[APP][Pro][NL] Homewizard πŸ§™β€β™‚οΈ

Hoi!

Is het mogelijk om het waterverbruik van de watermeter te berekenen voor een korte periode? Ik wil een trigger maken die eigenlijk aan kan geven wanneer wij aan het douchen zijn zodat de mechanische ventilatie omhoog kan.

Die trigger maak ik nu met ALS > Water L/Min groter is dan 6L > dan trigger. Deze trigger voer ik samen uit met een check of het badkamerlicht aan staat. Dit werkt ansich prima.
Echter heb ik gemerkt dat ons toilet heel kort helaas piekt tot wel 8L/min, dus ook dan gaat de trigger af, wat ik natuurlijk niet wil.

Is het mogelijk om uit te rekenen en een trigger te maken in de zin van; ALS waterverbruik afgelopen minuut groter is dan X liter EN waterverbruik is hoger dan 6L/min.

Eventueel zou het ook een optie zijn om een check te hebben die kijkt of waterverbruik gedurende X tijd groter is dan 6L/min.

Het zou fantastisch zijn als iemand hiermee kan helpen.

@Michael_Rensen Je zou de app Device Capabilities kunnen proberen.

1Annotation 2024-03-26 224722

2Annotation 2024-03-26 224810

3Annotation 2024-03-26 224912

2 Likes

Dit ziet eruit alsof het zou moeten werken! Hartstikke bedankt, ik ga dit proberen! :grinning:

Ik had eerder gemeld dat mijn Homewizard apparaten niet beschikbaar blijven in Homey. Ik ben er inmiddels achter dat dit gebeurt zodra ik de Homey opnieuw start. De apparaten van Homewizard komen daarna niet terug online in de app. Als ik vervolgens mijn router opnieuw opstart, zijn de apparaten wel weer beschikbaar. Maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling. Misschien kun je er iets mee.

Nee weinig, blijft een lokaal mDNS probleem in jou netwerk. Je zegt het zelf totdat de router reset werkt het niet. Dat duidt op dat je ip adressen van je Homewizard devices veranderen (zie tip vastzetten eerste topic) en kijk met die apps die genoemd worden waarom mDNS in je router stopt.

1 Like

Hallo Jeroen,

Ik kom er helaas niet uit bij het koppelen van de P1 meter aan Homey.

De unit is gekoppeld aan de homewizard app.
API toegang staat aan.
Homewizard app is geinstalleerd op Homey
Via mDNS app kan ik de p1 meter zien.
Homey en de p1 zitten in het zelfde netwerk (geen gasten netwerk)
Maar als ik de meter wil toevoegen krijg ik gelijk te zien dat er geen apparaten gevonden zijn.
Meermaals de p1 meter ontkoppeld en na 30 seconden weer gekoppeld
Zowel homey als de app in homey meermaals opnieuw opgestart.
Wifi netwerk ook al een aantal keer opnieuw opgestart.

Ik heb een rapport gemaakt van de app: 8e09f50b-7edd-4fd4-9d5a-3b1745d7647e

Hopelijk kan je me helpen :innocent:

Druk je tijdens het zoeken/pairen op de P1 knop?
Heb eerder iemand met zelfde probleem en die drukte op P1 knop maar dat moet je niet doen.

Verder is diagnose leeg, heb je de app herstart na de discovery? Want er staat nu niets in waar ik wat mee kan. Probeer te koppelen en dan pas rapport te sturen.

---- stdout ----
HomeWizard app ready!
HomeWizard has been inited
HomeWizard EnergyLink has been inited
HomeWizard Heatlink has been inited
HomeWizard Thermometer has been inited
HomeWizard Windmeter has been inited
HomeWizard Wattcher has been inited
HomeWizard Kakusensors has been inited
HomeWizard Rainmeter has been inited

---- stderr ----

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had inderdaad in eerder reacties gelezen niet aan de p1 te komen tijdens het koppelen. De knop druk ik dus niet in. Hier een nieuw rapport ce2ce7fa-e858-4cd8-a5d9-3ea2167a0eb5

Welke firmware heeft je P1?
En welke homey heb je?

4.19 zie ik staan.
En homey Pro 2016-2019

Welke firmware Homey?
En kan je mij (desnoods een PB) screenshot van je mdns tool van de P1 laten zien?

Foto gestuurd per pb
Versie 10.0.9

Oplossing van bovenstaand probleem herstart (=stroom eraf) van de Google mesh access points ipv reset via de google mesh app beheer software.

Ik merk sinds vandaag dat de P1 niet meer actief is binnen homey. Api lokaal enz staan goed en in de homewizard app werkt het allemaal prima. App in Homey herstart en homey z3lf herstart. Geen resultaat

Zowel op een Homey pro eurly 23 11.0.1-rc2 als op een homey 2019 pro.
De P1 heeft firmware 4.19

Iemand een idee om het weer werkend te krijgen?

Reboot/herstart je accesspoint/internet router.
Probleem klinkt als mDNS probleem.

Hoi Jeroen,

After rebooting the router the app recognises the dongle! Thanks for the help!!

2 Likes

Wij hebben in onze vakantiewoning een HW 1 fase meter (eastron wifi) als hoofdmeter aangesloten, deze meet dus de totale stroom (P1 dongle gaat niet want slimme meter zit niet in de woning, maar in een centrale kast elders). In de eigen HW app gekozen dat dit de hoofdaansluiting is. Daarna gekoppeld met Homey pro 2023, alles werkt goed en meting komt ook door, maar de meter wordt in de Homey energy opgeteld bij de andere meters, en niet als hoofdmeter gezien. (Hoe) kan ik dat aanpassen, zodat hij in de homey ook hoofdaansluiting is, net als bij ons thuis de P1 dingen doet? Bij voorbaat hartelijk dank! Wim Schaafsma

Hallo Wim,

Helaas is dit niet zo eenvoudig. Ten eerste voorziet mijn code daar niet in aangezien alleen de P1 gebruikt wordt voor bijhouden van alle stroom en als zodanig in Homey. Probleem is dat alleen de P1 een status meekrijgt (cumalative=true). Je kan eventueel kijken of de device capabilty app dit kan invullen voor je. Je bent eerlijk gezegd de eerste die met deze vraag komt.

Hallo @Jeroen_Tebbens
Klopt het dat er van de HW 1 fase dinrail module geen β€œEN” kaartje is?
Niet in de eenvoudige flow en niet in de advance flow.
Ik wil een flow maken Als het vermogen veranderd en het vermogen is lager dan 10 W dan zet iets uit.
Bedankt!