[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Hoi!

Is het mogelijk om het waterverbruik van de watermeter te berekenen voor een korte periode? Ik wil een trigger maken die eigenlijk aan kan geven wanneer wij aan het douchen zijn zodat de mechanische ventilatie omhoog kan.

Die trigger maak ik nu met ALS > Water L/Min groter is dan 6L > dan trigger. Deze trigger voer ik samen uit met een check of het badkamerlicht aan staat. Dit werkt ansich prima.
Echter heb ik gemerkt dat ons toilet heel kort helaas piekt tot wel 8L/min, dus ook dan gaat de trigger af, wat ik natuurlijk niet wil.

Is het mogelijk om uit te rekenen en een trigger te maken in de zin van; ALS waterverbruik afgelopen minuut groter is dan X liter EN waterverbruik is hoger dan 6L/min.

Eventueel zou het ook een optie zijn om een check te hebben die kijkt of waterverbruik gedurende X tijd groter is dan 6L/min.

Het zou fantastisch zijn als iemand hiermee kan helpen.

@Michael_Rensen Je zou de app Device Capabilities kunnen proberen.

1Annotation 2024-03-26 224722

2Annotation 2024-03-26 224810

3Annotation 2024-03-26 224912

2 Likes

Dit ziet eruit alsof het zou moeten werken! Hartstikke bedankt, ik ga dit proberen! :grinning:

Ik had eerder gemeld dat mijn Homewizard apparaten niet beschikbaar blijven in Homey. Ik ben er inmiddels achter dat dit gebeurt zodra ik de Homey opnieuw start. De apparaten van Homewizard komen daarna niet terug online in de app. Als ik vervolgens mijn router opnieuw opstart, zijn de apparaten wel weer beschikbaar. Maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling. Misschien kun je er iets mee.

Nee weinig, blijft een lokaal mDNS probleem in jou netwerk. Je zegt het zelf totdat de router reset werkt het niet. Dat duidt op dat je ip adressen van je Homewizard devices veranderen (zie tip vastzetten eerste topic) en kijk met die apps die genoemd worden waarom mDNS in je router stopt.

1 Like