Homey 2023 pro - offline

Heb je je Unifi apparatuur geupdate naar de meest recente versies? Ik had het probleem ook aan de lopende band maar sinds Unifi OS versie 3.2.7 (inmiddels 3.2.9) al niet meer. Unifi Network versie zit ik inmiddels op 8.0.26 maar vorige versie icm met OS versie 3.2.7 was ook al goed.

Het kon toch op meerdere manieren dus. Helaas heeft dit geen effect op het offline zijn.

Support lijkt op een overheidsinstantie met een verwachte reactietijd van 3 weken!!!’

Inpakken en terugsturen is het enige wat nog rest.

Het is best grappig eigenlijk. De app werkte op de iPhone van mijn vrouw nog wel. App verwijderd en weer geïnstalleerd en de Homey was weer te bereiken.

@all het offline probleem van Homey is opgelost. Athom heeft een bug gevoinden aan hun kant van het geheel. Hierdoor hoefde aan de ‘lokale’ Homney kant niets te worden uitgerold.

Problem solved :slight_smile: (natuurlijk voor zolang het duurt ;-))

Hoi allemaal,

Ik had afgelopen zondag voor het eerst hetzelfde symptoom (Homey Pro 2023 10.3.0).

De app op mijn telefoon gaf aan dat de Homey offline was maar alles draaide normaal.
Na wat rondzoeken kwam ik ineens op het idee dat de Homey mogelijk zijn ip verloren was.
Ik heb de Homey hier sinds de aanschaf aangesloten middels de (originele) netwerkadapter en heb daar vervolgens de netwerkkabel (de RJ45 dus) uitgetrokken en weer terug geklikt.
Dit loste het probleem direct op en ik kon gelijk weer inloggen.

De gedachte hierachter is dat door het kortstondig verbreken van de netwerkverbinding de Homey zich opnieuw moet aanmelden bij de router en daardoor weer een IPadres en dus verbinding krijgt.
De Homey heeft weliswaar in mijn router een gereserveerd IP maar toch…
Mogelijk dat de Homey misschien gevoelig zou kunnen zijn voor het verkrijgen van een nieuwe IP ‘lease periode’ maar deze staat in dit geval onbeperkt (IP is immers gereserveerd).
Het feit dat bij mij het verbreken van een ethernetkabel (en weer terug steken) de oplossing was doet mij vermoeden dat het toch niet sec een WiFi probleem lijkt te zijn.

Het was voor mij de eerste keer dat dit gebeurde dus ik wacht nog even af wat er nu gebeurd.
De oplossing met de ethernetkabel zorgt er in ieder geval voor dat ik Homey niet helemaal met een PTP hoeft wakker te schudden :wink:
Dit dus als een tip voor diegenen die ook de ethernetadapter gebruiken.

Peter

Vandaag Homey weer schijnbaar offline terwijl alles wel bleef werken.
Wederom was het even kort verbreken van de UTP kabel voldoende om alles weer aan de gang te krijgen.
Voordat ik de UTP lostrok heb ik nog wel kunnen constateren dat de Homey zich gewoon laat pingen.
Hij wordt dus nog wel gezien in het netwerk…(Homey IP = x.x.x.177)
image

Peter

heb nu een homey offline vanaf mobile (IOS), lokaal gaat het wel goed.

Update van de app mislukt?

Andere mensen ook issues om met homey app IOS zowel 5G als WIFI te connecteren?

Er was vandaag een “api probleem” en dat was ook op dit forum zichtbaar als popup

Zou inmiddels moeten zijn opgelost

Goede avond

Hier het zelfde probleem en ook al eerder mee gemaakt. Volgens mijn unifi netwerk is hij wel verbonden en heeft ook een ip maar valt niet te comminiseren .moedeloos word je er van. Zelfs app uitgezet die veel geheugen gebruikt dit ging voor een tijd goed tot vandaag , zie dat systeem geheugen hoog is zit op versie 10.0.9

Dit wat hier onder gebeurt nu weer al drie keer vandaag erg moedeloos word je er van opties lijkt het zit ook in het netwerk maar niet bereikbaar, na op nieuwe opstaren gaat het goed zie dat het systeem geheugen veel gebruikt tegen de 300. Wat wordt hier mee gedaan en wat kunnen we er zelbaan doen. Gr Gerrit

Nu vandaag al twee keer de homey pro 2019 op nw moeten opstarten omdat hij niet bereikbaar is. Hij is wel met internet verbonden dit hersteld ook niet, na spanning er af halen 10sec wachten en er weer op is hij er weer. Heb ondangs uit garantie een nw ontvangen heeft goed gedraait en vandaag begint het weer. Wie weet wat te doen gr Gerrit

Ik moet zeggen dat ik die nieuwe homey met zijn “bedraade netwerk aansluiting” behoorlijk bagger vind.
Mijn Homey gaat meermaals daags offline. Ik heb spijt van mijn upgrade naar generatie 2023.

Kan je downgraden naar de vorige versie?

Alleen als je nog een oude backup hebt.
Anders gewoon opnieuw beginen.

Weet je zeker dat hij de ethernet aansluiting actief gebruikt? Het is (helaas) nl. mogelijk om het verkeerd om aansluiten.
Korte kabel moet naar de adapter, lange moet naar Homey.
Want met Homey via ethernet zou de “offline bug” weinig meer voorkomen.

1 Like

Hmm, ik had 'em inderdaad andersom aangesloten!
Even kijken wat er nu gebeurd.

Heb je een linkje naar de ‘Net Scan’ waar je naar verwijst; google geeft een miljoen hits.

1 Like

:person_facepalming: < = 1 Hit …


:roll_eyes:

Gaat 'em dus niet worden.
Een app die draait op het toestel waarvan we proberen te ontdekken waarom het niet meer bereikbaar is? Apart soort humor zeker?

Niet zo snel. Ik bedoelde de Homey app Net Scan idd.
Nee geen ‘humor’ haha, waarom zou ik?
Ik probeer je hier te helpen, maar met zulke rare negatieve reacties, ga ik jou denk ik maar niet meer helpen hierna :man_shrugging:

Met de Net Scan app namelijk, kun je een device aanmaken welke je router monitoort.
Je kunt dan in de device log zien wanneer Homey geen verbinding had.
Je kunt de status ook naar de tijdlijn of Simple Log laten schrijven, middels een flow.
Dat werkt allemaal óók als Homey offline is.
Zo kun je dus later terugvinden of Homey al dan niet offline is geweest op de tijden dat de app “offline” meldingen gaf.
Dan heb je inzicht in hoe vaak de app een probleem heeft, en hoe vaak Homey’s verbinding er echt uit ligt.

Vb:

.
Je kunt het verder evt. ook gebruiken om Homey of je router automatisch te laten herstarten als de verbinding langer dan zoveel minuten verbroken is.
En dit is ook geen humor :wink::
Je kunt je router prima laten herstarten door Homey, via een smart plug die niet op wifi werkt, bv. zigbee, zwave, 433MHz.

1 Like

Problem solved! Thank you! :heart_eyes:
This did the trick:

Installation manual

image
Het lijkt er op dat mijn ethernet adapter dus inderdaad niet functioneel was. Helemaal niet opgemerkt tijdens de installatie, bedankt voor de tip! Mooi voorbeeld van RTFM