De P1, versie 4.19, de watermeter 2.03
Ik heb een vermoeden. Zal straks een test versie maken.
Bedankt! Ik wacht het af
Probeer v3.3.3:
Ik heb de P1 meter uit en aan gezet en gelijk kwamen de waardes weer binnen.
Met de nieuwe test versie of v3.3.2?
Hier ook de P1 en watermeter even eruit en opnieuw laten opstarten.
Ze werken beide weer met de test versie.
Bedankt!
Kan je de gewone versie proberen, vraag mij af of de test versie meerwaarde biedt en de herstart van je P1 en watermeter afdoende was.
Hij werkt ook op de normale versie
Ok bedankt ![]()
beste ik zie dat 1 feb er een update is geweest in de app
nu zie ik ook dat ik vanaf 1 feb niks maar inlees / -min waarde 321watt

heb de p1 meter al herstart dit heeft geen werking gehad
diagnose nummer: 7039e74e-1751-473f-ba74-1ed54e0a6312
Herstart app al gedaan?
Er staan meerdere tips in de eerste post van dit topic probeer die eerst.
Deze app heeft inmiddels meer dan 10000 gebruikers dus als het iets structureels zou zijn had ik het wel gemerkt.
Als fervent gebruiker van HomeWizard denk ik erover om de stap naar HomeyPro 2023 te gaan zetten. Dit vanwege de vele extra mogelijkheden die ik zie voor de toekomst.
Mijn eerste vraag, nu in het bezit van de Homewizard met EnergyLink op de P1 aangesloten. Vanwege behoorlijk wat verbruikers (laadpaal, aircoβs, zwembadpomp) en de gebruikelijke keuken- en witgoedapparatuur denk ik weleens hoe gaat dat met de hoofdzekering. Onze hoofdaansluiting is 3x 25A. en ik zou graag willen weten hoever we deze belasten.
Uit het protocol van een P1 aansluiting zie ik dat je ook de stroom per fase uit kan lezen.
Kan dat in combinatie met HomeyPro, Homewizard en EnergyLink? En is deze te monitoren over een langere periode? Dit uiteraard omdat de belasting nooit constant is.
Hoor het graag.
gr. Peter
Dag Peter, staat mij niet bij dat de Energylink de 3 fases kan uitlezen omdat het een vrij oud apparaat is. Je kan P1 Wifi van aanschaffen en die werkt los van je oude Homewizard unit en Energylink.
Je krijgt iedere 10 seconden een update van alle fases en die worden in grafieken opgeslagen.
Goedenavond Jeroen,
ank voor je reactie. Hier kan ik wat mee.
gr. Peter
Sinds een paar dagen heb ik geen verbinding meer met de Homewizard apparaten. Ik heb een paar slimme stekkers en de P1 meter. Heb de app en Homey zelf al opnieuw opgestart. Heb de P1 meter er al even uitgehaald en teruggestoken. Maar allemaal zonder resultaat. Op een gegeven moment waren de stekkers wel online in Homey, maar de P1 meter niet. Dus heb de P1 meter verwijderd, maar als ik deze nu opnieuw toe wil voegen, staat er dat er geen nieuwe apparaten gevonden zijn. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Je AccessPoint en Internet herstarten zie eerste topic met tips.
Oh, ja, dat heb ik al gedaan allemaal (AP en internet herstarten). Nu zie ik een paar stekkers wel online in de app, maar de meeste niet. P1 meter toevoegen lukt ook niet.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geΓ―nstalleerd. Bij het toevoegen van nieuwe apparaten zijn nu ook de stekkers niet te vinden.
Check eerste post. Staat een mDNS discovery/browser app. Kijken of je de devices kan zien.