Ik heb een ID.3 en deze lees ik al geruime tijd uit. Echter een maand geleden is deze gestopt, en krijg het niet meer actief. Ook lees ik de ID.3 met HomeAssistant uit, en deze werkt ook niet meer.
Wat heb ik tot nu toe gecontroleerd:
De officiële app van We-Connect op mijn iPhone werkt. Ik heb gecontroleerd of mijn inlog gegevens nog juist zijn, dus uitloggen, en weer inloggen met de gegevens die ik had opgeschreven, en kon gewoon weer inloggen.
Ik heb met de juiste inloggegevens ingelogd op de We-Connect app in de Homey, en blijft een error geven, en moet opnieuw inloggen, maar ook dan weer de zelfde melding.
Op Github lees ik dat de HA integratie vaak stopt met werken omdat je in de officiële app eerst bepaalde voorwaarden moet accepteren (en soms meerdere keren achter elkaar).
We zijn ook in gesprek met CARIAD (bedrijf verantwoordelijk voor de IT systemen van de VAG-groep) om te kijken naar het ontwikkelen van officiële Homey Apps voor de verschillende submerken. Zoals je kunt verwachten, verloopt het proces op typisch Duitse wijze: ze moeten eerst intern beoordelen welke veiligheidsrisico’s dit met zich meebrengt en of het de investering waard is. We hopen op een positieve uitkomst!
Een leuke kanttekening is dat CARIAD oorspronkelijk zelf contact met ons heeft opgenomen voor een Homey App voor Android Automotive. Het idee is dat deze gebruikt kan worden in hun nieuwe voertuigen die op dit systeem draaien. Hoewel we absoluut nog niets kunnen beloven, maakt dit voor ons de ontwikkeling van een dergelijke app natuurlijk extra interessant