Wall plug met energie meter voor de normale Homey

Een korte en eenvoudige vraag,
Is er wall plug die energie kan meten voor de normale Homey.
Ik kan er zat vinden en heb er ook al wat gekocht, maar dan blijkt achteraf dat deze alleen werken op de Homey Pro.
Het enige wat ik volgens mij nu gebonden heen is de Fibaro Z-Wave plug, maar voor dat ik deze nu ga bestellen zou ik dus graag zeker weten dat deze op de normale Homey werkt.

“de normale Homey” heeft tegenwoordig “Homey Pro”. En de Homey Pro heet ook Homey Pro. Ja, echt.

1 Like

Wat ik met de normale Homey bedoel is diegene met 500mb werkgeheugen, met de Homey pro bedoel ik die met 1ghz werkgeheugen.
Alle wall pluggen die ik tegenkom werken alleen op de Homey met 1ghz werkgeheugen.
Hoop dat het op deze manier duidelijker is.
Een met werken bedoel ik dat ze het energie verbruik weergeven.

Alle Homey hardware, ongeacht welk model, wordt tegenwoordig “Homey Pro” genoemd door de briljante marketeers van Athom. Dus apps die geschikt zijn voor “Homey Pro” zijn ook geschikt voor jouw model Homey.

2 Likes

Klopt volgens mij niet, ik heb een philio wall plug , als ik in de philio app kijk en ik selecteer “homey” zie ik niets staan bij apparaten, selecteer ik “homey pro” dan zie ik van alles staan, ook mijn wall plug.

Gefeliciteerd met je free upgrade, je hebt vanaf nu een Homey Pro

Gebruik on de appstore voortaan altijd de selectie voor de Pro

Wel waar, je leest gewoon niet goed wat ik schrijf.

1 Like

Hoe verklaar je dit dan?
Ik heb er hier 1, als ik hem aansluit zie ik heel even de juiste waarde, echte na 5 sec gaat hij terug naar 0,6 watt (voor een elektrische deken) lijkt mij toch niet goed.

Ik geloof je wel, maar iets klopt er dan niet (bij mij)

Hoe verklaar je dan dat als ik het schuifje op
“homey” zet ik niets zie wat er ondersteund wordt, zet ik hem op “homey pro” dan staat et van alles wat er wel ondersteunt wordt.
Ik post nu over de philio app

Wat is volgens jouw de juiste waarde ?
Mogelijk is die op temperatuur en schakelt die terug.
( of de plug is stuk of kan deze plug dit verbruik niet goed meten en rapporteert verkeerd maar dat kun je alleen controleren met een andere ampere of verbruiksmeter)

Alle Homey hardware, ongeacht welk model, wordt tegenwoordig “Homey Pro” genoemd

1 Like

Dat is wat we zeggen jij hebt een Pro. De Homey is eigenlijk de Homey Cloud Beta met een Homey Bridge.

@robertklep heeft gelijk. Jij hebt een Pro

Is goed, ik begrijp je wel en snap je ook wel.

Behalve de Homey Bridge :sweat_smile: :joy: :rofl: want dat is geen Homey, die zit in de Cloud. Maar dat vertellen we niet want dat snappen veel gebruikers niet en tegenwoordig is alles cloud dus zeggen we dat Homey een App is.

Maar dat is omdat we het zelf ook verwarrend vinden…
Want eigenlijk leveren we Homey nu als dienst.

Ik neem alles terug, zet de plug aan, heb er één gloeilamp op aangesloten en hij zegt keurig 139 watt :+1: ik heb nog een aantal ouderwetse lampen)
Zou het kunnen komen omdat er aan de elektrische deken een schuif met standen zit? (Weet zo niet hoe je zoiets noemt)

Ik ben compleet op het verkeerde been gezet door de koelkast, plug daar achter gezet, maar als deze koud genoeg is zal hij ook geen stroom vragen en geeft hij 0.6watt aan.
Net nog een keer gekeken, trok per ongeluk de deur open en zag dat hij 14watt aangaf, tuurlijk het lampje.
De plug werk gewoon en doet het dus fantastisch
Nogmaals sorry voor al het ongemak, ga er gauw nog een paar bestellen voordat ze weer 60 euro kosten

Thermostaat? Een soort dimmer die obv gemeten temperatuur de verwarming lager zet.

Pff ja je hebt gelijk :grimacing:

Lateen we er maar aan wennen, deze spraakverwarring gaat nog jaren duren. Dank aan Athom.

1 Like

Tuya zigbee wallplug AliExpress 8€