Yep, dan zijn ze vindbaar.
En je Homey zit in/op dezelfde wifi / accesspoint (geen vlan of guest netwerk)?
Alles zit op hetzelfde netwerk
Geen idee dan waarom Homey ze niet meer ziet. Heb hier een ubiquiti wifi en opnsense firewall en werkt prima. Je kan de test versie proberen van de app. Wellicht dat dat helpt.
Hier ook Ubiquiti (DreamRouter & Access Points). Nooit problemen mee gehad tot een paar dagen geleden. Met de testversie kan ik de stekkers wel weer toevoegen, maar ze heten allemaal ‘Energy Socket’. Geen idee wat welke stekker is. De P1 meter wordt nog steeds niet gevonden.
Ik haal de Homewizard app er wel af. Dan maar geen koppeling in Homey.
Bedankt voor het meedenken!
Ja Energysocket naam klopt. Want de gebruikers info staat niet in de mDNS record zoals uit je eigen screenshot(s).
Wellicht dat dit bericht nog helpt:
Sorry, maar dit wordt me te ingewikkeld :). Het heeft altijd gewerkt en opeens hebben de apparaten van HW geen verbinding meer met Homey. De stekkers zijn weer zichtbaar, maar de P1 meter niet. Misschien even resetten. Maar moet even uitzoeken of m’n historische data dan wel zichtbaar blijft in de app.
EDIT: Toch maar even geprobeerd, maar kan geen Guest Local vinden bij de firewall instellingen.
EDIT2: Het is gelukt met instellen, maar de P1 meter is nog steeds niet zichtbaar. Ik ga me even in dat resetten verdiepen.
Zolang je het device niet verwijderd uit Homey blijft historische data behouden. Anders is het alleen in de HomeWizard Energy cloud app.
Hij is al uit Homey verwijderd, maar die data vind ik niet zo erg. Bedoel meer de data in de app van HomeWizward zelf.
Prima
Hallo,
Vandaag de homewizard kwh meter 1 fase geplaatst en toegevoegd. Ik wil deze meter gebruiken om mijn aansluiting te meten aangezien ik geen slimme meter heb. Hoe stel ik in Homey in dat deze het totale verbruik bepaald?
Edit: ik wil hem dus gebruiken als hoofdmeter/slimme meter.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met kwh meter gebruiken als slimme meter (je hebt geen P1 zeg je). De kwh heeft al een totaal meter in de opties bedoel je dat?
Ik gebruikte eerder een toon sensor. Deze kon ik instellen als slimme meter. Dat lukt met de kwh van homewizard niet.
Dat zie ik bij mij niet staan.
Nee niet daar, gewoon bij de informatie van het de kwh.
Daar heb je watt, kwh en volt etc.
Ja dat begrijp ik, maar ik wil het in Homey Energy zien.
Mijn app code is daar niet in voorzien.
Dat is jammer on te horen. Is dat iets wat in de toekomst misschien wel mogelijk wordt?
Geen idee, je bent de eerste/enige met deze vraag.
Misschien kan je via deze app de bestaande kwh aanpassen.
Kwh meter mist:
],
“energy”: {
“cumulative”: true
},
De meeste mensen hebben tegenwoordig natuurlijk een slimme meter met P1 poort.
Ik ga eens kijken of het met device capabilities lukt. Weet niet goed hoe ik dit in kan stellen
Ik krijg het helaas in device capabilities niet voor elkaar…