Toch weer terug naar Homey! :)

Hoi iedereen, ik moet dit ff kwijt, :slight_smile:

Een paar weken geleden was mijn Homey Pro defect geraakt door een defecte adapter wat het moederbord van Homey gefrituurd had… En ik had garantie tot Juli… Maar toch vroeg Homey of ik 'm wilde opsturen. Prima! gelijk gedaan… Maar in die tussentijd… m’n hele huis werkt op Zigbee, Z-wave en 433mhz… en nu had ik niks! Dat was heftig. ca 30-40 apparaten…

Ik had nog een Raspberry PI 4 liggen en had wel is van Home Assistant gehoord… Dus gelijk wat dongles gekocht en HA geïnstalleerd. Het installeren is niet zoals Homey, je bent toch meer dieper bezig met codes etc. Ook werken vele dingen niet in 1x zoals de apps van Homey… Maar als je het een beetje begint te snappen en na veel werk… Wouuw! Dit had ik niet verwacht, snel en stabiel! Eigenlijk sneller dan de Homey Pro 2019… Ik ben erg blij mee!

Een week later kreeg ik een mailtje van Athom dat ze m’n Homey hadden vervangen voor een nieuw exemplaar! Whaat?? Dat had ik niet verwacht! Wat een super service van Athom! Mijn complimenten.
Na een dagje twijfelen had ik de keuze gemaakt. Ik ga de Homey verkopen en ga verder met HA. (ja ik weet het, foei!) Dus op marktplaats gezet en dezelfde avond verkocht. Maar later op dezelfde avond kregen we dus die Keynote van Athom! Haha!

En nu nadat we de aankondiging hebben gezien heb ik toch de Homey Pro 2023 besteld.
Athom heeft me zo goed geholpen en ik heb er alle vertrouwen in dat dit weer een top product gaat worden! Ik kan niet wachten tot deze er is.

En het is nu goed om te weten dat je vrij simpel een back-up systeem kan maken als je wat dongles aanschaft en dat HA best wel een mooi product is! Je moet hiervoor dus wel tijd en kennis hebben!

9 Likes

Ik kwam van Domoticz af deze heb ik een jaar of 4 gehad en werkte altijd wel goed, maar bij elke update was er een hoop gepruts waar ik echt vanaf wilde.
Toen was er een keer dat de linux versie geupdated moest worden toen had ik een hoop ellende en heb een Homey (2019) gekocht, en ben daar zeker nog blij mee.
HA ook getest en even gedraaid maar dat is ook tijdrovend.
En precies wat je meld je hebt veel geautomatiseerd en als het niet werkt ben je de . . .
Het moet gewoon werken.
Denk nu ook erover om het nieuwste model aan te schaffen met lan natuurlijk.
maar zou mooi zijn als ze daar ook een P1 kabel voor maakte (usb-c hub er tussen).

1 Like

Waarom zou je dat willen?
Je hebt al prima P1 meters die met Homey te koppelen zijn via wifi. HomeWizard bijvoorbeeld voor 29,95 euro (app moet nog wel geupdate worden naar SDK3 voor Homey Pro 2023).

omdat je weer een apparaat hebt natuurlijk.

Je verwart Homey met een generieke PC. Want jij wil een P1 kabel, maar er zijn ook al mensen die een audiointerface willen, en weer anderen willen ongetwijfeld wéér iets anders.

Het zou heel mooi zijn als de P1 ook gewoon door de app ondersteund zou worden.

Wat bedoel je met “de P1”?
Er zijn verschillende P1 monitors die een app voor Homey hebben…

Ik heb de P1 van HomeWizzard. Werkt perfect maar helaas niet aan de praat te krijgen met alleen de app. Schijnt wel te werken met homey pro.

Klopt, die is er niet voor Homey Bridge:


Check altijd even van tevoren of er een app voor is (zorg dat de schuif op “Homey Bridge” staat en dus roze is ipv blauw
Je zou de developer kunnen vragen of hij de app beschikbaar wil maken voor Homey (Bridge). Maar dat kost hem geld, dus een donatie is dan ook wel welkom waarschijnlijk… :slight_smile:

Bridge kan niet met lokaal netwerk babbelen. Homewizard verbindt lokaal, niet via de cloud.