kun je alleen maar mp3 afspelen. Dus Homey says werkt niet meer.
Voorbeeld bij inschakelen alarm: de achterdeur staat open. Dan zou je voor iedere sensor een mp3 moeten naken. Of $user is bijna thuis.

En er zijn meer voorbeelden. Dit is de meest duidelijke.

2 Likes

Tja, ik zag de aankondiging al. Vandaag ff beter gekeken en de keynote bekeken. Ben al jaren heel blij met mijn homey. Deze upgrade hoort er natuurlijk bij! Klaar voor de toekomst! Ik kon het dus niet laten om te pre-orderen. En ik weet zeker dat ik er heel blij mee zal zijn. Alleen jammer dat ik de apparaten en flows niet simpel mee kan nemen (op dit moment). Maar voor de lange termijn is dat een bezigheid die ik misschien ook wel leuk vind :laughing: