[APP][Pro] Volkswagen - Je auto, je slimme huis, perfect verbonden (NL)

Main topic here: [APP][Pro] Volkswagen - Your car, your smart home, perfectly connected

Hallo allemaal! :waving_hand:

Een weekje geleden heb ik een Homey gekocht en toen kwam ik erachter dat hij nog geen Volkswagen app had, dus bij deze heb ik hem ontwikkeld: Volkswagen | Homey .

Hij staat momenteel nog op test mode, want ik heb ‘maar’ één auto om het mee te proberen. Mocht er iemand een PHEV of een brandstof Volkswagen hebben die de API responses wil loggen om daar ook support voor in te bouwen, laat het me dan vooral weten!

Feedback is uiteraard welkom, meer features zoals klimatisering komen binnenkort. Voor mij was het batterijpercentage namelijk het belangrijkst om voor werk automatisch ik te kunnen plannen wanneer de laadpaal aan moet gaan. Source staat hier: GitHub - Bloemendaal/app.bloemendaal.volkswagen: Homey app that adds support for Volkswagen cars in Europe .

4 Likes

Super initiatief! Blij mee
Heb zojuist app gedownload. M’n tayron hybrid geprobeerd toe te voegen.
Auto wordt getoond met foutmelding:
CV
Can not read properties from undefined reading vaelues.

Hoop dat je dit kunt fixen

Ik zag het rapport binnenkomen ja, bedankt daarvoor! Het lijkt erop alsof de response bij een hybride anders is dan bij mijn EV. Ik ga even kijken en post hier een update als er een fix live staat :slight_smile:

Zou je het eens op >=v1.0.7 willen proberen? Ik heb de batterij temperatuur optioneel gemaakt. Ik weet niet precies hoe goed je git/node bent, maar mocht je willen helpen dan zou ik de response van je auto heel goed kunnen gebruiken om beter te begrijpen hoe het in elkaar zit. Ik heb vanuit privacy overwegingen geen logging ingebouwd, dus als je log wil doorsturen kan je het volgende doen:

Da’s voor de Pro 2016-2019.

In t geval van Pro 2023/Mini, dan start je de app op een docker image met die opdracht.

Onderstaande opdracht start de app op de Pro 2023/Mini zelf:
homey app run --remote

Oh maar in Docker is prima, zolang ik die json uiteindelijk maar kan uitlezen :slight_smile:

Da’s okee, maar er zijn heel wat mensen onwetend aan het troubleshooten geweest op een docker image ipv hun Homey.
Vandaar dat ik vind dat het mooi zou zijn als het --remote argument er ook bij vermeld wordt.

Inmiddels heb ik versie 1.08 en werkt de app zover ik kan zien. Statussen komen door.

Is er geen optie om verwarmen van de auto te starten via Homey? En locatie is daar informatie van bekend?

Wat me verder opvalt:
In app wordt op tab met alle statussen accu-niveau aangegeven als x % tot vol.
En ‘ mis’ status of EV is gekoppeld aan de laadpaal.als capability en als ‘ALS’ en ‘EN’ flow.

Nu al een top app!!

Klimatisering en afstand tot huis komt er aan. Ik gok over ~3 - 4 weken. Ik ben eerst nog bezig met een Zonneplan integratie voor de laadpaal (evt. hier te testen mocht je ook een Zonneplan Charge hebben). Dat kan alleen nog even duren omdat ik het goed wil afstemmen met m’n oudcollega’s.

Het percentage tot vol, het percentage tot de doel laadstand en de laadstatus werkt bij mij wel, als je die mist, dan zit er daar wss ook een verschil in auto’s… Daarvoor zou ik echt die logs nodig hebben :thinking:

Geweldig, fijn dat je dit hebt gemaakt, werkt hier ook vlekkeloos met m’n ID4. Fijn als er binnenkort wat meer opties in komen, zoals klimatiseren, de check of de ID4 thuis is (adhv GPS icm Homey’s positie). Maar voor nu al heel fijn dat er weer perspectief is voor Homey & Volkswagen :wink:

2 Likes

De initiële versie van klimatisering staat op testing mochten jullie het leuk vinden om alvast te testen. Er komen nog meer ‘dan’-kaartjes aan, zie de volledige changelog in de Engelse versie: [APP][Pro] Volkswagen - Your car, your smart home, perfectly connected - #3 by Bloemendaal

1 Like

Goedemiddag,
Sinds gisteren geeft de app v1.0.15 bij mij verkeerde informatie aan. Alle deuren staan open, auto is ontgrendeld. Batterij niveau is wel juist.

Hij refresht standaard om de 10 minuten. Deze interval kan je aanpassing in de instellingen van je device. Ik denk dat de gegevens niet up-to-date zijn? Je kan op de foutieve waarde klikken om de tijd te zien dat ze voor het laatst bijgewerkt zijn. Als je auto wakker maken ondersteunt, dan kan je de knop ‘voertuig wakker maken en gegevens bijwerken’ proberen.

In v1.0.15 is er niets veranderd aan de vergrendelingsstatus van de auto. Dat deel van de code is ongewijzigd, zie Comparing v1.0.9...v1.0.15 · Bloemendaal/app.bloemendaal.volkswagen · GitHub.

Top dat je deze app hebt gemaakt! Ik krijg bij het inloggen alleen een foutmelding bij de s-pin, hij geeft aan dat de pincode onjuist is (terwijl die wel klopt). Ik heb een vw e-golf uit 2019. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Hmm, ik heb niet extreem veel logs van het verifieren van de S-PIN, maar ik weet wel dat je maximaal 3 pogingen hebt om hem goed in te voeren. Wellicht dat dat het is. Als je het echt wil weten, dan heb ik de logs van je nodig. Heb je enigszins ervaring met programmeren?