Digitale kamer thermostaat

hey mede homey gebruikers.

ik ben van plan om als installateur een slimme ketel te maken,
dit wil ik doen doormiddel van temperatuur sensoren in huis.
en later eventueel slimme radiator knoppen.

nu wil ik graag in homey een soort knop hebben dat ik per ruimte te gewenste temperatuur in kan stellen, is en hoe is dat mogelijk?
eigelijk soort 2 pijltjes omhoog en omlaag. of een slider.

dat ik bijvoorbeeld de slaapkamer op 18 kan zetten en dat de aqara sensor ziet dat het te koud is en dat een relay aanstuurt bij de ketel
dus dat ik de ‘18’ in me homey app makkelijk kan veranderen.

bvb dank!

Dat zou ik niet door Homey laten regelen,
een Zone Thermostaat is daar veel beter in.
Bijvoorbeeld een tado° App voor Homey | Homey
of een Honeywell Evohome App voor Homey | Homey

mogelijk zijn er meer (NetAtmo?)

Veel betrouwbaarder en een betere WAF factor. Kun je voor uitzonderingen die altijd nog aan Homey koppelen.

1 Like

Ik denk dat Homey voor lampjes is bedacht, en ben het eens met Geurt.
Maar als je wil, dan is dit de app die je zoekt (denk ik):

Ik zal even een voorbeeld voor je maken…
Daarna zal ik uitleggen hoe ik alles heb gedaan.

Een moment…

Okay, ik heb 2 AVD Templates voor je gemaakt.

Er zitten flows in de templates die je kunt importeren, dan heb je meteen alle correcte kaarten.

how to use an AVD Template with Flows

Zelf heb ik bij aanschaf van het huidige huis 5 jaar geleden, gekozen om de basis van het huis volledig zelfstandig te laten functioneren.
Voor de verwarmingen heb ik gekozen voor Evo van Honeywell.
Dit werkt zowel als zelfstandig systeem als door Homey ondersteunt, uitstekend!

Voordeel van een zelfstandig systeem is vooral dat de betrouwbaarheid hoger is, dan wanneer je Homey als basis gebruikt.
Persoonlijk wil ik niet hebben dat er een ruimte verwarmt wordt omdat Homey toevallig geupdate werd.
Want daar kom je dan pas achter wanneer je in de ruimte bent.

Wanneer je het wel volledig via Homey wil regelen, adviseer ik om diverse controle regels in de flows te plaatsten, om er zeker van te zijn dat waardes correct zijn ingesteld.

Mocht je er met de AVD of de Flows er niet uitkomen, of als je hulp zoekt, laat het weten!

1 Like

Hartelijk bedankt, ik stuur nu inderdaad de cv aan dmv een shelly uni. En de vttermos app, bij warmte vraag in een kamer gaat de ketel aan, heb nu 1 radiator knop besteld om te testen, (anders heb ik er meteen 8 mocht het niet werken)

Ook heb ik aan de shelly een temperatuur sensor gehangen, dus kan zien of de ketel verwarmt.
Ook is de radiator knop nc, dus bij geen vraag/storing is de knop dicht.
Zoals het onder de ketel hangt is test opstelling, van t weekend ff netjes in een spatwater dichte lasdoos doen



1 Like

Ik heb via marktplaats moes zigbee radiator knoppen op de kop weten te tikken,

Echter krijg ik ze niet gekoppeld, tuya cloud herkent dit niet… of doe ik wat verkeerd?

Tuya cloud, gaat via de cloud = wifi

Jij hebt Moes zigbee knoppen: Tuya zigbee app dus :upside_down_face:

Heb in het forum al gevraagd of hij hem toe kan voegen,

Tuya cloud heb ik ook zigbee zonnenscherm modules, via een apparte gateway

Als je een tuya zigbee hub hebt, kun je hem idd ook daar mee pairen ipv met Homey, en dan via de Tuya Cloud app bedienen/uitlezen.
Heel misschien kun je hem als thermostaat toevoegen (zit net in de test versie vd app)
Anders kun je het via de zg. raw commands regelen:
https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-cloud/21313/765

Ik ga er niet vanuit dat je naast Homey een tuya zigbee hub hebt, vandaar dat mijn vorige antwoord is zoals hij is.

Benieuwd, mijn warmte pomp wordt ook gestuurd door een evo home. Nu zoek ik alleen nog een flow die de vv pomp vertraagd kan schakelen op warmte vraag. Want op vermogen van warmtepomp werkt dit niet, in de voorwaarde kan een inzette vertraagde aktie niet inderbroken worden door een voorwaarde.

Als ik je goed begrijp gebruik je de ingebouwde vertraging. Die kun je idd niet onderbreken.
Als je in plaats daarvan Chronograph timer gebruikt, dan kan het wel. Timer kan gestopt of gepauzeerd worden.
Ook heb je twee timer start opties

  1. Start of vervang (=herstart) timer
  2. Start of continueer timer

Bedankt, dit lijkt voor mij ook een goede optie.
Dat ga ik vandaag eens instellen, door inregelen vloerverwarming was het aantal schakelmomenten al erg afgenomen. Maar dit kan DE oplossing zijn

Waar kan ik de optie chronegraaf timer vinden in de app, of is deze alleen via de website?

Weet eerlijk gezegd niet wat je bedoeld, maar soms heb jij bij advanced flows meer kaartjes

Ik ga me maar eens verdiepen in Advanced Flow, misschien ligt hier de oplossing


Kijk hier is de gevonden optie, thanks Peter_Kawa

1 Like