[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Misschien ook even vragen in het topic van de Device Capabillities app.
En even duidelijk uitleggen wat je precies wilt met de kWh meter.
Misschien kunnen ze daar helpen?

@Jeroen_Tebbens

Jeroen, ik zag dat in de laatste update je de polling tijd naar 10 seconden hebt gezet voor de energy socket? het viel mij laatst ook al op dat de p1 meter dit ook heeft. deze had eerder ook een snellere update tijd.

ik heb een HP23, heeft deze tijds wijziging zoveel invloed op de app prestaties of die prestaties van HP?

10 sec is vaak alsnog veel sneller dan menig ander merk hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid de vraag. ik hield altijd wel van de ultra snelle updates van homewizzard spullen

De socket poll was iedere 2 seconden ik heb deze nu naar 10 seconden veranderd. Dit is in lijn met de rest van alle nieuwe HomeWizard producten die via deze app gepold wordt. De oude HomeWizard zit op 15seconden omdat de wifi chip erg brak is.

1 Like

Best wel een verschil….

jaa klopt, echter 2% is toch ook niet veel of zie ik dat verkeerd haha?

Wat zie jij dan?

het zelfde als jij maar bedoel op je insights is die van 2 naar 1 % cpu gegaan, 2 % is ook best oke toch?

De meeste apps zijn nog lager.

1 Like

Hoi Jeroen,

Allereerst bedankt voor deze app en het actief bijhouden.

Ontopic: Ik vond ook de 2 seconden poll heel fijn (en gebruikte dit ook actief). Is het niet mogelijk om zelf te kunnen kiezen voor een waarde? Ik vind het namelijk absoluut acceptabel dat mijn HP23 een ietsje hogere CPU footprint heeft, ten faveure van zeer bruikbare meet snelheden.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Waarom 2 seconden? Ja ok, het was zo gegroeid in het begin van toevoegen maar ik staar mij blind naar hoe ik deze app kan optimaliseren van geheugen en processor gebruik.
Het is al vervelend dat ik alle Homewizard apparaten in 1 app moet doen (dus ook het oude Homewizard spul, Heatlink, Energylink, etc).
Ik kan proberen er een geavanceerde setting van te maken maar dat is weer een klusje.

Het is uiteraard geen halszaak, maar het was zo fijn dat er waardes snel doorkwamen na aanpassingen van apparatuur achter de sockets. Een geavanceerde setting zou natuurlijk helemaal mooi zijn…

Ik ga kijken, maar eerst ga ik van mijn weekend en gezin genieten. :+1:t2:

1 Like

Groot gelijk! Fijn weekend… enneh… bedankt alvast

Beste Jeroen,
Allereerst dank voor de app! Het werkt uitstekend hier allemaal met de Homey Pro 2023. Ik heb een vraag. Ik heb een HW P1 meter en als ik kijk bij het apparaat in Homey dan zie ik dat hij van alles meet, maar onder andere ook Stroomstoring. Daar staat een 0, en vandaag is die bij mij naar een 1 gegaan want de stroom is inderdaad onderbroken geweest. Als de stroom hier in huis weer aan gaat, dan willen sommige lampen zich niet goed gedragen en gaan dan aan, zonder dat ze meer uit gaan. Als je niet thuis bent, is dat best onhandig. Nu wil ik een flow maken waarbij Homey 1x per dag in de avond kijkt of er een stroomstoring is geweest (ofwel of de P1 meter een andere waarde dan 0 aangeeft bij Stroomstoring) en zo ja, dan wil ik dat de flow alle lampen in het hele huis reset. Dit is allemaal prima te maken, alleen kan ik geen kaart voor de stroomstoring waarde vinden. Is deze op een of andere manier beschikbaar te maken om te gebruiken?
Hartelijk dank vast voor het lezen, en ik ben benieuwd naar je reactie.
Groet, Eelco

Zoiets? Variabele maken stroomstoring_check met huidige waarde van stroomstoring vsn je P1. Als die gelijk is gebeurt er niets. Is stroomstoring P1 groter dan voert het DAN van de flow uit (zet lamp(en) uit die je wil, en dan als laatste (vertraagd) update variabele stroomstoring_check=stroomstoring(van je P1)

Met een variabele werken is inderdaad vaak de oplossing.

Omdat the flow gestart wordt zet ik gelijk de nieuwe waarde in de variabele.
Vaak met:
ALS nieuwe waarde niet gelijk aan de oude(variabele)
DAN maak de oude(variabele) gelijk aan de nieuwe.
DAN de verdere reacties.

@Eelco_B
Mijn vraag is of het zin heeft om het zo te doen.
Als om 05:00 de stroom uitvalt en om 11:00 weer terug is gaan je lampen ook allemaal aan.
Homey ligt ook op z’n kont.

Dan zou je zo iets gelijk bij het opstarten van Homey moeten doen.
Zelf laat ik zo een paar variabelen op een midden waarde zetten.

Zo had ik er nog niet naar gekeken maar inderdaad…hier kan ik zeker weer verder mee. Ik had hier zelf nooit aan gedacht, je hebt me op het juiste spoor gezet! Dank je wel!

Hoi Theo, ja dat klopt, maar de P1 meter die onthoud de stroomstoring en heeft de teller stroomstoring van 0 naar 1 gezet. Dus stel, er is niemand thuis en overdag is de stroom uitgevallen en weer aan gegaan. Dan zijn een paar lampen ook aan gegaan en die blijven aan. Maar als zeg om 2300 uur de flow is gestart en die leest uit de P1 meter dat er een stroomstoring is geweest, dan kan die flow geforceerd alle lampen in huis uit doen. Ik vind het niet zo heel erg als een keer een halve dag mijn lampen branden. het komt gelukkig bijna niet voor. Maar stel dat er een keer een paar dagen niemand thuis is, dan is het wat anders. Dan is het fijn als het op de dag van de storing zelf aan het eind van de dag toch alle lampen uit gaan. Ik ga met bovenstaande weer lekker verder experimenteren. Dank voor je reactie.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Voor en nadelen van hoe je met flows omgaat. Belangrijkste is dat je zelf begrijpt wat er gebeurt of wat er voor mogelijkheden zijn. Zij het variabelen, of extra app die je extra mogelijkheden biedt naast de basis functies van flows.

@Eelco_B Er zijn ook lampen waarbij je kan aangeven wat de lamp moet doen indien de spanning van de lamp is geweest.
Moet hij dan aan, uit of naar de stand die hij had voor de uitval.
Nog een weg naar Rome erbij.