Homey Pro - model 'Early 2023'

Wacht ook nog maar even. Mijn huidge Pro werkt prima, maar als je alle modules opnieuw moet gaan koppelen met de nieuwe Pro betekend dat alle modules uitbouwen, opnieuw aanmelden, en dan alles weer inbouwen. Want veel modules zitten weggewerkt. Voor sensoren, die meestal open en bloot in het zicht hangen gaat het nog, maar alle licht schakelaars etc zitten bij mij netjes ingebouwd in de schakeldozen van de stroom.
Eigenlijk is het wel leuk voor nieuwe gebruikers, maar voor de bestaande gebruikers is er dus eigenlijk geen optie om simpel over te stappen. Slechte zaak. En zolang dit niet gefixed is, een grote NO.

3 Likes

Ik heb er zeker interesse in en zal hem ook vast gaan kopen. Maar mijn Homey is een te belangrijk onderdeel van het huis geworden en werkt nagenoeg foutloos. Zoals ik het begrijp kun je ze niet echt naast elkaar gebruiken en dan vind ik het risico van beta-gebruik met nog te veel onbekende zaken te hoog om meteen aan de slag te gaan.
Ik wacht denk ik op ronde 2 :grinning:

1 Like

sja… en zo zie je maar weer dat instant buy bestraft wordt… wat heb je aan dat ding als je helemaal opnieuw moet beginnen. Ik begin nu ook mega te twijfelen of het aanschaffen wel een goed idee was… je krijgt namelijk werkelijk NIETS ervoor terug, sterker nog… je hebt er gewoon helemaal NIETS aan…

man man man, Athom… leuk dat Apple nadoen met dit soort presentaties maar telkens laten jullie belangrijke features vallen/achterwege… net als adv. flows op mobiele apparaten niet ondersteunen… kom op man!!

ik was zonet nog super enthousiast en dan dit nieuws…

1 Like

Mieter hem dan wel een beetje richting mij ajb. :crazy_face:

2 Likes

Ik twijfel ook nog een klein beetje om hem aan te schaffen. Twijfel is misschien met 10 minuten wel weg.
Ik vind het wel jammer dat het geen bolletje meer is.
Die werd hier thuis gewoon geaccepteerd, deze is nog even afwachten. :slightly_smiling_face:
Maar ik denk dat ik de enige ben die het jammer vind.

Ik heb hem wel direct aangeschaft, en ook in het verleden cloud back-ups aangezet omdat ik al langere tijd een Homey Pro wilde aanschaffen. (ik draai nog met 100den apparaten en 10tallen apps op de Early2016).

Juist omdat ik dan dus via de cloud alles over zou kunnen zetten.

Ik laat mijn order voorlopig nog gewoon staan, en ga er vanuit dat er nog wel oplossingen worden geïmplementeerd die de overgang makkelijker maken. Zo niet, dan cancel ik hem in december alsnog.

Zou het ook mogelijk zijn de compute module te vervangen voor een krachtiger ?

Wel balen dit. Heb een paar maanden geleden een nieuwe Homey Pro gekocht ter vervanging van mijn oude single-core.

Ik begrijp uit de Homey Pro Early 2023 App Compatibility dat er geen speaker in zit? En dan wat hier boven genoemd wordt, wacht ik even welke oplossingen er voor komen.

Dat is eigenlijk mijn enige zorg. Heb de huidige versie net 4 mnd. Ben een beetje bang dat hij in een vergeethoekje raakt. Met name Matter ondersteuning zal de huidige versie ook best kunnen, maar blijft Athom ook nog werken aan de huidige versie? Daar zou ik graag wat over horen.

Zie FAQ:
image

1 Like

Gezien de prehistorische Zigbee chip in de oude Homey en de daarbij behorende beperkingen was ik al aan het kijken naar Home Assistent i.c.m. een Sonoff Zigbee module. Maar wat een dramatische interface heeft dat HA zeg. Volkomen onlogisch en totaal niet intuïtief. Zal vast fantastisch werken allemaal maar ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met nerdy logica. Toen zag ik dat je ook nog moet betalen als je HA buitenshuis wil benaderen en toen was ik er klaar mee. Gelukkig is er nu de nieuwe Homey Pro waarvan ik hoop dat het zijn beloftes gaat waarmaken. Voor de zekerheid maar besteld incl. de ethernet module. Niets zo betrouwbaar als old-school kabelverbindingen. Wel jammer dat er al weer een relatief oudere Raspberry Pi chip wordt gebruikt. Waarom geen rockchip rk3588 met een dikke NPU zodat je een beetje AI performance hebt? Wel begrijpelijk gezien de beslissingen alweer meer dan een jaar geleden gemaakt zijn. Wat ik nog wel steeds mis zijn fysieke IO’s, zowel digitaal als analoog. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben al blij dat Zigbee nu flink beter wordt zodat ik de lekker goedkope en prima werkende Zigbee devices kan blijven gebruiken.

Nee hoor.

1 Like

Las ik nou ergens dat de LED-ring in die nieuwe Homey ook niet meer te bedienen is? Kleine functionaliteit die ik toch zeker dagelijks gebruik.

Dat ze geupdate blijven worden geloof ik wel. Daar vertrouw ik Athom helemaal mee.
Upgrades waardoor er nieuwe features bijkomen. Matter is natuurlijk wel een dingetje en het zou fijn zijn als dat ook op de huidige versie ondersteund wordt.

Ik ben bang van niet aangezien ik ergens las dat Matter een krachtigere SoC of een sub-SoC nodig heeft om gecertificeerd te worden.

1 Like

Klopt, hij is hetzelfde geworden als de Homey Bridge, je kan hem aan en uit zetten, maar zal altijd zijn status weergeven (regenboog in idle).

Mag van mij op de wish-list: de ‘oude’ Homey pro als satelite kunnen gebruiken.

6 Likes

Hij heeft ook geen luidspreker. Heeft hij wel een audio uitgang?
Ik laat hem best veel kletsen namelijk :grin:

2 Likes

Kan iemand me vertellen of 868Mhz nog ondersteund wordt op de nieuwe Homey? In de presentatie en op de website ontbreekt deze informatie. Ik heb meerdere rolluiken en zonneschermen met Somfy RTS dat gebruik maakt van deze frequentie. Als dit niet wordt ondersteund is de nieuwe Homey voor mij geen optie.

1 Like

Staat niet op de lijst: