Homey en HW P1 dongle moeten in zelfde wifi netwerk zitten.
Bovendien geen guest netwerk (client AP isolation uit).
Herstart je Access Point wil ook helpen.
Nieuwtje, de Homewizard plugin thuisaccu:
https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/
Volgens de bot werkt de thuisbatterij alleen met zonnepanelen.
Helaas geen “Dé thuisbatterij voor iedereen”.
Klopt, het staat heel duidelijk aangegeven en uitgelegd wat het wel en niet kan, vind ik. Dat is meestal een stuk vager en wolliger
Maar er is geen bedrijf die adverteert met “wie weet, misschien is ons produkt eventueel wel geschikt voor jou”
Lijkt me best interessant. Maar de prijs is wel best aardig, als je er twee zou willen hebben. Weet het nog niet.
HomeWizard batterij kun je gewoon op de grond zetten en dat is erg handig. Verder werkt de wifi van HomeWizard erg goed.
Dus heb ik de batterij besteld
Ik neem aan dat de batterij alleen samenwerkt met de HomeWizard P1 meter?
En bv niet met de Youless.
Klopt, je hebt de P1 van HomeWizard nodig.
Op hun productpagina staat precies wat de vereisten zijn…
Ik combineer het met de doucheverlichting. als die aan is en water meer dan 5l/m enz
Hey Jeroen, allereerst ben ik een blije gebruiker van de Homewizard app op Homey! Thanks voor de ontwikkeling van deze app!
Homewizard heeft eerder dit jaar de thuisbatterij aangekondigd. Wordt deze ook in de toekomst ondersteund via de app op Homey?
Ja, maar er is een “maar”. De functionaliteit en ondersteuning zal beperkt zijn door wat er via de API interface van de plug in batterij mag. Zover ik weet zal dit alleen “read only” zijn.
Dus uitlezen van status van de batterij, temperatuur (denk ik) en ik gok ook of het op/ont laadt.
Er zal geen controle zijn over dat je zelf kan bepalen wat de batterij mag/kan doen.
Dag Jeroen,
sinds een paar weken gebruik ik de Homewizard app voor mijn P1 meter.
Maar na de automatische update van dinsdag (3.3.18) was het apparaat niet meer beschikbaar, en kan ik deze na verwijderen niet meer terug toevoegen.
Nochtans zie ik via zeroconfServiceBrowser _hwenergy._tcp, en werkt de meter via de Energy Android app van Home Wizard zonder problemen.
Lokale Api staat ook nog altijd aan.
Een diagnostisch rapport is verstuurd, kun je daar wat meer uit afleiden?
Alvast bedankt voor deze app, het zou leuk zijn mocht ik er weer beroep op kunnen doen.
Rapport wat je stuurt is leeg daar kan ik niets mee. Als je de app herstart is de log leeg en kan ik niet zien wat de oorzaak is.
Wat ik voor nu denk is dat je Homey en/of je P1 op een access point zitten die “opeens” geen mdns informatie doorstuurt. Er zijn eerder gebruikers geweest die na een herstart van de accesspoint het weer begon te werken.
Ik vind het ook vervelend maar ik kan er weinig mee, dit is en blijft lokale wifi problemen van gebruikers en valt buiten mijn macht als app ontwikkelaar en ben beperkt tot wat de Homey “ziet” via het wifi netwerk.
Ok bedankt, het is uiteindelijk ‘simpel’ opgelost door de router te herstarten.
Waarschijnlijk zijn de problemen begonnen toen de booster even zonder stroom kwam, maar dat is moeilijk te zeggen.
In ieder geval, nogmaals hartelijk dank voor deze zeer nuttige app!
Klopt, herstart van AP en/of router helpt altijd met dit
wie weet kun je gewoon de stekker van de homewizard batterij schakelen via een stekker schakelaar en daar mee het ontladen en evt ook laden deels beïnvloeden is geen volledige controle maar toch iets alleen denk ik dat de elektronica van de batterij het ook niet heel fijn gaat vinden .
De batterij zal vermoedelijk in een bescherming stand komen na een herstart. Die zal dan een x minuten niets doen dus dan streef je je doel voorbij.
Vaste IP addresses gebruiken voor Homewizard component. Dit kun je in je wifi instellen
Ik begrijp je reactie niet.
In het verleden had ik dezelfde problemen omdat Ziggo de netwerk adressen op gezette tijden gingen veranderen waardoor de synchronisatie tussen de HomeWizard app en de energie meters en de P1 dongel stopte. Ik moest steeds alles spanningloos maken. Door toepassen van vaste IP-adressen kon ik dit vermijden.