[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Ik gebruik gewoon logica kaartjes:

image

1 Like

ok, bedankt!

Beetje onzin/onnodig om extra conditionele code te maken terwijl dit al gewoon in Homey zelf zit.

3 Likes

v3.3.11 (live)

  • P1 gasmeter bug fix (oude firmware P1 werkte niet met laatste change in 3.3.10)
1 Like

Kun je bij instellingen van je HW1 niet de “optie uit vinken mee nemen in totaal”.
Dan heb wat je hebben wilt, deze als total meter en de overige meter’s als verbruiks meters voor je totaal.

Beste Jeroen,

Helaas lukt het mij niet meer om de Homewizard aan de Homey pro 2023 te koppelen. Bij het invoeren van de IP en het wachtwoord blijft de “save” knop licht grijs en slaat de gegevens niet op. Ik heb alles al geprobeerd. Voorheen werkte dit wel gewoon. Is er een update geweest?
Alvast bedankt voor uw reactie.

Zie eerste post in dit topic. Gebruik de Homey web interface.

Die gebruik ik altijd als ik een app installeer of een nieuw apparaat toevoeg. Ivm een nieuwe modem is het IP veranderd van de Homewizard en dat wil ik graag aanpassen. App verwijderen etc werkt allemaal niet. Beta geinstalleerd. Het opslaan knopje blijft licht grijs en kan alleen terug gaan zonder toevoegen van de HW. Het heeft altijd goed gewerkt, dus heel vreemd.
Schermafbeelding 2024-05-29 194026

Via browser geprobeerd je Homewizard te benaderen.

http://192.168.178.103/wachtwoordvanjehomewizardhier/get-status

Dan is er veel meer aan de hand?
Pak eens een andere browser, of start de web app in een prive tab.
Als dat werkt, dan lijkt het erop dat je van de browser die je normaal gebruikt, het cache moet legen en daarna even de pagina geforceerd opnieuw laden.

Code is niet veranderd, althans niet voor de “oude” Homewizard unit voor pairen. En zoals je zelf zegt/schrijft heb je het vaker gedaan. Nu heb je weer nieuwe router/accesspoint en gaat het nu een keer mis. Ten eerste check dat ip adres van de oude Homewizard “vast” zit in je DHCP server van je router/accesspoint. Wat verder nu veel voor komt bij gebruikers is dat Wifi clients geisoleerd worden van elkaar. Met andere woorden, wifi clients mogen niet met elkaar praten (lees: Homey is wifi client, Homewizard ook wifi client en kunnen elkaar niet meer verbinden).
Dit wordt veel in “guest” wifi SSID geactiveerd. Kan zijn dat dit dus nu in je nieuwe router/wifi accesspoint aan staat en de oorzaak is van dit probleem.

Groet,
Jeroen

Hartelijk dank voor je uitgebreide reply. Vanavond ga ik je aanbevelingen uitproberen.
Top dat je zo met mij meedenkt :slightly_smiling_face:

Het is uiteindelijk gelukt via een andere browser. Waarschijnlijk toch de cache van de browser. Nogmaals dank voor je hulp.

1 Like

Graag gedaan. :+1:t2:

Hallo,

Sinds kort gebruik ik de Homey Pro 2023 in combinatie met een aantal Homewizard energy Sockets.
Telkens na een Homey update is de connectie met de HW Sockets verloren (rode driekoek met uitroepteken).
Om dit weer werkend te krijgen moet ik óf de Sockets van de stroom halen en weer aanzetten óf de modem (Ziggo) herstarten.

De API staat (en blijft) gewoon ingeschakeld.
De sockets hebben allemaal een eigen vast IP-adres op de modem.
In de Homewizard app zijn er geen problemen. Hierin zijn de energysockets gewoon te benaderen en te gebruiken.

Het opnieuw opstarten van de HW-app en het resetten van de HP2023 heeft geen effect.
Voorlopig heb ik de auto-updates maar uitgezet.

Zijn er nog andere ideeën om dit probleem op te lossen?

Hardnekkig probleem van mDNS denk ik. Herstart je accesspoint & internet router waar je Homey en je sockets verbonden zijn. Er zijn meerdere die dit gemeldt hebben en ik kan er weinig aan doen helaas.

@Eddy_Krikke bedankt voor je donatie :heart:

1 Like

Home wizard geeft een rood uitroepteken.
Met wizard in Homey opnieuw opstarten werd het probleem niet verholpen.
De dongel verwijderd en opnieuw geprobeerd aan te melden bij Homey maar nu ziet Homey de dongel helemaal niet meer.

Home wizard helemaal gedeinstalleerd en opnieuw aan proberen te melden maar werkt ook niet. Ook de dongel ingedrukt zodat deze gaat zoeken maar helpt ook niet.
Home wizard op zich zelf werkt nog wel.

Heeft iemand ook dit probleem?
Zou heel graag de oplossing weten.

Geef de dongle een extra eigen voeding, het komt voor dat de dongle zonder extra voeding niet correct opstart

Staat “Lokake API” nog ingeschakeld, in de HW telefoon app?
Deze lijkt soms uit te worden gezet na updates o.i.d.