Beste allemaal,
Vandaag voor het eerst op het forum. Ben bezig mij te oriënteren op een smart home platform. Gisteravond werd ik enthousiast over Homey, maar na het lezen van problemen na de 2.0 update (en verdere updates?), word ik toch wat huiverig. Recente reviews van Homey kan ik op het web niet vinden. Deze dateren allemaal van 2019 of jonger, waarin door gebruikers geklaagd wordt over het niet meer werken van funcionaliteiten binnen apps en flows. Als ik zo door de topics van het forum scrol zie ik ook veel “problemen”, waarbinnen mogelijk ook oplossingen aangedragen worden maar ik ga niet alle topics lezen. Wat mij verder opvalt is dat er ook geklaagd wordt over de moeizame communicatie met Athom.
Mijn vraag is dan ook: zijn jullie nog tevreden met Homey? Blijven of toch kiezen voor een ander systeem?
Hoop dat de reacties bij elkaar een goed overzicht geeft dat kan dienen als een ‘review juni 2020’. Mensen die overwegen om voor een Homey te kiezen kunnen veel leren van jullie ervaring en expertise
Voor mij persoonlijk geld: Het eerste wat ik smart wil gaan maken is het klimaat en energie in mijn huis. Sinds afgelopen weken heb ik SolarPower zonnepanelen met twee SMA omvormers. Ik wil mijn energieflow live kunnen volgen en kunnen regelen. Voor het volgen wil ik mogelijk gebruik maken van Enelogic P1 and YouLess LS120. Voor het regelen werd ik gecharmeerd van het Tado systeem. Zijn er inmiddels oplossingen voor de foutmeldingen tussen Homey en Tado die hier op het forum worden beschreven? De laatste berichten in de diverse topics zijn inmiddels weer ruim een maand oud (en daar kan veel in gebeuren ;-)).
Bij voorbaat dan voor jullie reacties!
Hartelijke groet,
Sander