Daarnaast, nee, er is geen onenigheid met Signify over ratelimits met Signify. De integratie groeit gewoon sneller dan verwacht. We onderhouden goed contact met Signify, dus er is geen reden tot zorgen
Dit is een gezamenlijke keuze geweest met Signify. Homey Bridge maakt gebruik van de Homey Cloud-infrastructuur en communiceert daarom via de cloud met je Hue-producten. Homey Pro daarentegen verwerkt alles lokaal en kan daardoor rechtstreeks via het lokale netwerk met je Hue Bridge communiceren.
Ik heb inmiddels het hue systeem primair gemaakt, dus alle fibaro,kaku,aeotec muurschakelaars vervangen naar hue. de hand bediening gaat niet meer via homey cloud. De automatisering zoals timers gaan voorlopig via hue zelf. Alleen wat ik nog mis zijn toegevoegde zaken in homey cloud zoals sturing op basis van binnen/buiten lux waarde, feest scenes etc. Ik wil wel een pro 23, maar die lijkt niet stabiel als ikde berichten zo lees. Homey cloud heeft 2 jaar perfect gedraaid.
Ik wil daar wel bij aantekenen dat de mensen bij wie Homey prima draait, hier praktisch nooit over posten.
En veel zaken zijn erg gebruiker afhankelijk;
En de één gebruikt hem als kerncentrale, terwijl de ander hem gebruikt voor 5 sensors + 5 lampen.
En bijv. hoe is de wifi setup, Homey is errrrg kritisch gek genoeg (koop de ethernet dongle erbij), en zigbee/wifi kanalen moet je goed afstellen, geen je moet geen verkeerde zigbee apparaten mixen (ikea+Aqara combi bijv).
Sommigen denken dat het allemaal plug en play is, dat is het gewoon niet altijd.
Het ding kan zéker beter imho, maar is niet per definitie instabiel.
Ik adviseer altijd de auto updates (firmware/apps) uit te zetten.
Deze zorgen nog wel eens voor onverwacht gedrag.
Installeer ze zelf, en indien nodig. Mocht er dan iets zujn omgevallen, dan ben je er bij om het snel(ler) te kunnen verhelpen.
Ik lees nu al een paar dagen mee in de hoop een oplossing te vinden. Ben net begonnen met Homey cloud en dit is gewoon ruk. Geen enkele lamp te bedienen en al dagen uitroeptekens. Is er zicht op een snelle oplossing??!!
Gebeurd ook met de homey pro 2019. Echter is het verschil dat ik alleen de foutmelding krijg maar de lampen gelukkig wel blijven werken.
Maanden geleden waren ook de lampen offline. Door de hue beta app in homey te gebruiken was het probleem een tijd eeg. Nu echter al weer zeker 2 maanden de foutmelding. Gelukkig blijven re lampen werken.
Gebruik nog steeds de beta app. Het is daarmee zeker niet alleen homey cloud wat hier last van heeft
Ik twijfel nu toch naar Home assistant te gaan… Helemaal omdat ik Homey Pro veel te duur vind en de Homey Pro Mini die in betaalbaar vind is hier voorlopig nog niet.
Ik ben een dikke maand geleden overgestapt van olisto naar homey cloud premium met een bridge. Hier werkt het ook sinds een aantal dagen niet meer. Dus de opmerking ‘de mensen waar het prima draait hier nooit posten’ is iets te kort door de bocht misschien. Veel mensen reageren misschien niet omdat ze zien dat er aan gewerkt wordt maar de problemen zijn denk ik bij heel veel gebruikers. Misschien alleen als je maar een paar lampen van Hue hebt zal het nog prima werken.
Wat mij vanaf het begin van de overstap al opviel is dat het vaak lang duurde voordat de opdracht bij Hue uitgevoerd werd. Via Olisto, ook volledig in de cloud, werd de opdracht direct uitgevoerd. Als bij mij het alarm aangezet werd gingen de lampen direct uit. Bij Homey kan het tot een minuut duren.
Ik heb nu het hele Hue gedeelte weer teruggezet naar Olisto, daar hebben ze deze problemen niet. Waarschijnlijk hebben zij minder gebruikers maar voor mij nu een prima oplossing. Hopelijk werkt het snel weer via homey, alles onder 1 is toch het fijnste en homey heeft wel veel meer mogelijkheden.
Goedenavond.
Ik neem aan dat er nog een gewerkt wordt?
Hier nog geen oplossing na alle gebruikelijke stappen (de-installeren, herstarten, opnieuw installeren, herstarten, flows verwijderd etc.)
Ik heb maar 5 lampen die via Homey aangestuurd worden i.c.m. een sensor.
Je doelt ws op mijn opmerking, en je verdraait het ook een beetje door het woord ‘praktisch’ weg te laten. Het ging ook niet over Homey cloud/bridge.
Ik reageerde hier op:
Ik antwoordde met
Daar bedoel ik mee, ik zie weinig nieuwe topics voorbij komen met: Mijn Homey draait nu al 3 weken probleemloos. Ik weet niet wat te doen.
Wie heeft raad?
Ik zal volgende keer proberen duidelijker te zijn.
Ik heb nog getest vanuit 2 verschillende homey cloud omgevingen, 1 vanuit aws frankfurt en 1 vanuit aws london. Beide rate limit. Het weekend zal ook wel parten spelen, er gebeurt nu natuurlijk niks. Als er ook nog ip filtering is dan wordt dat nog wat, dan moeten ze alle aws ip’s whitelisten in de regio waar de koppeling zit…
Een mogelijke tijdelijke oplossing is ifttt. Een maandje kost 4 euro, dan kan je webhooks vanuit homey cloud sturen naar je ifttt account, die het dan doorzet naar hue cloud. Ik neem aan dat die niet rate limited zijn, want het is een individuele koppeling.
Je kan via ifttt lampen bedienen, maar ook complete scenes aan zetten
Deze ochtend de lampen terug kunnen toevoegen en geen (Rate limited) melding gehad, ondertussen wel weer terug overal de rode driehoekjes met weer de melding (rate limited)
Hier vanmorgen toch iets bijzonders. Hoewel ik alle HUE-lampen had verwijderd deden mijn flows had vanmorgen ineens weer en ging de lampen aan. De lampen ik daarna allemaal zonder problemen weer toegevoegd.
Dat zou kunnen als je de lampen met scenes en groepen aanstuurt. Dat is dan een opdracht richting Hue waar je de losse lampen niet voor nodig hebt. Die opdrachten werken overigens ook niet als de rate limited melding nog actief is. Bij mij alle lampen nog steeds rate limited dus hier werkt niets.