Homey 2023 pro - offline

Ik heb hem draadloos aangesloten.
Bij het aansluiten GEEN flows draaien of apps geinstalleerd. Toen deed de HP23 exact hetzelfde.
Ik lees in forums terug dat dit probleem al vanaf begin dit jaar bekend is. Waarom doen ze er niets aan dan?

De interne Raspberry Pi van de HP2023 heeft met een aantal WiFi basisstations grote problemen, waarbij Athom afhankelijk is van de fabrikant van de Raspberry Pi om het probleem op te lossen (wat maar niet op lijkt te schieten).

Ik heb inmiddels een oplossing die voor mij blijkt te werken. Misschien dat dit voor andere ook werkt.

Mijn setup
Wifi routers: Deco x50
Homey: HP23

Ik heb het IoT-netwerk geactiveerd in de deco’s.
Op dit netwerk heb ik de Homey aangemeld.
WW van mijn IoT-netwerk en gewone netwerk heb ik hetzelfde gehouden. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Het Gast-netwerk is uiteraard vrij van Smart apparaten.

Oude situatie was dat de homey geen verbinding had om de ca 5min.
Nu heb ik geen melding meer ontvangen dat de verbinding verbroken is. En de flows werken.

Ik hoop hier iemand mee geholpen te hebben.

Homey toch maar eens bedraad aangesloten. Inmiddels al 2 dagen online. Zou het dan nu in orde zijn?

Hier hetzelfde euvel al maanden. Homey 2023 dagelijks onbereikbaar en doet ook niets. Dagelijks een powerreset nodig.
Alle apparaten en flows nagelopen en verschillende zaken getest. Athom zou met een oplossing komen, maar vind ik wel lang duren.
De HP23 gaat hier in ieder geval de deur uit en ik stap over op een ander platform.

Inmiddels heb ik al een paar weken mijn HP23 verbonden via de ethernet adapter. Sindsdien niet meer offline geweest.

Ik heb een UniFi netwerk waarop HP2023 ook met regelmaat even “offline” is. Met een vast IP en vaste associatie met 1 specifiek accesspoint en de update naar 10.2.0 lijkt het bij mij nu een heel stuk minder (of eigenlijk afwezig).

Helaas pindakaas, sinds 2 dagen is ie nu 1x daags offline en alleen op te lossen door een PTP. Situatie is dus erger geworden.

Ik heb ook een Unifi netwerk en heb de POE adapter van Unifi aangeschaft en gekoppeld aan de HP23. Ik ervaar hier nooit issue. Wellicht een optie om nog te proberen of anders bij Athom een issue inschieten bij de helpdesk.

Als ethernet adapter bedoel je dan? Ik denk dat het issue echt wifi gerelateerd is. Helaas kan ik op de plek waar HP2023 staat niet echt makkelijk een netwerkkabel aansluiten. Dus hoop toch nog op een oplossing van Athom. Heb het al gemeld bij support.

Er is een beta release beschikbaar waarmee de wifi-verbinding gemonitord zou worden en indien verbinding weg valt, opnieuw geprobeerd wordt te verbinden.

Ik ervaar het zelfde. Voor de laatste update ging heel de tijd homey pro erlay 2023 offline niks werkte meer. Alleen een Power off/On was de oplossing. Nu naa de laaste update wel iets beter maar zie ik in mijn unifi controller dat hij elke minuut opnieuw verbinding maakt. Dit is verre van idiaal. Want als die even geen verbinding heeft werkt de homey ook niet en mij zigbee en z-wave ook niet dus lijkt een soort van softboot ofzo.

Heeft iemand een iedee hoe ik kan achterhalen waarom die heel de tijd opnieuw verbinding maakt?
Heb alleen met wifi verbonden op 5gh

Hier ook een unify netwerk en een Homey pro die offline blijft. Ik heb de netwerk adapter maar niet aangesloten omdat ik hem dan moet verhuizen. Toch maar eens doen en kijken wat er dan gebeurt. Als dit vaker gebeurt mag hij terug en ga ik naar Home assistant.

Probeer dit script eens voordat je de postbode laat komen

Via het web is hij gewoon te bereiken en ik ben niet van de pleisters plakken op producten die het niet goed doen. Ik baal nu een beetje dat ik alles overgezet heb en er dan pas achter kom dat veel mensen dit probleem hebben.

Homey moet echt met een oplossing komen. De ethernet adapter ziet hij ook niet.

Weet je zeker dat ie goed is aangesloten dan?

Dan helpt het niets om dat hier op te schrijven. Ga naar https://homey.app/support

Volgens mij kan dat maar op één manier. USB-C voeding in de adapter en dan de adapter in de Homey toch?

Zoals ik het lees lijkt dat ook niet echt veel effect te hebben. Zonde want het leek zo mooi.

De vaste kabel van de adapter in de voeding, de losse kabel van de adapter naar Homey.