Toen ik een Gateway aan het zoeken was die veel systemen aan kon kwam ik al snel terecht bij de Homey Pro . Goed gelezen wat het apparaat allemaal kon en wauw, het apparaat kon nog net geen wijn maken.
Maar toe kwam, na een tijd wachten, het apparaat binnen… Wat een k…ding is dit. De Smartlife app en de Tuya smart app werken al veel beter en veel gemakkelijker.
De Homey zou 50.000 apparaten aan kunnen, nou ik moet het nog steeds vinden. Zelfs de meest eenvoudige smartplug op Wifi, welke door zo’n beetje elk bedrijf wordt aangeboden is niet aan de gang te krijgen met dit apparaat. En dan zoek je natuurlijk naar oplossingen, je zou een andere app kunnen gebruiken, niet dus want daar staat net dat apparaat weer niet bij.
Ik ben maar een simpele gebruiker en geen programmeur of goede computerhobbyist, daar is dit apparaat gewoonweg niet geschikt voor.
Beste Athom waarschuw hier dan ook voor in uw informatie over de Homey pro. Heel leuk dat je zelf apps kunt maken en dat soort zaken maar daar heb ik geen kaas van gegeten en interesseert me gewoonweg niet. Ik wil gewoon een lamp of wat dan ook kunnen installeren op eenvoudige wijze die het dan ook meteen doet.
Ik heb zelfs bij de aanschaf van schakelaars vtv gekeken of er een app voor was en zelfs toen werkte dat ding niet. Ik heb er mijn buik vol van, hoe goed Z-wave ook niet is ik ga weer over naar Wifi en Zigbee met een eenvoudige Smartlife Zigbeebridge. Zij snappen hoe je een klantvriendelijk apparaat voor de gewone gebruiker moet maken, en ze zijn nog veel goedkoper ook.
Dus, de Homey pro gaat er uit en een Zigbee gateway erin. Ik hoop alleen dat ik nog wat kan vangen voor de Homey pro, dat ding was niet goedkoop.
Ik hoop dat ik iemand kan vinden die dit wel als hobby wil oppakken en dit apparaat van me wil overnemen.
En Athom er zijn consumenten die op eenvoudige wijze een Z-wave netwerk willen opzetten zonder zelf programmeur te worden.
Ik heb het zelfs geprobeerd met de Tuya Cloud App, een paar uur klooien met een beschrijving, maar niet aan de gang te krijgen. Veel te ingewikkeld en omslachtig allemaal.
Ik heb het echt geprobeerd, ook met hulp van het forum en Google, maar ik werd maar steeds gefrustreerder dus weg met dat ding!
Groetjes aan iedereen die het wel gelukt is, ik neem mijn pet af voor jullie en heb respect voor jullie geduld.
Groetjes aan de rest ook, ik hoop dat jullie er wel uit komen.
Het allerbeste allemaal,
Wico
een gefrustreerde consument die een Homey Pro gaat verkopen.
(heeft weinig kilometers gereden)