Homey Pro - model 'Early 2023'

Dit was makkelijke beslissing zeg… instant buy guys!! Holy moly wat een mooi apparaat en wat gaan mega veel deuren open naar nieuwe mogelijkheden.

Dankzij de basis van de Pi, zie ik al directe koppelingen mogelijk met home assistant, dashboard mogelijkheden etc… dit wordt een mooie winter!!!

2 Likes

wel jammer dat je de huidige pro niet als satelite kan gaan gebruiken…die kan je dan weg mieteren

2 Likes

Nou, zelfs met de SSH toegang verwacht ik niet dat het systeem ineens heel open gaat zijn. Ik zie nog ff niet wat Pi hardware aan veranderd. Maar ik zou het uiteraard niet vervelend vinden als ik er helemaal naast zit :slightly_smiling_face:

Welke features komen ook naar de huidige Homey Pro?

Voor de 400 euro hoop ik toch wel dat de functionaliteiten zoveel mogelijk hetzelfde blijven over alle Homey Pro’s, minus natuurlijk de hardware verchillen.

1 Like

dat was ook mijn gedachte… en omdat het nog in beta is, vind ik de overstap ook wel spannend worden. Want, wat gebeurt er als er 2 homey’s hetzelfde doen?

@Le_Cactus ik weet het ook niet natuurlijk. Maar op de pi kan in ieder geval een volwaardige linux distro op draaien. ik hoop in ieder geval dat die vrijheid komt want dan… ooooh man!!! :slight_smile:

ik denk geen enkele… de pro die nu bestaan, de bollen, zullen ongetwijfeld blijven zoals ze zijn. Dat is immers het product die je gekocht hebt.
Hoewel ik wel vind dat matter ondersteund moet worden op de oudere apparaten. Maar goed, dit is wel zo’n immense revolutie dat het voor de mensen met een relatief nieuw apparaat het best zuur zal zijn. Ik heb de eerste en ik vind dat ik toe ben aan een nieuwe :slight_smile:

2 Likes

Kan ik mijn devices en flows overzetten van mijn oude homey naar de nieuwe Pro2023

Nog niet met de backup/ restore
Staat in de faq

Ik wacht nog even :disappointed:

1 Like

Eens. Dit kan eigenlijk niet. Leuk voor diegenen met een paar apparaten, apps en flows, maar ik heb (net als velen) het hele huis op homey draaien. Inclusief sensoren, modules en andere zaken die niet even makkelijk toe te voegen zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de honderden flows. Ik ga geen 100 uur besteden aan het opnieuw ‘bouwen’ van mijn huis.

2 Likes

Ik denk dat ik dan mijn bestelling maar annuleer en wacht tot dit wel kan. Onacceptabel voor mij

2 Likes

En tot ie uit bèta is😏

Ik wil hem eigenlijk wel bestellen maar krijg steeds een time-out bij de betaling, hier ook mensen last van?

EDIT: En nu werkt het ineens wel na veel pogingen.

Dat heb ik dus ook… al die devices en flows zijn over jaren toegevoegd… “even opnieuw beginnen” zou vele dagen kosten…

Ik ben ook bang dat het er niet komt… Het is niet benoemd in de keynote en het staat ook niet op de roadmap…

Homey weet best wel dat dit een ding is… Als het er dan toch niet is en ook niet gepland is dan is het kennelijk minimaal erg ingewikkeld en mogelijk komt het er helemaal niet …

2 Likes

Ik denk dat het minder moeite kost dan we denken om over te gaan. Tuurlijk sommige apparaten dien je opnieuw te paren, maar flows, er komt vast een app die via mqtt, webhooks of a cloud gewoon de flows kan overzetten (Device Capabilities app al gezien?) .

Of gewoon met aardstralen!

7 Likes

Kom jij ff alle 144 Z-Wave apparaten opnieuw koppelen? :blush: Lopend door het huis met Homey aan een verlengsnoer.

Je kunt wel flows overzetten maar als die geen correcte verwijzingen hebben naar bestaande apparaten wordt het een grijs vakje waarvan je niet weet wat er stond. Dat is gedoemd fout te gaan en kost heel veel tijd.

2 Likes

Nee joh, 3 bridges erbij als repeaters en dan pas rondlopen.

Maar goed, niets moet, maar ik denk dat het de effort meer dan waard is om het uiteindelijk wel te doen, ik heb hier ook 100+ devices en denk 300+ flows draaien.

Of iemand maakt ene app om de Homey Pro (oudere modellen) als satelliet te gebruiken, doe ik soms ook met een 2019 die dan wat aan de 2016 homey uitbesteed, of de 2016 die alleen het resultaat naar de 2019 doorzend via webhook (of mqtt)…

Belangrijkste nieuws is dat de community apps naast fabrieks apps mogen bestaan!

6 Likes

Het zou al iets helpen als een vakje niet grijs werd maar knalrood met de oude naam erin …

En dan een rechtermuisknop “relink” optie.

Daarmee zijn de flows over.

Dan blijft het issue met het overnemen van devices over… met wifi devices zou dat ook geen issue moeten zijn… die zouden gewoon moeten kunnen migreren…

Infrarood moet ook gewoon kunnen denk… ik vermoed 433mhz ook… issue zal wel liggen bij zigbee en zwave …

Daar zou je de devices wel kunnen overzetten maar dan als “disabled” en niet feitelijk gekoppeld… dan een aparte optie om een apparaat te koppelen en dat daarna te “injecteren” in een gemigreerd disabled device…

Moet je nog steeds je huis door met een homey aan een verlengsnoer… maar dat is het dan ook…

1 Like

Ik heb em meteen aangeschaft, incl ethernet adapter.

Baal natuurlijk ook enorm dat ik alles handmatig zou moeten overzetten, maar “gelukkig” is het nog geen Kerst. Dus Athom heeft nog even en hopelijk nemen ze alle reacties over het niet kunnen migreren ter harte. Dan hebben ze nog effe om het goed te fixen als ze er bovenop zitten.

Als het niet geregeld is, kan ik mijn bestelling altijd cancellen of retour sturen.
Ben ik tijdelijk wel die 428 euro ff kwijt, maar ik kom tenminste niet meer achteraan op de wachtlijst als ze het wel gefixt hebben…

4 Likes