Wall plug met energie meter voor de normale Homey

Heb je ook een link? Had zelf de oranje Zigbee’s besteld maar die werken slecht. Bereik is waardeloos.

De Neo Coolcam plugs werken prima en dat zijn deze:

€ 11,76 44% Off | Tuya Smart Zigbee Plug 16A Eu Outlet 3680W Power Meter Compatiable Met Alexa En Tuya Hub

Ff verder zoeken ebt goedkoper, maar deze zijn er binnen 10 dagen.

Als je deze eerst toevoegt aan homey en daarna andere zigbee apparaten met halverwege bv nog een zigbee lamp, dan kun je veel toevoegen. Ik heb meer dan 30 zigbee ( vooral aqara sensoren )apparaten draaien stabiel, zonder al mijn hue lampen. Deze lampen erbij zijn het meer dan 60.

Of niet natuurlijk, als ze weldra stoppen met de cloud-versie. Toch ongelooflijk hoeveel gebruikers de cloud versie kopen en de “pro”-functies verwachten.

Let wel op: de “power meter”-functie is niet beschikbaar in Homey.

Volgens mij wel

1 Like

OK, welke app gebruik je?
Volgens Johan, die de Tuya app maakt, is dit niet beschikbaar.
Ben je zeker dat dit een Tuya device is?

Tuya zigbee app gebruik ik en je kunt deze stekker gewoon installeren

Ik zie nu dat homey het inschat sorry op basis van mijn ingevoerde informatie

Ik zie wel dat het totaal word bijgehouden en hier heb ik niks aan data ingevoerd

Als je het vermogen van het apparaat invoert in de geavanceerde parameters, dan berekend Homey het verbruik op basis van deze gegevens en de tijd dat de plug aan staat. Voor b.v. een wasmachine gaat dit niet op omdat deze niet continu het max. vermogen verbruikt maar alleen gedurende opwarm periode. In deze gevallen zou je een soort gemiddelde moeten kiezen van een compleet programma. Let wel op; de teller loopt ook door als het wasprogramma al is afgelopen maar de plug nog ingeschakeld is.

Kijk eens naar Shelly. Werkt via wifi, bij mij thuis werkt het super goed, hangt denk ik wel van de stabiliteit van je wifi netwerk af. Schakelt en reageert sneller dan de fibaro switches en plugs. Houdt stroomverbruik ook bij.

Niet om het een of ander, maar de Fibaro devices schakelen ook direct en zonder enige merkbare vertraging. Dit hangt ongetwijfeld ook af van de kwaliteit van je z-wave mesh.

Hoi Jeroen,

Dat klopt, echter ik heb voor Homey gekozen als centraal platform. Dan wil ik niet allerlei onderlinge links gaan configureren. De vertraging komt vanuit het netwerk, niet vanuit Homey. Gek genoeg werkt Shelly met zo goed als geen vertraging, althans hier was ik zelf behoorlijk verbaasd over. Daarnaast zijn deze schakelaars makkelijker te koppelen/aan te sturen. Zolang ze gekoppeld zijn aan de wifi hoef ik er nooit meer aan te zitten. Met Fibaro heb ik meerdere keren opnieuw moeten koppelen, en oook het updaten van de firmware kan niet zonder koppeling aan het Homecenter.

Verder vind ik de Shelly switches een stuk betaalbaarder (minder dan de helft van de kosten ten opzichte van Fibaro). Maar alles valt of staat met een goed WIFI netwerk. Heb je verbindings problemen met je computers, begin er dan vooral niet aan :wink:

Hoi Joost,

Fibaro devices kun je ook gewoon aan je Homey koppelen en z-wave links gaan helemaal automatisch, die hoef je niet handmatig te gaan configureren.

Shelly is wellicht wat goedkoper, maar mijn ervaringen met wi-fi devices zijn nou net wat minder. Vooral de kans op storingen is groter omdat echt elk houdhouden meerdere apparaten heeft dat op de wifi frequenties werkt. De z-wave frequentie is een stuk rustiger en geeft daardoor minder kans op fouten, maar dat staat of valt uiteraard wel met de kwaliteit van je z-wave mesh netwerk.

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en eigen ervaringen, maar het ging mij vooral om je stelling dat Fibaro devices minder snel zouden schakelen dan Shelly’s. Dat kun je niet zo maar stellen.

Hee Jeroen,

Ja, eens. Conclusie is dus dat het van de kwaliteit van je netwerk afhangt. En dat mijn wifi netwerk kennelijk beter werkt dan het Zwave mesh netwerk bij mij thuis.

:grin:

1 Like