Temperatuur uit lezen via virtuele thermostaat

Ik maak gebruik van een Binary sensor van fibaro met daar aan een temperatuur sensor.
Nu wil ik graag de temperatuur weergeven in een virtuele thermostaat.
Al diverse instellingen geprobeerd maar ik loop vast met de Logica instellingen.
Iemand hier meer ervaring mee?

Ik gebruik de virtuele thermostaat uit de homey app.
Ik wil de temperatuur van sensor 1 die in gebruik is weergeven i

In de virtuele apparaten staat ook een thermostaat hier staan diverse virtuele schakelaars die je kan gebruiken.
Deze app gebruik ok ook voor het in- uit chakelen van het akarm

Screenshot_20190303-114831

Screenshot_20190303-114934 Screenshot_20190303-114946

Dit zijn de screenshots van de app.

Al vast bedankt ik ga er mee aan de slag en kijken of ik verder kom er mee.

1 Like

Hartelijk bedankt dat gedeelte van functies van Athom miste ik

Ik heb een vraag over de virtuele sensor in Homey, ik probeer deze een temperatuur uit te laten lezen van mij thermostaat en van de app Today ik heb de site in uit deze blog gelezen maar desondanks kom ik er niet uit.

Virtuele thermostaat of knop toevoegen is geen probleem maar om deze de temperatuur van een echter sensor weer te laten geven lukt mij nuet

Aller eerst de vraag welke thermostaat gebruik jij die jij uit wil leezn

Ik heb in de woonkamer een Anne (van Plugwise) en ik heb diverse sensoren van Neo, tevens krijg ik de temperatuur binnen via openweathermap.
De temperatuur zou ik graag laten tonen op een vurtuele sensor.

Je kunt de thermometer ook direct bij de favorieten zetten en zo via Dashbord uitlezen.
Anders een flow maken, trigger door temperatuur verandering en dan de temperatuur naar de virtuele thermometer copieren.

Kan je een voorbeeld van een flow sturen, ik heb er diverse gemaakt maar helaas geen uitlezing.

image

Weet iemand een oplossing voor mijn ‘probleem’?

Ik heb een Remeha eTwist thermostaat dat helaas niet wordt ondersteund door Homey.
Ik heb een omweg gevonden via IFTTT en icm een virtueel device. Ik kan nu via de app de temperatuur aanpassen waar vervolgens de variabele door wordt gestuurd naar IFTTT. Dit werkt goed, echter als je de temperatuur instelt via de officiële Remeha app of gewoon op de thermostaat, krijg je uiteraard geen terugkoppeling richting Homey.
Ik wil dus ook een soort van feedback loop hebben van de actuele ingestelde temperatuur richting Homey en dus de homey app.

Ik ben dichtbij maar ik krijg de ingestelde temperatuur, dus via een andere weg (thermostaat zelf of de officiële Remeha app) niet zichtbaar in een virtueel device. Wel komen de variable goed door want dit heb ik getest met een notificatie:

Even een gokje: in plaats van de tag “Temperatuur” moet je bij sensor de tekst measure_temperature invoeren.

Helaas werkt dat niet. Als ik het kaartje goed begrijp moet ik de virtuele sensor selecteren en die heet temperatuur…

Maar zoals Robert zegt moet het wel. Je hoeft geen kaartje te selecteren, je moet gewoon de tekst invoeren zoals aangegeven wordt. Dus “measure_temperature”

Dit is hoe ik het doe, hiermee stel ik de gemeten temp in in een virtuele thermostaat

Dankje! Het is gelukt!

Hoi RGU,
Ik ben al lang op zoek om mijn homey te koppelen met de e twist.
Zie jij het eventueel zitten om uw flows hiervan met mij te delen?
Mvg
Sandy